Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Vraagje Lockheed Hudson

  1. #1

    Standaard Vraagje Lockheed Hudson

    Op de NIMH facebook pagina staat deze schitterende foto.

    Wie kan de naam op de neus van de Hudson op de voorgrond lezen.

    Of staat daar Kon. Marine??

    Leon

  2. #2

    Standaard

    misschien heb je hier wat aan?

    Luchtvaart en modelbouw site

    eindigt volgens mij op een k , misschien tjimanoek?

    volgens mij moet het Tjimanoek zijn , een plaats in Indonesie
    Laatst gewijzigd door eric7325; 8 oktober 2014 om 22:29

  3. #3

    Standaard

    Op blz 72 van "De vliegtuigen van 320 squadron" van Nico Geldhof (wie anders) staat exact dezelfde foto. Helaas net niet leesbaar. Maar iets verder op pagina 109 staat denk ik hetzelfde toestel, maar nu is de tekst wel leesbaar "TJI Manoek" Lijkt mij een naam van iemand. Tevens is er op de neus een oranje driehoek verschenen. Het is de T9362 met als vliegtuigletter: "E" En na zware beschadiging door een "Groundloop" werd hij gereviseerd en ging daarna als "J" door het leven. Er zijn een aantal ongelukken mee gebeurd maar steeds is het toestel weer opgelapt. Hij heeft de oorlog zelfs overleefd maar crashte op eindhoven in November 1945 waarna hij vrij snel is afgeschreven.

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Het lijkt inderdaad op TJI MANOEK zoals eric7325 al dacht, wel als twee woorden.
    Heb drie schrijfwijzen gezien: TJI MANOEK, TJIMANOEK en TJI-MANOEK.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 9 oktober 2014 om 08:29

  5. #5

    Standaard

    De officiële schrijfwijze is : Tji Manoek, net als de Tji Liwong.
    Tji is op West-Java de naam voor een rivier. Ruwweg west van de lijn Cheribon- Tjilatjap. De Tji Manoek ligt even ten westen van Cheribon
    Ten oosten van de genoemde lijn heet een rivier: kali; zoals de Kali Mas bij Soerabaja.

    Groeten,

    Rob B

  6. #6
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    De Hudson met registratie T9362 droeg de naam "Tjimanoek" bron: "70 jaar Marineluchtvaartdienst" Nico Geldhof.

  7. #7

    Standaard

    De tabellen in het genoemde boek zijn van mijn hand (zoals in de inleiding wordt vermeld). Ik heb indertijd van de gegevens van de afdeling Maritieme Historie gebruik gemaakt. Later heb ik ontdekt, dat de echte naam uit twee woorden bestaat, zoals ook op de foto te zien is.
    Hetzelfde geldt trouwen ook voor de "Isla Wreker" (V9063).

    Rob B

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •