Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36

Discussie: NLS - Nationale Luchtvaart School

  1. #21
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard NLS - Nationale Luchtvaart School

    We blijven bij de NLS,hier in een andere beschildering weer een Piper, de PH-UCG,Z'hoven.coll.Airview
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 juli 2020 om 22:01

  2. #22
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard NLS - Nationale Luchtvaart School

    En hier de Cub PH-NIL, Zestienhoven begin jaren'60coll.Airview.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 juli 2020 om 22:02

  3. #23
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Ik kom even terug op een tekst van Tracker op "pagina" 2 van dit topic. Het hoort eigenlijk thuis bij een topic foto's plaatsen o.i.d. maar omdat het hier al beschreven is wil ik het toch hier aanvullen.

    Als je begint met afbeeldingen te plaatsen met paperclip en driehoekje dan gebruikt het programma door de sitebouwers ingestelde waarden en die zijn standaard: 750 pixels breed en 600 pixels hoog. Indien je plaatst met de paperclip en driehoekje dan krijgen afbeeldingen die maximale standaardgrootte op het scherm indien je die niet hebt aangepast. Dit geldt ook voor diegenen die alleen de afbeeldingen bekijken, die krijgen ook de standaardgrootte.

    Zelf werk ik met een 24" monitor en heb in het programma de waarden veranderd in 1200 pixels breed en 800 pixels hoog. Voor een 21" monitor zal dat misschien iets minder moeten zijn v.w.b. de hoogte.

    Een ieder die niet handmatig de waarden heeft veranderd in het programma krijgt dus mijn afbeeldingen, die ik tegenwoordig over het algemeen met 1150 pixels breed plaats tenzij het een staande foto is, kleiner op de monitor dan mijn bedoeling is en doet zichzelf tekort of zit regelmatig op een gele balk te klikken.
    1200 x 800 pixels is voor een 24" monitor genoeg om mijn foto's zonder vergroting te kunnen bekijken. Ik zou ze dus ook zonder paperclip en driehoekje kunnen plaatsen, dan nog lopen ze niet van het scherm.


    Ik beschrijf hieronder het proces van instellen van eigen waarden in het programma.
    In het "Navigatievenster" links boven aan de pagina staat op regel 8 "Gebruikersinstellingen", klik daarop.
    Dan verschijnt er naast dat venster een nieuw venster: "Jouw gebruikersinstellingen".
    Ga iets naar onderen tot bij het kopje "Instellingen & opties" en klik op "Opties wijzigen".
    Er verschijnt een derde venster met de naam "Opties wijzigen".
    Ga naar onderen tot het kadertje "Weergaveopties discussies".
    Zak naar het kadertje "The Image Resizer".
    Daarin zie je "Image width" met iets lager een getal. Pas dit getal aan tot, bijvoorbeeld, 1200.
    Nog iets lager in dit kader vind je "Image height" met daarin weer een waarde. Pas dit getal aan tot bijvoorbeeld 800 (of iets minder voor een 21" monitor).
    Ga helemaal naar de laatste regel onder de kaders en klik op "Wijzigingen opslaan".

    Indien je nu een door het paperclip en driehoekje geplaatste afbeelding op de monitor te zien krijgt dan zal hij nooit groter worden dan 1200 x 800 pixels en dat geeft een mooier beeld op een 24" monitor dan de standaardwaarden 750 x 600. Dit is mijn mening, voor wat die waard is. Is een afbeelding breder of hoger dan 1200 x 800, dan verschijnt gewoon de gele balk voor een vergroting.

    Wanneer een afbeelding geplaatst wordt zonder gebruik van de paperclip en driehoekje dan krijgt de afbeelding gewoon de grootte van het geplaatste en die zijn vaak genoeg groter dan 2000 pixels breed. Zonder paperclip moet je experimenteren hoe groot nog acceptabel is maar ik zou niet breder gaan dan pakweg 1300-1400 pixels en zeker niet hoger dan 800 pixels.

    Mvg,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 januari 2015 om 17:28

  4. #24
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    Ruud, bedankt voor de heldere beschrijving, ik werk eveneens met een 24inch Mac en die is al vijf jaar op 1200X800 ingesteld.Ik heb het daarna nooit meer gewijzigd, dat hoeft toch
    niet als je het hebt opgeslagen?

  5. #25
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Jacob.

    Nee hoor, tenzij je het vastleggen niet hebt afgesloten door op "Wijzigingen opslaan" te klikken.
    Je kunt het ook gewoon controleren en dan hoort daar nog steeds 1200 en 800 te staan als je goed hebt afgesloten.

    Mvg,
    Ruud.

    P.S. Wat zijn dat voor kaders "bijgevoegde afbeelding" die om jouw geplaatste afbeeldingen staan?
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 januari 2015 om 18:05

  6. #26
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard NLS - Nationale Luchtvaart School

    Die kaders Ruud? 'k Heb echt géén idee.
    Laatst gewijzigd door grasshopper; 13 januari 2015 om 20:58

  7. #27

    Standaard

    Bedankt voor het plaatsen van de foto Piper Cub PH-NIL.
    Ik heb daar bijzonder herinnering aan. Met dit kistje kreeg ik als 10 jarige mijn luchtdoop als verjaardags cadeau. Dat was dus in juli 1960.

    Met vr. gr.
    JohnH

  8. #28
    Geregistreerd
    20 november 2011
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    101

    Standaard

    De RLS heeft een korte periode me de Fokker S.13 gevlogen. Weet iemand wanneer dit precies is geweest en hoeveel vluchten er mee zijn gemaakt?

  9. #29
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Nu we het toch over de NLS hebben hieronder een foto van het prille begin.De officiële opening van de NLS op 10 September 1927 door minister v.d. Vegte op het vliegveld Waalhaven. De genodigden stonden om de spreker, het gewone publiek werd op een afstandje gehouden. Rechts boven een orkest van geüniformeerde spelers, m.a.w. pret alom. Deze foto heb ik georganiseerd bij Schreiner Luchtvaart in de jaren dat die nog eigenaren waren van de NLS.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 juli 2020 om 22:04

  10. #30
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard NLS - Nationale Luchtvaart School

    Terug naar de PH-NIL, ditmaal met bandenpech.Zestienhoven jaren'60coll.Airview.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 25 juli 2020 om 22:05

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •