Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Closes, closes and more closes

  1. #1
    pampa14 Guest

    Standaard Closes, closes and more closes

    Some photos taken from near the Runway 32 of Hercílio Luz Int'l Airport (FLN / SBFL), in Florianópolis, South of Brazil. Who wants to see a lot of other photos, please visit the link below:


    Aviação em Floripa: Aeroporto Internacional Hercílio Luz - 17/10/2014 - Parte 2


































  2. #2

    Standaard Closes, closes

    Het zijn weer muchos Aviancas, en Goles die ons met een (best wel goede) telelens aangeboden worden.

    Wat we er mee moeten is misschien een keer in stemming te brengen.

    Persoonlijk heb ik niet erg behoefte aan reeksen makkelijk te fotograferen machines in woeste kleurstellingen.
    Maar het kan zeker zo zijn dat het de blik verruimt voor de enkeling die nu nét de opname vindt die hem of haar boeit.

    De stelling van Jan dat zonder deze exoten de site al lang zou zijn doodgebloed is er een die ik niet helemaal deel.

    Ik zou er een oproep in willen zien om vooral méér te zoeken naar Nederlandse bronnen die nog verscholen liggen.
    Verscholen in de krochten van diverse musea en privé verzamelingen.
    Verscholen op zolders, weggezakt in 'tijdgebrek'.
    Verscholen in inboedels die geveild worden, enz.

    Om maar een paar bronnen te noemen.

    Sommige Duitsche zaken boeien me ook minder, soms, en ik zie niet echt meer uit naar de volgende serie hoog geëerde Mig 15's tot en met 21's uit een grauwe periode in leeg-gebloede satellietstaten.

    Maar een ander zit weer op zijn beurt niet erg te wachten op nóg meer watervliegtuigen uit de Archipel in 1938.
    What the heck is the 'Archipel'?
    Daar moet je behoorlijk bejaard voor zijn...

    En hij die gemiddeld alleen een 'lezer' is zou mogelijk eens als 'schrijver' kunnen optreden...? Alles is goed...

    Voor Jan is er hoop.
    Gekleed in een bruine jurk en een smoezelige lap wat slordig om het hoofd gedrapeerd gaat er weer een wereld open...

    Er liggen er nog wel een paar---zo hier en daar!



    Veilinghuis, inboedels:
    Ik ontving van de week een plastic zak met troep.
    "Nee joh, kost niets; ik gooi het anders weg..".

    De kern bestond uit een nogal reumatische map met daarin een stapel KLM indelingen.
    Vijf jaar -wekelijkse- indelingen, niet één zoek!
    Een Stewardess van toen, '54 tot '59.

    Helemaal te volgen in haar gang door Europa, Midden Oosten, Verre Oosten, New York, en de Pool, Tokio via Anchorage, en de Circle Line met de DC 7C.

    Ook voor niet-KLM'ers leuk, lijkt me.
    Ik moet er nog een verhaal aan breien.
    Daarna gaat de 'troep' naar Classic; die is daar heel zuinig op.









    Stammend uit een tijdperk waarin het nu en dan behoorlijk behelpen was.




    Ach, Pampa's en Amazing Jedi's...Modern Times, vrees ik.

    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •