Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30

Discussie: G-1 Beute op eBay 05-10 geveild

  1. #11
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik ken dat gevoel ook heel goed! Soms heb je geluk, soms niet. Nu had ik vanavond weer geen geluk. Ik was mee aan het bieden op drie mooie foto's van Martin B-10's (Amerikaanse), maar dat is op 1 dollar helaas niet gelukt. Balen!

  2. #12

    Standaard

    hetzelfde toestel als deze foto van mijn eerdere thread?

    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...op-ebay-16322/

  3. #13

    Standaard

    Nee!, dat is een tweede! Zie de details!

  4. #14
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    De eerste is wat provisorisch overgeschilderd, de tweede, DE+BD ziet er al heel wat netter uit.
    De kleur is nog een mooi discussiepunt. Het lijkt me te licht voor zoiets als RLM 02 (groengrijs) of 65 (lichtblauw)

  5. #15
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Ik kan het maar niet uit mijn hoofd krijgen dat ik ooit een Beute G-1 in gele kleur heb gezien..., als dat zo is..., waar dan...?

    Groet,
    Ruud.

  6. #16

    Standaard

    Mogelijk deze.
    Leon44

  7. #17

    Standaard

    Oeps, ik had de voorgaande mail niet gezien.
    Hebben we nu 2 plaatjes van het net.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    . Nu Jan van den Heuvel is weggevallen bij de veilingen
    Hoi Ruud,

    Viel me net pas op wat jij geschreven hebt, maar waarom doet Jan niet meer mee?


    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #19
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Waarom Jan is weggevallen bij veilingen op eBay is me niet bekend. Tot een jaar of twee geleden hadden we bijna dagelijks contact. Wanneer ik iets zag op eBay, of elders, dan seinde ik hem in en hadden we discussies over foto's, problemen met verkopers, postzegels, luchtvaartboeken en de bekende Engelse verzamelaar Tom Willis waar hij veel contact mee had. Ook kreeg ik zijn foto's op hoge resolutie, dat deed hij bij nog een aantal mensen. Dat contact tussen ons heeft ruim 8,5 jaar geduurd maar zo'n twee jaar geleden eindigde dat, van zijn kant, abrupt. Ik zal niet ingaan op details maar er waren wat problemen maar of dat de reden van zijn "onderduiken" is? Het kan ook zijn dat hij het gewoon te druk kreeg met andere (nieuwere) contacten vanwege de inmiddels grote verzameling foto's.
    Telefoon en adres zijn mij bekend maar er werd niet meer geantwoord op mijn mails dus zag ik geen reden om nog op andere wijze in contact te treden. Ik hoop alleen dat gezondheidsproblemen niet de oorzaak van zijn afwezigheid zijn. Hij was ook degene die me aanspoorde dit forum te bezoeken en mijn interesse in Beuteflugzeuge aanzwengelde. Door hem werd ik ook donateur bij de SFG1. Hopelijk meld hij zich nog eens bij dit forum. Ook op het LEMB was hij al langere tijd niet meer te vinden.

    Groet,
    Ruud.

  10. #20

    Standaard

    Aangezien deze registratie niet eerder gezien was op foto's van buitgemaakte G-1's, ben ik benieuwd of er mensen zijn die suggesties hebben welke G-1 dit nu is. In De G1 Jachtkruiser publicatie deel 2 van Gerdessen et al staat een mooie tabel met 12 G-1Wasps in Duitse dienst die m.i drie potentiele kandidaten biedt. Verder lijkt me een discussie over welke kleur (geel /wit/grijs/lichtblauw/lichtgroen) dit kan zijn nutting voor de verdere geschiedschrijving. Wie denkt er mee?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •