Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: G-1 Beute op eBay 05-10 geveild

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard Zondagavond 5-10 - G-1 Beute op eBay geveild

    Zondagavond kwam mijn bieding in de laatste paar seconden, die toch echt al zeer fors was, er niet door omdat tegelijkertijd veel hoger werd geboden. Hopelijk is hij wel in Nederlandse handen gekomen.
    De op één na hoogste bieder was toch weer de Britse verzamelaar Tom Willis.

    Foto Luftwaffe Flugzeug ME110 in Südfront Tarnung | eBay

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 6 oktober 2014 om 00:14 Reden: beter lopende koptekst

  2. #2
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Prachtige foto , jammer dat je hem misliep Ruud.
    Waarom heeft deze G1 zo'n lichte kleur ?
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo Jan.

    Daar weet ik momenteel geen antwoord op. Hij bracht meer op dan ik ingeschat had, hoewel mijn bod toch ook al in de 200 was werd hij niet eens geregistreerd. Dat is het kloterige aan eBay, je moet hoog inzetten omdat je niet weet hoe de veiling zal verlopen in de laatste seconden... en dan maar hopen dat het niet over je maximum heen gaat.

    Groet,
    Ruud.

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Deze foto is gekocht door de Stichting Fokker G-1. Met een beetje geluk kunnen wij deze mooie foto a.s. zaterdag tonen tijdens onze jaarlijkse donateursdag

  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo g-1 reaper.

    g***i kwam me al bekend voor bij de bieding maar was niet zeker dat het de SFG1 was. Gelukkig dat jullie zo hoog ingezet hebben en op het laatst nog verhoogd want ik dacht dat ook deze weer richting Engeland zou verdwijnen. Uiteindelijk bleek Tom Willis toch de één na hoogste bieder. Mijn poging om deze foto in Nederland te houden bleek sowieso te laag hoewel boven de 200 euro geboden. Ik dacht dat hij net onder de 200 euro zou blijven maar dat bleek een verkeerde inschatting. Ik weet nu op welke maximumhoogte de Engelsman zit bij bijzondere Beuteflugzeuge, het is zo hoog dat iedereen daar normaal gesproken stuk op gaat en misschien wordt dat in de toekomst nog wel hoger na deze ervaring.

    Groet aan de SFG1 en gefeliciteerd,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 6 oktober 2014 om 11:07

  6. #6
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Bedankt!
    Voordat het bieden los ging heb ik de verkoper verzocht exclusiviteit te garanderen. Hij gaf aan al diverse verzoeken te hebben gehad om scans te verkopen. Gelukkig is hij daar niet op in gegaan.
    Groeten,
    Edwin

  7. #7

    Standaard

    Wat is er eigenlijk bijzonder aan deze G.1 in Duitse dienst?
    @Ruud, maak je nooit gebruik van ezsniper? Ik gebruik het wel voor veilingen op ebay.com omdat ik geen zin heb diep in de nacht op te zijn om de laatste seconden te kunnen bieden.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #8
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.301

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Het bijzondere van deze G-1 is het feit dat hij een afwijkend kleurenschema heeft, waarom weet ik, momenteel, nog niet en omdat er niet zo veel "Beute G-1's" meer verschijnen op eBay. Het blijft een zeldzame opname hoewel je nooit kunt weten of er toentertijd nog extra afdrukken zijn gemaakt voor "de kameraden" (denkend aan mijn eigen diensttijd waarbij dat gebruikelijk was) of naoorlogse afdrukken voor bij "Kameradentreffen" (die vaak jaarlijks werden gehouden) waar ook foto's werden uitgewisseld. De verzamelaars van "Beuteflugzeuge" zijn natuurlijk zeer scherp op deze foto's. Eén er van heet Tom Willis (op eBay: c***d), een zeer bekende engelse verzamelaar. Deze man heeft er veel geld voor over om dit soort foto's te verwerven. Helaas zijn er op die manier een aantal voor Nederland belangrijke foto's richting Engeland verdwenen zoals de enige mij bekende foto's van Koolhoven FK-51's met duitse beschildering op Haamstede. Nu Jan van den Heuvel is weggevallen bij de veilingen heeft hij over het algemeen weinig weerstand. Het is zelden dat hij een veiling verliest. Het mooie van de afgelopen veiling is dat je nu kunt zien hoe hoog zijn maximumbedrag hier was, nl. € 288,80. Normaal is dat voor hem meer dan genoeg om winnaar te zijn, nu dus niet omdat de SFG1 gelukkig hoog heeft ingezet en zelfs een paar seconden voor het einde van de veiling het alsnog heeft verhoogd. Jaren geleden gaf Tom Willis aan dat hij een boek wilde uitbrengen over Beuteflugzeuge maar of dat ooit zal gebeuren?

    Ik neem aan dat "ezsniper" een programmaatje voor Windows is. Dat is voor mij een vreemde omgeving, ik gebruik Mac. En alleen maar Mac.
    Bij veilingen op eBay valt de beslissing altijd in de laatste 10 seconden. Er is dan geen tijd meer om je maximumbedrag aan te passen. Heeft ook weinig zin trouwens als je een bedrag hebt gekozen dat het artikel je waard is. Ik bied altijd zo'n 7 seconden voor afloop van de veiling. Het heeft geen zin om dagen van tevoren je maximum op te geven. Je tegenstanders kunnen dan gaan "hengelen" naar dat bedrag en uiteindelijk moet je het toch weer verhogen. Ik laat me niet meeslepen door "veilingkoorts". Voor mij is het: "bedrag vaststellen", "bieden" en daarna "jammer" of "leuk ik heb gewonnen".

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 6 oktober 2014 om 15:48

  9. #9

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Blijft een wondere wereld, die van foto verzamelaars! Ezsniper is een website van een dochteronderneming van Ebay. Daar kan iedereen gebruik van maken, ik geloof dat de eerste 3 snips voor nop zijn en daarna moet je een aantal aanschaffen. Als je via die site op een veiling biedt gebeurdt dat op het laatste moment. Je maximale bod wordt dus niet eerder bekent dat op het moment, vlak voor het einde, dat ezsniper het bod voor je uitbrengt. Het hengelen van andere op jouw max bod kan dus niet. De website is: https://www.ezsniper.com/ Als je een account aan wilt maken moet je er wel rekening mee houden dat de gebruikersnaam en het wachtwoordt het zelfde zijn als dat je gebruikt bij ebay.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 6 oktober 2014 om 19:29
    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #10

    Standaard

    Ik ken het gevoel, Ruud. Ook ik probeer me niet door veilingkoorts te laten meeslepen ( let wel, ik bied niet op dit soort foto's, hoe interessant ik ze ook vind, maar dit ligt buiten mijn verzamel gebied) maar plaats liever een goed maximum bod, en dan maar hopen dat het goed gaat. Vaak komt het goed uit en tja, soms verlies je, maar dan heb je ook weer geld 'verdiend'

    Ik heb het idee dat als er meer zou worden afgestemd tussen de Nederlandse verzamelaars, er meer fotos voor Nederland bewaard zouden blijven. Maar aangezien verzamelaars vaak behoorlijk gepassioneerd zijn is dat mischien een utopie...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •