Pagina 27 van 42 EersteEerste ... 17 25 26 27 28 29 37 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 270 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

  1. #261
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nou, dankzij Mathieu heb ik alle afbeeldingen vervangen door links naar mijn huidige hosting service. Het moeten er toch 250 geweest zijn... Maar dankje Mathieu dat het zo kon, ik beschouw het als een luxe.
    Nu is het verhaal weer goed te volgen.

    Aangaande de T.5 heb ik geen updates, dan alleen dat ik resultaten van betatesters aan het verwerken ben.

  2. #262

    Standaard

    Misschien als Jack van Egmond klaar is met de D-XXI dan is een T 5 een leuk vervolgproject

  3. #263
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zou inderdaad gaaf zijn Cees! Al was het maar een statische replica...

    Goed, wat voortgang te tonen. Op dit kussen heb ik flink mijn best gedaan, maar wellicht kan het nog beter. Dus als er constructief commentaar is, laat maar horen!



    Ik heb een ring in het midden getekend. Hoe het er in het echt uitzag, weet ik niet, maar men meldt dat het een verplaatsbare kruk was, die met een ring oid los te nemen was.

    Groet, Daan

  4. #264
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Goed, ook deze leder textures zijn goed gegaan.



    Daan

  5. #265
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

  6. #266
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Prachtig hoor!
    Is dat ding straks nog wel te vliegen met al die textures?
    En wat is het minimum aan frame-rate waar je op mikt?

  7. #267
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dankjewel Heron!

    Ja, dat moet goed mogelijk zijn.
    Vooralsnog had ik de hele binnenkant van de romp (voor- en middenstuk) op een 2048x2048 texture gemapt. Tijdens het testwerk door mijn betatesters kwam terecht de opmerking dat de resolutie van de rompbinnenkant eigenlijk te laag is. Dan heb je twee opties: de texture groter maken (4096x4096) of de romp twee keer zo groot mappen. Met in het achterhoofd prestatie-overwegingen, heb ik besloten voor het laatste. En dat is wat je hierboven ziet.

    Een target framerate heb ik niet echt. De grootste framerate-killer is onhandige programmering van het vliegtuig (constant event firing etc). Mijn eigen framerate heb ik gelockt op 25 en daar zit ik constant aan. Mijn betatesters hebben ook hoge framerates gerapporteerd (60) dus echt zorgen maak ik me niet. Voor mezelf hou ik feitelijk de grens van 20-25 frames aan.

  8. #268

    Standaard

    Ik neem aan dat dat vaktaal is?

  9. #269
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Reken maar van yes Cees!

    De frame-rate is het aantal beelden per seconde dat de computer produceert. Of eerder gezegd: het aantal simulatiestapjes per seconde.
    Texture is de skin van het vliegtuig: een 2D afbeelding die over het model gelegd wordt en waarin de kleuren zitten.
    Mappen is het verdelen van de texture over het model.

    Event firing (constant) is het (constante) sturen van zinloze commando's naar de simulatie. Bijvoorbeeld kan ik het zo programmeren dat de sim de flaps op 0 zet als de hendel omhoog staat. Als ik dat lomp programmeer, checkt de sim elk frame de waarde van de hendel (op of neer) en geeft het bijbehorende commando (flaps op 0 of 60). Er wordt dus steeds een commando ("Event") afgevuurd op de sim. Maar dat is natuurlijk alleen nodig als de waarde van de hendel verandert. Je moet dus dergelijke logica maken:
    ALS flaphendel = op EN ALS flaps > 0 DAN stel flaps op 0

  10. #270

    Standaard

    Ahh, dat klinkt allemaal erg logisch nu

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •