Pagina 10 van 42 EersteEerste ... 8 9 10 11 12 20 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

  1. #91
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Met dank aan museum Crash was ik in staat deze Lewis vrij goed te modelleren. Het is ietwat blokkig geworden, maar dat is een concessie tegenover computerprestaties.

    Naam: lewis_01.jpg
Bekeken: 99
Grootte: 12,0 KB
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 30 april 2020 om 16:08

  2. #92
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    En, ziet het er leuk uit of niet?

    Naam: moerdijk2.jpg
Bekeken: 96
Grootte: 58,8 KB
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 30 april 2020 om 16:08

  3. #93

    Standaard

    Ziet er heel fraai uit!
    Veel detail, mooie mix.

    Tracker.

  4. #94

    Standaard

    F-A-N-T-A-S-T-I-S-C-H


    Leon44

  5. #95
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Hier is maar één word voor:GAAF

  6. #96

    Standaard

    Ik weet nog wel één woord: GEWELDIG

  7. #97
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.931

    Standaard

    En wat dacht je van: 'griezelig mooi'?

  8. #98

    Standaard

    Wat hullie allemaal zeiden

  9. #99
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt voor deze mooie reacties mensen! We zijn achter de schermen druk bezig met de video-opnames. Het is nog best een karwei om alles voor elkaar te krijgen. Wat het allemaal inhoudt:

    - We gaan dus een video maken waarin we de laatste vlucht van 856 en 324(?) simuleren. Deze simulatie kan gemaakt worden dankzij het feit dat er zowel een Me-109 als een G.1 voor Flight Simulator voorhanden zijn. En inmiddels ook een (voor de video bruikbare) T.5. Ik moest wel zorgen dat de drie typen klopten, zowel qua model als qua kleuren (de G.1's en T.5 zitten in de juiste kleurschema's en regi's, de Me-190's hebben ook de juiste kleurschema's, zelfs die van Ebbighausen!). Gelukkig kreeg ik hierbij hulp van Huub.

    - Als je Flight Simulator speelt, kun je alleen in je uppie spelen (luchtverkeer is er wel, maar voorgeprogrammeerd en zal niet op jou reageren). Daarom moesten we in multiplay gaan. We zetten dan een server op, waarop we dan allemaal inloggen. Dan kun je via het internet met meerderen tegelijk spelen. We hebben uiteindelijk met z'n drieën gespeeld.

    - Het was helaas geen vreedzame missie: er werden bommen gegooid en toestellen neergeschoten. Het afwerpen van de bommen uit de T.5 heb ik geprogrammeerd als het opengaan van een deur. Je opent dus eerst de bomdeuren, dan open je de deur/bom (je ziet hem vallen). De bom verdwijnt na verloop van tijd dankzij handig programmeren. Bom/deur dus niet dichtdoen, de bomdeur zelf wel natuurlijk.

    - Het schieten is sinds enige tijd wel mogelijk in FSX. Vertical Reality Simulations heeft TacPack uitgebracht (zie ook mijn D.21 draadje). Elke speler moest dus ook TacPack hebben. De gebruikte toestellen waren echter niet voorgeprogrammeerd voor TP, dat moest ik dus ook nog even doen. Helaas heeft TP standaard geen lichtspoormunitie, die werden op de Messerschmidt toegevoegd als inschakelbaar effect (net als rook bij kunstvliegen).

    - Met multiplay heb je het 'probleem' dat iedereen op zijn eigen PC hetzelfde landschap en dezelfde toestellen moet hebben, wil het lekker werken voor elke speler. Daar moest dus ook voor gezorgd worden. Daarnaast moest ik zeker weten dat elke speler de aangepaste toestellen had, met alle modificaties. Dat was ook nog improviseren, maar gelukt.

    - Dan de bruggen. Vroeger lagen er twee vakwerkbruggen bij Moerdijk, tegenwoordig ligt daar een vakwerkbrug en twee vlakke bruggen. Deze zitten dus ook in de simulator (als onderdeel van het fantastische landschap NL2000), maar moesten verwijderd/vervangen worden. Duurde ook weer even voor we dat voor elkaar hadden. Daarnaast kunt u zich voorstellen dat het landschap (satelietfoto/luchtfoto) elementen uit deze tijd bevat (bebouwing). Daarom is dit landschap ook nog wat aangepast. Zie het vorige plaatje. Daarnaast hebben we de uiteindelijke acties (behalve het bombarderen) boven een iets ander gebied op moeten nemen. Het aanpassen van het verstedelijkte Dordrecht zou een onbehapbare megaklus zijn op de korte termijn.

    - Er moest ook een verhaal zijn. Helaas hadden we dat al, maar toch moest er hier en daar wat geklust worden om alles goed geregisseerd te krijgen voor alle spelers. Uiteindelijk hebben we enkele vluchten met de Fokkers vanaf Schiphol naar Dordt (met twee runs op de bruggen) uitgevoerd. Daarna hebben we met twee Me's (meer niet helaas) en een G.1 een luchtgevecht uitgevoerd, en ditzelfde met de twee Duitsers en de T.5. U begrijpt dat we een tikkeltje beperkt waren in 'human resources', dus moesten we het aantal spelers tegelijkertijd continue reduceren tot drie. Ik ga ervan uit dat dit in de uiteindelijke video niet merkbaar zal zijn.

    - Met behulp van opnameprogramma's in FSX, konden de multiplay-vluchten worden opgenomen. Hiervoor is FSRecorder gebruikt. Deze software registreert de beweging van elk geselecteerd toestel in de simulatie. Later kan dit afgespeeld worden en met behulp van speciale functies worden opgenomen op video's.

    - Wellicht zullen de ingewijden van het regisseren/editen/filmen het weten: je baseert een thematische video niet op de beelden die je maakt, om er daarna muziek bij te zoeken. Nee, het gaat andersom. Je zoekt geschikte muziek, waarna je de beelden er overheen plakt. De muziek bepaalt namelijk de tendens van de hele video. Om geschikte muziek te vinden was nog wel even lastig. We dachten lange tijd dat we wel goede muziek hadden, maar dinsdag bleek deze niet toereikend te zijn. Gelukkig hebben we wel wat gevonden wat stukken beter past!

    - Hierna wordt het geheel bewerkt tot een lopende video. U kunt zich voorstellen: we hebben, schat ik, vijf avonden samen gevlogen, zeker elke avond 2 uur. Tien uur vliegwerk, waarvan slechts enkele minuten in de uiteindelijke video komen.

    Gelooft u mij, ik ben wel een tikkie gespannen. Gelukkig is JRSchiphol een ontzettend getalenteerde editor.

    Lange reactie zo geworden. Geeft wel even weer wat de complexiteit van dit project is. Bedenk:
    - De T.5 is speciaal gebouwd voor de video.
    - De G.1 is speciaal voorzien van juiste kleurenschema's en bewapening.
    - De Me-190 is eveneens speciaal voorzien van juiste kleurenschema's, bewapening en lichtspooreffecten.
    - Het landschap is speciaal aangepast op 1940 appearance.

    Bij deze wil ik u eveneens, namens Wim Anceaux, hartelijk uitnodigen om de herdeking op DV 13 mei a.s. bij te wonen. Het belooft een mooi eerbetoon aan de zeven gevallen helden (jongemannen, net pietsie ouder dan ik) te worden.

    Groeten, Daan Kaasjager

  10. #100
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Pet af Daan. Veel werk maar een schitterend resultaat.

    Mvg,
    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •