Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: 1/48 Koolhoven FK-57

  1. #1
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/48 Koolhoven FK-57

    Op dit moment ben ik bezig met deze FK57 Koolhoven, ik heb het na jaren weer uit de 'motteballen' gehaald om het te restaureren - verbouwen, het word de in de Meidagen gevorderde versie, de 978, hoewel hier geen foto's en bewijzen van zijn lijkt me het toch leuk om deze te maken, De vroegere PH-KOK heeft de Meidagen 40 niet overleefd en is bij een bombardement vernield.

  2. #2
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard Koolhoven FK57 - 978

    Voor degene die het leuk vind nog een kleine update

  3. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.927

    Standaard

    Ja, hoor. Blijf maar komen met dit spul
    Er zijn vast nog wel meer mensen, buiten mij om, die dit leuk vinden.
    Helaas is één van de eigenschappen van een internetforum, dat je vaak weinig respons krijgt, terwijl je topic toch veel bekeken wordt.
    Vandaar dit 'aanmoedigingsmailtje'

    Groetsels,
    Bert.

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Tuurlijk, gewoon plaatsen! Het is ook niet altijd even interessant om alleen maar: 'Leuk, mooi gedaan' te plaatsen, terwijl je dat wel vindt. Op FSDeveloper hebben we tegenwoordig een 'Like' knopje, zoals op Facebook, en dat werkt best prima hoor.

    Overigens: respect voor je modelletje. Het lijkt me bepaald geen makkelijke klus met al dat plamuurwerk, om dan ook nog eens een mooi model neer te zetten. Knap!

  5. #5

    Standaard

    Hallo Bazzmann

    Ik zie dat je nog vrolijk verder bezig bent met modelbouw. Is ook een leuke hobby.
    Ik vroeg mij eigenlijk af of dit een plastic model is of dat het een scratch build is. Bepaalde punten laten mij het laatste denken hoewel ik het niet echt goed kan zien omdat de foto's op mijn computer maar klein tonen (8,5 cm breed).

    Ik moet vooruit zeggen dat ik niet echt een kenner ben van kleurenschema's van nederlandse kisten voor 1940. Ik vroeg mij echter af waar het door jouw gebruikte kleurenschema zijn oorsprong vindt. Ik vind het persoonlijk een merkwaardig kleurenschema, hoewel het wel speels is.

    Mvg, Boris

  6. #6
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard FK57

    Hallo Boris, door veel te vragen en zelf te zoeken kwam dit het meeste overeen. Het was namelijk een burger toestel met zilver gekleurde vleugels. Meerdere personen zeiden dat de romp en motoren/wielen zeegroen waren. Aangezien hier geen foto's van bekend zijn moet je op een moment toch een keuze maken. Toen dit toestel gevorderd werd kreeg het een 978 registratie. Wat mij bekend is kregen de blauwe en grijze toestellen zwarte registratie nummers en de groene witte. Misschien door de mobilisatie was er geen tijd om het toestel in legerkleuren te spuiten. Mocht iemand betere informatie hebben dan verneem ik het graag.

  7. #7

    Standaard

    Hallo Bazzmann,

    Duidelijk. Ik had mij niet gerealiseerd dat het een burger kleurenschema was, wat ten grondslag lag aan deze uitvoering. Verklaard veel.
    Al met al heb je toch een redelijk uniek model in je collectie.

    Maar is dit nu een scratch build, of was de basis een gekocht model?

    Mvg, Boris

  8. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard FK57

    Dit model is geheel scratchbuild, de romp tot de motoren zijn gemaakt van klei, de vleugels en staart van plastic, de wielen zijn van een Fokker DXXI. Ik heb de cockpit gedeelte uitgehold met een dremel en ga hier nog een interieur inbouwen.Het mooie van scratchbuild is modellen bouwen waar geen bouwdozen van zijn. Natuurlijk zijn deze modellen nooit zo strak als een bouwdoos model maar daar gaat het mij ook niet zo zeer om.

  9. #9
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard FK57

    Waar diende deze haak voor boven op de cockpit? Antenne bedrading misschien??? Weet iemand dit?

  10. #10

    Standaard

    Ziet er niet uit als een haak.
    Het lijkt erop dat het een pitot-buis is.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •