Pagina 17 van 42 EersteEerste ... 7 15 16 17 18 19 27 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

  1. #161
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dag Tracker, en bedankt voor de input! Dat is feitelijk exact de manier waarop ik ook te werk ga wanneer echt duidelijke foto's en tekeningen niet voorhanden zijn.

    In elk geval bedankt voor de foto's! Wat me opvalt, is dat het bommenrichtsysteem geplaatst lijkt te zijn...
    Ik geloof niet dat ik dat nog eerder ben tegengekomen op foto's... Dat is (denk ik, het is veel interpretatiewerk)
    datgene wat we op uw foto zien door het raamdeel linksonder. Wellicht hoort de 'handle' van de rode pijl daar ook bij.
    Ik kan me niet 1 2 3 iets in herinnering halen wat daar verder zou moeten zitten. Tussen de twee vakwerkstijlen zat in
    ieder geval wel een Askania richtingaanwijzer (bediend met voetcontacten):
    Naam: tr_comm_01.jpg
Bekeken: 70
Grootte: 45,9 KB


    Ik denk dat de elektrische kabel daar naartoe loopt.

    Het kanon werd in de neerwaartse stand gehouden middels een...koord... Aldus te zien:

    Naam: tr_comm_03.jpg
Bekeken: 62
Grootte: 47,1 KB

    Voor wat betreft de driehoekige ramen: kan goed zijn dat ze te groot zijn. Zonder echt correcte tekeningen ga je toch wat afwijken.
    Maar wellicht heeft ook de view in FSX wat roet in het eten gegooid. Bij deze een plaatje van het ding van buiten (waarbij
    ikzelf peinzend naar beneden staar). Let even niet op de kleuren van de binnenkant:

    Naam: tr_comm_02.jpg
Bekeken: 65
Grootte: 37,9 KB

    Inderdaad zouden de raamstijlen nog weleens te lang kunnen zijn. Maar daar ga ik niets meer aan veranderen

    Meer foto's betekent vaak meer werk ja Ik ben afgelopen zomer bij het Aviodrome ook weer een aantal mooie foto's
    tegengekomen waar veel details uit te halen zijn. Daarom ook durf ik niet veel foto's meer van de D.21 te bekijken

    Bedankt

    Daan
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 20 mei 2020 om 19:32

  2. #162

    Standaard

    Ach, laat ik nou toch ook nog een paar D 21's hebben liggen...

  3. #163
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    D.21's? Toch géén probleem..

    Goed: niet veel voortgang over het gehele plaatje, maar bijvoorbeeld de bedieningskast voor de bommen (Van Heijst) is al wel redelijk ver met inkleuren.
    Naam: vanheijsttex.jpg
Bekeken: 64
Grootte: 27,2 KB
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 20 mei 2020 om 19:33

  4. #164
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    ik heb ondertussen behoorlijk gedetaijeerde tekeningen vn de TV
    inclusief het buizenframe

  5. #165
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Het buizenframe heb ik al eens eerder gemodelleerd, dat was ook wel een leuk werkje.

    Hier de stuurkolom, ik ben 'm aan het inkleuren. Daarna verf eraf bikken.

    Naam: today_01.jpg
Bekeken: 60
Grootte: 10,0 KB

    En het Van Heijst controlepaneel zoals het klaar is.
    Naam: today_02.PNG
Bekeken: 67
Grootte: 228,8 KB
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 20 mei 2020 om 19:34

  6. #166
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Eventjes in FSX wat screenshots gemaakt. Het geheel ziet er prettig uit voor het oog.

    Voorin: het klappaneel van de commandant/waarnemer/bommenrichter. Er zit nog geen glas voor de klokjes, dat komt nog.

    Naam: panels_01.jpg
Bekeken: 65
Grootte: 34,8 KB

    Zijn klaptafeltje, met daarnaast de Van Heijst bommenafwerpinstallatie.
    Naam: panels_03.jpg
Bekeken: 60
Grootte: 23,8 KB


    Het volant.

    Naam: panels_02.jpg
Bekeken: 63
Grootte: 52,6 KB

    De toeters achter de piloot, met een stukje brandblusser. Hierbij refereer ik aan de foto die Mathieu plaatste: http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...73&postcount=9

    Naam: panels_04.jpg
Bekeken: 62
Grootte: 15,3 KB

    En we gaan rustig verder
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 20 mei 2020 om 19:36

  7. #167

    Standaard

    Het ziet er weer prachtig uit . Misschien een beetje (te) schoon, maar een beetje virtueel vuil is te regelen

  8. #168
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ha Huub, beetje vuil komt inderdaad goed Het texturen op zichzelf lukt me al een stuk beter, merk ik, dus wellicht ga ik ook ooit nog het weatheren onder de knie krijgen

  9. #169
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Eindelijk begint het toestel terug te praten... Ik ben aan de labelling begonnen. Aardig werkje, ook veel knoppen en dergelijke zijn van teksten voorzien. Bijvoorbeelde Bär schakelaars en de Ragonot zekeringhouders.

    Het paneel aan de rechter rompzijwand. Nog niet alles is gedaan hoor, evenmin is alles compleet.

    Naam: labels_01.jpg
Bekeken: 69
Grootte: 37,6 KB

    Wat we links zien...
    Naam: labels_02.jpg
Bekeken: 60
Grootte: 35,3 KB


    En wat we voorin zien...
    Naam: labels_03.jpg
Bekeken: 62
Grootte: 26,7 KB


    In het licht van de ontwikkelingen op/van/met dit forum: wat hierboven te zien is, had niet mogelijk geweest zonder dit forum en zonder de leden hier. Mogelijk heb ik het al vaker gezegd, maar nogmaals mijn hartelijke dank voor de aanmoedigingen, support en info die ik van jullie heb gekregen. Hierbij wil ik ook graag aangeven dat het beslist niet mijn bedoeling is om inhalig te zijn voor wat betreft info. Als ik zo overkom, mijn welgemeende excuses...

    Nog een prettige voortzetting!

    Daan
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 20 mei 2020 om 19:37

  10. #170

    Standaard

    Hoi Daan,

    Weer leuke plaatjes, alleen bij de eerste in jouw laatste bericht zien de wijzerplaten van de hydrauliek druk meter er wat raar uit! Overigens vind ik het bijzonder leuk om mee te werken aan zulke projecten.
    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •