Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 2 3 4
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36

Discussie: NLS - Nationale Luchtvaart School

  1. #31
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Vraagstukje vooroorlogse NLS.

    In mijn bezit zijn vier klein formaat foto's die bij elkaar horen en de vooroorlogse NLS als onderwerp hebben.
    Ik ben niet bekend met (zeevaart?)uniformen die toen bij de NLS werden gedragen maar ik zie wel verschil dus neem ik aan dat er instructeurs en leerling-vliegers zijn afgebeeld.
    Is er iemand die instructeur(s) en/of leerling-vlieger(s) herkennen of iets te vertellen hebben over deze opnames?


    1 (links). Instructeur en leerling-vlieger op de PH-FDK (later '963') DH.85 Leopard Moth van de NLS.
    2 (rechts). DH.85 Leopard Moth van de NLS.


    3. Leerling-piloot(?) en Instructeur(?) NLS.


    4. PH-AJN. Koolhoven FK.41 van de NLS.


    Groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 5 april 2015 om 14:24

  2. #32
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heron Bekijk bericht
    Tja, alleen in Nederland werd de originele DH-82 Tiger Moth als onveilig beschouwd. Overal op de wereld werd het ding gebruikt om piloten op te leiden, maar voor Nederland was dat niet goed genoeg...
    De 'beddeplank' was bedoeld om de kist bestuurbaarder te houden tijdens een spin.

    De PH-CSL bijvoorbeeld heeft tot in de jaren '90 (denk ik) met zo'n staart gevlogen vanaf Teuge. Het toestel was in die jaren wit met rode strepen. Het vliegt nu in KLu camo rond met originele regi PG712 en het heeft de originele staart terug, maar wanneer dat gebeurd is?
    Even een quoot van m'n eigen bericht van pagina 1.

    Ik heb ondertussen m'n oude dia's van de PH-CSL uit 1985 gescanned, en die wilde ik hier toch maar even laten zien...




  3. #33
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik heb op de UCS en UCP leren vliegen en later met de OTO van aerocarto luizigbakkie hoor die autocrat niemand wilde er zijn schoenen zelfs in mee laten vliegen!

  4. #34

    Standaard

    Dag mensen,

    Leuke plaatjes van NLS-kisten zowel op Schiphol als op Waalhaven, gemaakt door Willem van de Poll, een bekende fotograaf volgens Wikipedia.

    Zie:
    http://www.gahetna.nl/collectie/afbe...olhoven%20poll

    Wat staat er bij Koolhoven in de hangar? FK-49?

    Mijn vraag: is onderstaande foto Schiphol? Ik denk het wel, gezien de aangrenzende foto's 9 en 11 in de zoekresultaten. Daar zijn dezelfde personen te zien en een groot gebouw. Op de achtste foto uit de resultaten zien we denk ik ook dezelfde personen, inclusief de mevrouw, denk ik, met vlieghelm. En die foto zou juli 1935 op Schiphol zijn gemaakt.

    Naam: 0134826.jpg
Bekeken: 694
Grootte: 396,5 KB

    Deze foto zou daarentegen gemaakt zijn in 1933, maar dat kan niet, want beide kisten zijn in 1934 afgeleverd.

    Ruud, ik denk niet dat de leerlingen uniformen droegen.

    Peter
    Laatst gewijzigd door Fogg; 3 april 2019 om 12:36

  5. #35

    Standaard

    Alle foto's zijn weer zichtbaar.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #36

    Standaard

    Fijn Mathieu, dánk je wel !

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •