Pagina 24 van 42 EersteEerste ... 14 22 23 24 25 26 34 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

  1. #231

    Standaard

    Dat zal lastig worden denk ik maar zou wel heel erg gaaf zijn.

  2. #232
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zou zeker heel gaaf zijn! Ik zal er over denken. Eea hangt ook af van de grootte van de 3D-printer zelf. Dus wellicht is 1:20 dan een betere optie, maar wie weet!

  3. #233

    Standaard

    1:32 (past beter in mijn straatje)

  4. #234

    Standaard

    @Daan,

    Heb jij toevallig contact met iemand die betrokken is bij NL2000? Kan nergens een e-mail adres vinden op hun site.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #235
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik heb je een mail gestuurd Mathieu!

  6. #236
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

  7. #237

    Standaard

    Dank je Daan, erg interessant. Gisteren ook mijn eigen huis op een luchtfoto van de RAF gevonden op een foto uit november 1944. Zie: https://originals.dotkadata.com/#1&1...0135&id=119537
    Net boven de V van BV woon ik. Overigens ook Arno een bericht gestuurd en hij zou eens nadenken over wat er mogelijk is voor een NL1940.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  8. #238
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik heb de radiohut eens onder handen genomen, en met dank aan een aantal mensen op dit forum een redelijk geloofwaardig resultaat neer kunnen zetten. Er blijft een boel giswerk over, vandaar dat ik zeg: "geloofwaardig".

    Wel, dit is 'm tot nu toe. Er komt nog een elektrisch paneel naast. Ik weet niet wat voor seinsleutel men gebruikte in de T.5, dus heb ik een random vintage seinsleutel gemodelleerd. Hij werkt wél, voorzover dat mogelijk is binnen de grenzen van FSX. Dat wil zeggen, als je op de sleutel tikt, komt er een piepje uit, in overeenstemming met hoelang je hem indrukt.


    Linksonder het tafeltje zit de intercom installatie. Bij het modelleren hiervan heb ik me laten inspireren door de intercom van de G.1 en die aangepast naar T.5. Of dit het juiste type is, weet ik nog niet. Ik denk dat elk bemanningslid zijn schakelaar op "IN" moet zetten. Bij het eigen kastje gaat dan een rood lampje branden en bij de andere een gelig lampje.
    C = Commandant
    P = Piloot
    T = Tweede piloot
    M = Marconist
    S = Schutter (staartschutter)

    Bij de radio heb ik de stekkers al wel gemaakt, die moeten hier nog op.

    En iets anders: ik was niet tevreden met de modellering en de kleur van de propellers, dus die heb ik ook aangepast.


    Mocht ik het nu bij bepaalde zaken bij het verkeerde eind hebben, zeg het gerust!

    Groet, Daan
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 22 oktober 2016 om 22:22

  9. #239
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    En nu is het electriciteits bedienings paneel ook gedaan:



    Mocht iemand overigens nog goede foto's van dit paneel hebben, dan houd ik me aanbevolen!
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 22 oktober 2016 om 22:23

  10. #240

    Standaard

    Daan, laten we het erop houden dat je pionierswerk aan het doen bent. Dit heeft niemand je nagedaan. Ik sta steeds versteld van het resultaat.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •