Pagina 38 van 42 EersteEerste ... 28 36 37 38 39 40 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 371 t/m 380 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

  1. #371
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Kijk! Dat is zeker nuttige informatie!

  2. #372
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Beste mensen,

    Ik ben best een beetje trots. Vandaag heb ik het interieurmodel van de T.5 zo goed als af gekregen. Laten we zeggen dat 98% gemodelleerd is, en dat zeker 1% nooit aan bod zal komen. Dat is een stukje vrijheid die ik mezelf gun. De overige 1% gaat voor dingen die vanzelf naar boven komen tijdens het verdere werk. Ja, want nu is het model dus 'klaar'. Wat volgt is nog de inkleuring van (met name) het rompachterstuk, functionaliteiten toevoegen etc. Klaar ben ik dus nog niet.

    Welnu, de laatste dingen hebben zich afgespeeld in het rompachterstuk. Ik heb er wisselend fantasie en tekeningen voor gebruikt.
    Er hangen nu patroontrommels. Er zijn ramen waardoor men een geweer kan steken. Er is een kast gemaakt waarin men losse radio-onderdelen kon opbergen (dit begrijp ik nog niet helemaal).
    En... er is een berichtengoot gemaakt. Van juist achter het gordijn van de marconist loopt een goot voor buizenpost-achtige berichten die eindigt bij de staartschutter.
    Dit heb ik kunnen baseren op een tekening uit het Nationaal Archief. In het handboek staat niets hierover vermeld. Foto's van het interieur van het rompachterstuk zijn er nauwelijks, voor zover bij mij bekend (11 stuks, voornamelijk van wrakken).

    Zicht naar achteren
    Naam: berichtengoot_01.JPG
Bekeken: 1495
Grootte: 106,6 KB

    Zicht naar voren
    Naam: berichtengoot_02.JPG
Bekeken: 1555
Grootte: 96,1 KB

    Tot zover bedankt voor uw aandacht! En natuurlijk voor de informatie die een aantal van jullie heeft kunnen geven.

    Groet, Daan

  3. #373

    Standaard

    Geweldig Daan ! Heb net een aantal uren besteed aan het herlezen van deze draad - ook alle "technische" verhalen - en ben opnieuw zwaar onder de indruk ! Jammer dat een groot deel van de foto's zijn verdwenen...Google Drive? Dit meldde jij op 24-09-2016...pas vanaf 23-08-2018 zijn de door jou geplaatste foto's wel weer zichtbaar.
    Neemt niet weg dat ik al lezend jouw hele project zag groeien...dánk voor het plaatsen van dit "epos"! Groetjes, Trudy

  4. #374

    Standaard

    Hier mag je wel meer dan een beetje trots op zijn, wat een prachtig stuk werk.

  5. #375

    Standaard

    Bijzonder knap, een fraai resultaat!

  6. #376

    Standaard

    Mooi werk Daan, zoals ik ook al in het Engels ergens anders zei: "Ik bewonder je doorzerttingsvermogen. Er zijn maar weinig digitale bouwers die een complex project als dit tot een goed einde weten te brengen." Het bouwen is nu klaar nu wacht het complexe werk om alles van een kleurtje te voorzien.

    Succes,
    Huub

  7. #377
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    We zijn weer up-and-running!
    Naam: tail_texture_01.JPG
Bekeken: 2066
Grootte: 199,5 KB

  8. #378

    Standaard

    Met alle (?) kleuren een mooi plaatje, fantastisch gedaan Daan!

  9. #379
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dankje! Nee, nog niet alle kleuren zijn uitgedeeld. Daar ben ik nu mee bezig.

  10. #380
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nu is eigenlijk wel het meeste ingekleurd.

    Naam: tail_texture_02.JPG
Bekeken: 2026
Grootte: 221,2 KB

    Naam: tail_texture_03.JPG
Bekeken: 1783
Grootte: 210,7 KB

    Naam: tail_texture_04.JPG
Bekeken: 1737
Grootte: 160,1 KB

    En nog een aardig plaatje van de romp.

    Naam: tail_texture_05.JPG
Bekeken: 2353
Grootte: 97,9 KB

    Groet, Daan

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •