Pagina 23 van 42 EersteEerste ... 13 21 22 23 24 25 33 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

  1. #221
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zie nu pas je reactie Cees... Maar inderdaad moet het mogelijk zijn om via bijv. Shapeways dit te printen. Echter, het model is er niet voor gemaakt dus dat zou redelijk wat effort vergen om het printklaar te maken. Tenzij het een massief model moet worden, dan is het wat makkelijker. Een studiegenoot van me heeft zelf een 3D-printer en ik heb het er weleens met 'm over gehad. Nooit wat van gekomen.

    Gisteren ben ik in het Aviodrome archief geweest voor wat prestatiegegevens. Tevens HTS boeken over vliegtuigmotoren anno 1935 op de kop kunnen tikken (dankjewel Nico ;-) ). Nu ik wat meer prestatiekenmerken weet, heb ik de simulatie erop aangepast en ik vermoed dat ik nu dicht bij het werkelijke toestel zit. Maar goed.

    Nog even een paar plaatjes, waaronder de cockpit met wat 'weathering'.







    Ik zit erover te denken om het Nationaal Archief nog eens te bezoeken...

    Groetjes, Daan
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 22 oktober 2016 om 22:24

  2. #222

    Standaard

    Werkelijk schitterend Daan, een meesterwerk!

  3. #223

    Standaard

    Daan,
    Daar zeg je wat, stel dat bijvoorbeeld de romp geprint zou worden voor twee massieve rompmallen dan kunnen twee romphelften vacuum getrokken worden. De vleugels en zo zijn makkelijk te scratchbuilden. Maar massief printen zou prijzig worden denk ik zo.
    Hmmm, .......
    Cees

  4. #224
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CeBro Bekijk bericht
    Daan,
    Daar zeg je wat, stel dat bijvoorbeeld de romp geprint zou worden voor twee massieve rompmallen dan kunnen twee romphelften vacuum getrokken worden. De vleugels en zo zijn makkelijk te scratchbuilden. Maar massief printen zou prijzig worden denk ik zo.
    Hmmm, .......
    Cees
    Zou kunnen ja. Massief duur, mwah ligt eraan hoe je het doet. Meestal wordt de binnenkant een soort honingraatconstructie. Dat bespaart materiaal én is lichter.

    Het 3D print idee blijft in m'n hoofd zitten, ik zou het nl. ook best leuk vinden om een fysiek model op m'n bureu te hebben... :-)

  5. #225

    Standaard

    Ik ook

  6. #226
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hmm, bijvoorbeeld op schaal 1:100, hoef je ook niet per se een interieur te maken.

    Maar goed, ben een beetje bezig geweest met weathering. De stoel is nu wel aardig gelukt, denk ik. Beetje overkill wellicht, maar dan komt het effect beter aan.

    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 22 oktober 2016 om 22:25

  7. #227

    Standaard

    Prachtig, het is dat ik geen zin meer heb in nog een cockpit project maar deze zou wel heel erg mooi zijn.
    Cees

  8. #228
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Opletten geblazen!


    Ik wil de kleuren aan de binnenkant van de bomdeuren en wieldeuren nog aanpassen. Tevens moeten er nog hydraulische cilinders komen bij de bomdeuren en rubber banden bij de wieldeuren.


    HuBoBe

    Ik heb autopilot aangemaakt in de T.5. De commandant heeft een Askania Richtingaanwijzer waarmee hij de piloot kan commanderen links of rechts te draaien. Het leek me leuk hier een soort autopilot van te maken, zodat je ook nog als het ware commandant kan spelen. Voorlopig is het een altitude hold AP, maar als ik een goede vermomming vind zou de hoogte ook nog aangepast kunnen worden.


    Met deze voetpedalen kan de heading worden ingevoerd.





    Denkend aan Holland
    zie ik breede rivieren
    traag door oneindig
    laagland gaan,

    rijen ondenkbaar
    ijle populieren
    als hooge pluimen
    aan den einder staan;

    en in de geweldige
    ruimte verzonken
    de boerderijen
    verspreid door het land,

    boomgroepen, dorpen,
    geknotte torens,
    kerken en olmen
    in een grootsch verband.

    de lucht hangt er laag
    en de zon wordt er langzaam
    in grijze veelkleurige
    dampen gesmoord,

    en in alle gewesten
    wordt de stem van het water
    met zijn eeuwige rampen
    gevreesd en gehoord.

    Herinnering aan Holland, door Hendrik Marsman


    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 22 oktober 2016 om 22:28

  9. #229
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Over de gebruikte scenery:http://www.nl-2000.com/nuke/index.php?newlang=dutch
    NL-2000 is gratis te downloaden en een musthave voor elke Nederlandse simmer. Must have. Zonder twijfel.

    Deze stichting gaat over allerlei (vooroorlogse) Duitse radio's, waaronder die gebruikt is in de Do-24 en T.5 (Telefunken Stat1001bF ofwel Hollandstation). http://www.cdvandt.org/
    De heer Bauer van deze stichting heeft een Hollandstation, is in bruikleen bij het NMM voor de Do-24 aldaar (zou erin tentoongesteld staan): https://www.nmm.nl/zoeken-in-de-coll...detail/507446/
    klik op het + voor de foto.

    Daan

  10. #230

    Standaard

    Hoi Daan,

    Dank voor de links, zal er eens naar kijken. Om nog even terug te komen op het 3d-printen, misschien is het eens leuk alleen het metalen voorste stuk te laten printen op een schaal van 1:10. Dat in dat inclusief het interieur. Grote wordt dan ongeveer 24x14x24 cm.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •