Pagina 23 van 74 EersteEerste ... 13 21 22 23 24 25 33 73 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 733

Discussie: Foto's van vooroorlogse H-, PH-, PK- en PJ-toestellen die ook nog thuis lagen.

  1. #221
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Classic.

    Bedankt voor de info. Dat maakt het een stuk helderder v.w.b. het schilderwerk. De aanwezigheid van de F.II in de Houtrusthallen was hier al eens onderwerp ("Prentbriefkaarten Nederlandse luchtvaart", kaart 154 op blz. 12 bij #113, hieronder afgebeeld en commentaar Herman Dekker, blz. 12 bij #116 daar weer onder afgebeeld).

    Foto 154. Een verwarrende kaart dit keer.
    Luchtvaarttentoonstelling "AVIA" Den Haag 1937. Fokker D.VII "268" en Fokker F.II "PH-RSL" van de RijksStudiedienst voor de Luchtvaart.
    Deze tentoonstelling is in 1937 gehouden dus zou de Fokker F.II deze registratie niet meer mogen dragen omdat de inschrijving op 4.5.1936 doorgehaald was en de registratie overging naar een Fokker F.VIIa. Bovendien zou volgens Herman Dekker deze F.II al in 1936 zijn beschilderd als H-NABC en "verscheen als zodanig bij het Fokker-jubileum en, in 1938, in de film 'Hier Schiphol'". Deze kaart laat echter zien dat het toestel in 1937 nog de beschildering had als PH-RSL. Ik hoop op commentaar van Herman Dekker v.w.b. de RSL F.II.
    Naam: Kaart 154, 300, kleur.jpeg
Bekeken: 1239
Grootte: 296,9 KB
    En het daarop volgende commentaar van Herman Dekker:
    Hoi Ruud,
    Ik kan er weinig definitiefs over zeggen.
    Dat hij bij het Fokker-jubileum in mei en bij de opening van Ypenburg in augustus (beide 1936) beschilderd was als H-NABC staat volgens mij vast.
    Dan zou hij voor de tentoonstelling weer uitgemonsterd zijn als PH-RSL.
    En dus later voor de film weer als H-NABC. Voor deze acties zijn weliswaar logische PR-verklaringen te bedenken maar er zijn (mij) geen harde bewijzen bekend.
    Er zijn trouwens van elkaar verschillende PH-RSL beschilderingen bekend.
    Herman.
    (PS. Niemand kan je verbieden op een niet-ingeschreven vliegtuig letters van jouw keuze aan te brengen. Het is in de zin der wet geen luchtvaartuig en valt dus ook niet onder het RTL. Vgl. toestellen in een museum.)

    Groet, Ruud.

  2. #222
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Ik wilde nog even reageren op de prachtige familie foto van Tracker op 24 mei j.l. . Wat komt de autogiro daar mooi op uit. De foto roept wel vragen op. Wie zijn de leuke meisjes (pubers?) die er bij opstaan? Zijn/waren dat tantes geworden? Of loslopende vriendinnen?
    Op 18 januari 1938 werd deze PH-HHH uitgeschreven uit het Nederlands burgerluchtvaartregister en ging het toestel terug naar Engeland, waar het omgedoopt werd tot de AP508. Zijn laatste vlucht maakte het op 16 april 1941 in dienst van de Engelse luchtmacht waarbij het bij Seaton is verongelukt. Hieronder nog een foto die ik in mijn collectie vond.


    Naam: Gelopen 26-VI-1936.jpg
Bekeken: 1163
Grootte: 119,8 KB

    Nu nog een knullig plaatje van dit type van een bekend sigaretten merk:

    Naam: Nieuwe afbeelding.jpg
Bekeken: 1201
Grootte: 32,1 KB

    Hierop kan men heel goed zien hoe de besturing gebeurde. Een stuurstang rechtstreeks naar de rotorkop. Daarmee kon je de bladen doen kantelen. Jan Jr.

  3. #223

    Standaard

    Jan jr,
    Het jonge zusje naast mijn vader zou in '44 huwen met vliegtuigmaker Wout Kleppe.
    Deze trad in '38 aan op De Kooy, en kwam terecht in de 'bak' waarvan mijn vader baksmeester was als korporaal.
    Zodoende..

    Als je Wout intikt in de zoekfunctie van de site zul je veel over hem vinden, door zijn dikke foto album dat ik mocht scannen. Een paar dingen Wout betreffende moet ik nog plaatsen.

    De dame links werd 99; je vindt haar ook terug voor de F-ANRV Simoun, en onder Ambulancevliegtuigen, PH-ADO.

    Tracker.

  4. #224
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Tracker, bedankt voor de info. Jullie waren echt een marine familie. En kennelijk ook een gezonde familie met een tante die bijna honderd is geworden. Janjr.

  5. #225
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Nog even dit Tracker. Ik kan beide foto's niet vinden in de respectievelijke topics . Ik vermoed dat ze bij de omschakeling verloren zijn geraakt. Er wordt in de topics wel naar gerefereerd. Als je ze kunt vinden kun je ze misschien op deze topic weer opnieuw tonen. Jan.

  6. #226

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Prinz Bekijk bericht
    . Ik vermoed dat ze bij de omschakeling verloren zijn geraakt.
    Dank voor de opmerkzaamheid, is inmiddels weer recht getrokken.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #227

    Standaard

    JanJr, ik vond de foto's onder "overlijden O. Ward" een par minuten geleden.

    Met vriendelijke groet,
    tev

  8. #228
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    In het Aviodrome bevindt zich trouwens een autogiro met PH-HHH code

    Naam: PH HHH.jpg
Bekeken: 1092
Grootte: 51,2 KB

  9. #229
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 111.
    PH-ACT (eerder H-NACT) op Texel. Fokker F.VIIa. 1940 vernield op Schiphol.

    Naam: Foto 111. PH-ACT (eerder H-NACT). Fokker F.VIIa,  grond, kopie.jpg
Bekeken: 1143
Grootte: 136,4 KB

    Groet, Ruud.

  10. #230
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 112.
    Douglas DC-2 op Waalhaven. De motorbeplating van de bakboordmotor is deels verwijderd, men heeft er aan gewerkt en is klaar voor proefdraaien. Een monteur houdt de zaak in de gaten.

    Naam: Foto 112. DC-2 op Waalhaven, kopie.jpg
Bekeken: 1037
Grootte: 133,3 KB

    Groet, Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •