Pagina 2 van 42 EersteEerste 1 2 3 4 12 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

  1. #11
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt Tracker! Ik was het woord werkelijk even kwijt...

    Kijk, ik was ook al van plan om een en ander te gaan tellen, maar stel je voor dat iemand het gewoon zou weten... Geloof me, sommigen weten meer dan we (durven) denken.

    Verder hier een korte uitleg van het gehele T.5-project.

    Het begon vrij onschuldig, zogezegd, met een kleine verkenning naar een mogelijk volgend FSX-project. Voor de T.5 kwam ik snel bij Mathieu terecht, en via Mathieu was ik 'ineens' bij dhr. Wim Anceaux beland (www.anceaux.nl). Hij is een neef van W.F. Anceaux, vlieger van de T.5 die de Moerdijkbruggen moest bombarderen op 13 mei 1940. Omdat deze bommenwerper (regi weet ik niet uit mijn hoofd, dat duurt altijd even om te leren) daarbij gecrasht is en de bemanning omgekomen, heeft Wim Anceaux inmiddels twee herdenkingen georganiseerd en heeft hij het initiatief genomen voor een grotere herdenking op 13 mei 2015. Ik heb Wims naam hier al eens langs zien komen overigens.

    Mijn brein ging aan de gang en op een of andere manier leek het me interessant om een video te produceren van een T.5. Van een virtuele dan altijd. Mailtjes gingen over en weer en het idee ligt er: er komt een video van de virtuele T.5 ter ondersteuning van deze herdenking. Degene die de T.5 gaat maken, ben ik (Daan Kaasjager, ja het is mijn achternaam), degene die de video gaat maken, is Jonah Snoei. Jonah is getalenteerd videoproducer van FSX video's, en even serieus: dat is echt een vak apart, maar zeker bewonderenswaardig. Zijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UC7g...86yUxsilI0nEDg

    Er kan serieus best veel op FSX video gebied. Onderstaande video over bekende luchtvaartrampen is daar een voorbeeld van.

    https://www.youtube.com/watch?v=Fubl...86yUxsilI0nEDg

    En deze, met een thema:

    https://www.youtube.com/watch?v=dbeX...I0nEDg&index=3

    Vast omlijnde vormen en ideeën zijn Jonah en ik nu aan het uitwerken. Ikzelf vind het een ontzettend leuk project.

    Voor de virtuele T.5 betekent dit: ik moet voor mei (eerder natuurlijk) de buitenkant afhebben, ingekleurd en al. De binnenkant komt daarna en wordt een he-le-boel werk.

    Hopelijk heb ik hiermee voldoende info verschaft aangaande de volledige scope van het Project X. Als persoontje heb ik de komende maanden wat meer tijd over omdat ik stage loop ergens in Papendrecht (en dus geen huiswerk heb enzo ).

  2. #12
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Roland, ik was vol gas aan het tikken terwijl je postte Maar bedankt in ieder geval! Ik ga dan ook maar uit van 34 langsliggers. Bij de D.21 was het tellen een stukkie gemakkelijker

  3. #13

    Standaard Fokker T.5 FSX

    Ik heb nog even zitten hobbyen.

    Het Vliegveld, november 1937.

    Fokker had hoge militaire druk op bezoek.
    Het zal daarom mogelijk een vroege versie zijn van de T 5.

    Foto's zijn heel licht bewerkt; de mooie vingerafdrukken hebben op het origineel gezeten.

    Door de neuskoepel heen is mooi te zien hoeveel langsgordingen er zaten onder de huidbeplating.


















    Tracker.

  4. #14
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nogmaals bedankt Tracker! Op dit moment ben ik de cockpitkap (noem je dat nog zo bij een groter toestel) aan het hermodelleren, dus mogelijk komen er vanavond al plaatjes van online (en misschien zelfs al van de hele romp).

  5. #15

    Standaard Fokker T.5 FSX

    Nog een plaatje voor het onderling perspectief...




    Tracker.

  6. #16

    Standaard

    @ Insane en Daan,

    Ik heb thuis de tekening liggen van het buizenframe van de romp, daarop kun je de afstand tussen de verticale buizen goed herleiden. De tekening is ongeveer A0 formaat dus hier plaatsen is wat lastig, ik zal kijken als ik weer thuis ben wat de afstanden moeten zijn.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #17
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    En we zijn weer terug met een aangepast windscherm, zijraam en transparant glas. Plaatjes uit verschillende hoeken, met en zonder perspectief. Tevens een 'technisch' plaatje, dat weergeeft hoe het model er werkelijk uitziet: het bestaat uit een grote hoeveelheid vertices. Vier vertices vormen een vlak (face) dat weer uit twee tri's bestaat. Tri's zijn feitelijk de basisvlakken waarvan het model gemaakt is. Zeg maar


    Naam: fuse_new_01.jpg
Bekeken: 329
Grootte: 18,3 KB

    Naam: fuse_new_02.jpg
Bekeken: 372
Grootte: 15,9 KB



    Naam: fuse_new_03.jpg
Bekeken: 386
Grootte: 19,8 KB

    Naam: fuse_new_04.jpg
Bekeken: 370
Grootte: 18,7 KB


    Naam: fuse_new_05.jpg
Bekeken: 386
Grootte: 57,8 KB


    Er mist nog wel een en ander, maar modelleren is (bij mij in ieder geval) een kwestie van itereren. Ook is de verdeling van de vertices vrij rommelig nog, wellicht dat ik zelfs het aantal nog ga reduceren ivm prestaties.
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 18 april 2020 om 20:09

  8. #18

    Standaard

    Daan mag ik je draadje even misbruiken om Huub Vink te laten weten dat ik hem een pb gezonden heb?

  9. #19

    Standaard

    Hoi,

    Enige, minder scherpe, foto's van de tekening van het rompachter stuk.

    Groet,

    Mathieu.









    Als het regent in mei is april voorbij.

  10. #20
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt, komt goed van pas!

    Mag hoor henkypenky

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •