Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 6 7 8 9 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 86

Discussie: Het zijn er best wat

  1. #71
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jjr Bekijk bericht
    Jammer dat men altijd weer van het onderwerp afwijkt, dus weer allerlei verhalen er bij betrekt.
    Als je mijn bijdrage bedoelt? Ik heb gereageerd op een aantal vragen die in dit draadje zijn gesteld en mijns inziens was het relevant voor het onderwerp: Nederlandse bouwers en/of ontwerpers van vliegtuigen.
    Wanneer we alleen mogen reageren binnen het strakke kader van de gebruikte draadjestitel, wordt het wel een erg saai forum.

    Adri
    Laatst gewijzigd door Breeze; 19 februari 2017 om 23:21

  2. #72

    Standaard

    Als je zie wat ik geschreven heb, zou je zien dat Noorduyn bij Koolhoven in Engeland was, dus bij het ontwerpen van de Engelse F.K. toestellen, dus ook de vleugels.
    Als jullie je eens ga verdiepen in de diverse constructies dan zie dat er diverse manieren zijn gebruikt voor de vleugels.
    Een voorbeeld de Koolhoven ribben weken af van die van Fokker, als je je hier in verdiept blijkt kom je er achter dat in de houtbouw vleugels diverse manieren werden gebruikt.

  3. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    Wanneer we alleen mogen reageren binnen het strakke kader van de gebruikte draadjestitel, wordt het wel een erg saai forum.

    Adri
    Ik vind het geen enkel probleem als men in een discussie afwijkt, maakt het vaak extra interessant. Mocht de afwijking zolang het maar gezellig blijft!
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #74

    Standaard

    Maar het moet wel binnen het onderwerp blijven

  5. #75
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jjr Bekijk bericht
    Als je zie wat ik geschreven heb, zou je zien dat Noorduyn bij Koolhoven in Engeland was, dus bij het ontwerpen van de Engelse F.K. toestellen, dus ook de vleugels.
    Robert Noorduyn doet mij heel veel denken aan Anthony Fokker, rijke ouders, leren vliegen, beetje aan prutsen aan eigen carrière, waarschijnlijk met financiele steun van ouders bedrijf gestart en dan later claimen dat zij dingen hebben ontworpen. Laat mij niet lachen mensen van hun afkomst hielden zich niet bezig met ontwerpen laat staan dat ze ooit over de tekenplank hebben gehangen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jjr Bekijk bericht
    Als jullie je eens ga verdiepen in de diverse constructies dan zie dat er diverse manieren zijn gebruikt voor de vleugels.
    Een voorbeeld de Koolhoven ribben weken af van die van Fokker, als je je hier in verdiept blijkt kom je er achter dat in de houtbouw vleugels diverse manieren werden gebruikt.
    Ik heb geen foto's van Koolhoven ribben ( muv FK23 ) dus die zou ik graag willen zien.

  6. #76
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Hoorde net van een doorgaans goed ingelichte bron, dat de Lambach HL II over enige weken zal worden overgedragen aan de Stichting Vroege Vogels in Lelystad. Ik vind dat erg goed nieuws.
    Zoals ik al eerder had gemeld hebben de Delftsche studenten (helaas) geen tijd meer voor dit soort buitenissige activiteiten.

    Adri

  7. #77
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    Hoorde net van een doorgaans goed ingelichte bron, dat de Lambach HL II over enige weken zal worden overgedragen aan de Stichting Vroege Vogels in Lelystad.
    Ja dat klopt inderdaad. Ik wilde het eigenlijk pas melden op de dag van de overdracht.

  8. #78

    Standaard

    Mooi nieuws! Laten we hopen dat ze het toestel weer luchtwaardig kunnen maken.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #79

    Standaard Ludwig Volpert bouwt een vliegtuig in Vlaardingen...

    Bij het lezen van de vragenrubriek van Herman Dekker kwam ik deze vliegtuigbouwer tegen: Ludger Volpert (uit Hamburg)
    Tussen 1931 en 1937 actief, maar zeer weinig over hem bekend.Naam: Volpert 1931.jpg
Bekeken: 406
Grootte: 475,5 KB
    In internet kwam ik nog het volgende tegen: Naam: Volpert 1932.jpg
Bekeken: 379
Grootte: 258,0 KB
    In de krant van 1937 stond zijn vliegtuig gebouwd bij De Jong in Vlaardingen Naam: Volpert 1937.jpg
Bekeken: 434
Grootte: 143,9 KB

    Weet iemand hier meer van?
    Het schijnt dat in het tijdschrift Jet & Prop 2008-6 iets over gestaan heeft.
    Laatst gewijzigd door Karel Kalkman; 16 juli 2017 om 13:22

  10. #80
    Geregistreerd
    6 januari 2013
    Berichten
    163
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    From Ailes 17/1/1948,

    here is a Kuyk Type 30.000 aircraft Project,and a small Info about Type 60.000.

    Naam: 1.png
Bekeken: 199
Grootte: 362,7 KB

    Naam: 2.jpg
Bekeken: 179
Grootte: 63,9 KB

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •