Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 36

Discussie: NLS - Nationale Luchtvaart School

  1. #11

    Standaard

    De laatste zou tegenwoordig worden aangeklaagd wegens poging tot moord...

    Plaats je de foto's middels de paperclip?
    Ze eindigen nu namelijk erg groot en maar ten dele in beeld.

  2. #12
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard NLS - Nationale Luchtvaart School

    Tracker, ik gebruik de paperclip eigenlijk nooit. De meeste foto's uit de collectie van m'n broer heb ik op 300dpi ingescand, andere wat lager. 'k Heb nog niet eerder vernomen dat de foto's maar deels in beeld kwamen. De foto die ik nu plaats van die Engelse Tiger was een bezoeker op Zestienhoven.coll. Airview.eveneens ingescand met 200dpi. Wellicht is dat beter.(?)Laat het me svp weten.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 juli 2020 om 21:56

  3. #13

    Standaard

    Een electronische foto, uitgedrukt in pixels wordt groter met een hogere dpi tijdens het scannen, en door het verschil in grootte van de foto die wordt gescand--logisch.
    200 is basic, 300 voor mij minimaal, maar ik ga naar 1200 om meer detail te ontcijferen.
    Die passen dan nergens meer in, maar zijn beter te hanteren om te splitsen of details te tonen. Meer pixels, dus meer info.
    Als je de G-ANDE foto download, en dan kijkt op eigenschappen via de rechter muisknop, dan zie je een foto afmeting van 991X610.
    Maar ondanks de 200 dpi(=minimum) past deze foto al niet meer helemaal ongeschonden in beeld.
    Globaal gezegd valt alles, breder dan 640 er al een beetje buiten, en moet er dus geschoven worden mat de balk aan de onderzijde om alles te zien.

    Wat doet nu de paperclip:
    Deze verkleint een geplaatste foto naar een in beeld passende grootte.
    De gele balk die er boven verschijnt staat de kijker toe om de echte grootte te selecteren, om alle details te bekijken. En om ook weer naar 'passend' terug te klikken.

    Bijna al mijn foto's zijn niet passend, 1024 of 1280 breed, en als ik denk de lezer er een genoegen mee te doen -of ik vind het zelf van belang- , dan ga ik naar 1600 max.
    Groter, en zwaarder dan rond 800kb, wat dit dan wordt, kan de site niet aan.
    Zo'n zware foto verschijnt dus binnen het kader in beeld, maar kan veel groter getoond worden door de veelgeprezen paperclip middels de gele balk boven de foto.

    Het stelt wel veel hogere eisen aan het bewerken, zeg mooi maken van de foto door de plaatser. Vaardigheid en beschikbare tijd spelen daar een rol.
    Kijk naar mijn Tiger op final, en de jouwe die er op volgt...van de laatste is méér te maken, zei hij eigenwijs.

    Ik zal je een berichtje sturen.

    Tracker.

  4. #14

    Standaard Nationale Luchtvaart School

    Hilversum, 1950.

    Hier vond de Grading, selectie plaats voor onder andere Marine vliegers, of zij die dat graag wilden worden.

    Er staan NLS Tigers en deze A-34, uitgerust met nog een de Havilland staart, maar wel al met stabilo-fillets.
    Zonder die toevoegingen scheen de 'vrille' overal en altijd op de loer te liggen.
    Ik heb daar gerede twijfels bij...

    De A-34 werd zo te zien voor een gevorderd deel van de opleiding gebruikt, want hij is voorzien van een blindvliegkap die de hele achterste cockpit van de buitenwereld kan afsluiten.

    De kwaliteit laat helaas te wensen over.




    Tracker.

  5. #15

    Standaard Nationale Luchtvaart School

    In de hangar op Hilversum staat een jongmens verscholen achter een Tiger met voornaam PH.

    De achternaam van die Tiger wordt gissen als we naar de romp kijken.
    Maar het wordt puzzelen als we naar zijn bovenvleugel kijken.

    Ik zie een U.
    Dan een G, of een C met een haaltje, waardoor hij op een G kan lijken.
    Maar dat moet dan een héél andere C-schilder zijn geweest dan de C van de op zijn neus neergezette Piper UCE.
    De derde letter kan een B zijn of een D.




    Daar laat ik het bij.
    Enig idee?

  6. #16
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ja, alleen de UCB of UCD komt in aanmerking. Volgens Herman Dekker's site komen de volgende Tiger Moths in aanmerking.

    PH-UCA uitgeschreven 27-09-1955
    PH-UCB crashed 02-04-1957, uitgeschreven 05-12-1958
    PH-UCC uitgeschreven 31-03-1953
    PH-UCD crashed 27-02-1952, uitgeschreven 31-03-1953

    Dus... is de foto van na 1953, dan zou het alleen maar de UCB kunnen zijn
    Ik weet niet of de kisten veel wisselden van Ypenburg naar Hilversum en terug, maar de UCB is gecrashed op Hilversum, de UCD op Ypenburg.
    Laatst gewijzigd door Heron; 2 januari 2015 om 21:14

  7. #17
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard NLS - Nationale Luchtvaart School

    Geen Tiger maar een Cubje ditmaal, de NLS PH-NCW
    Zestienhoven rond 1960.coll.Airview

  8. #18
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Nog een Pipertje op Eelde (1946)Ger.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 juli 2020 om 21:58

  9. #19
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard NLS - Nationale Luchtvaart School

    Terug naar de Tiger Moths, hier een flinke rij NLS Tigers,de foto's zijn in 1961 op Zestienhoven genomen.Op de onderste foto's staat tussen een aantal bezoekers Martin Schröder, (de langste man op de foto)alle foto's coll.Airview
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)      
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 juli 2020 om 21:59

  10. #20
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    triviaatje:
    En die Cessna waar o.a. mr. Martinair bij staat, moet dan de PH-MAF zijn.
    Een Cessna-172A, ingeschreven als PH-MAF op 1 juni 1960 op naam van Martin's Luchtvervoer Maatschappij NV te Schiphol. Op 7 maart 1962 werd het toestel verkocht en van 16 maart 1964 tot 24 december 1969 heeft het op naam gestaan van de NTS (Nederlandse Televisie Stichting te Hilversum, de latere NOS)

    Gegevens natuurlijk van de Herman Dekker webstee.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •