Pagina 28 van 42 EersteEerste ... 18 26 27 28 29 30 38 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 280 van 414

Discussie: Fokker T.5 FSX

  1. #271
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nou, om maar even de boel te updaten: een redo van de Munerelle zuurstofunit.



    Progress gaat wat trager nu, het is een behoorlijke klus om alle textures opnieuw te doen.

  2. #272
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nou, het leeuwendeel van de vernieuwde textures is gedaan. Zo ziet de cockpit er nu uit.







    En ik heb de plafonnier van Labinal opnieuw gemodelleerd. Weinig verschil misschien, maar goed.

  3. #273
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Weet iemand overigens waar het typeplaatje van de T.5 zat?

    Daan

  4. #274
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Goed, ik ben verder gegaan met de plaats van de tweede bestuurder dan wel rugschutter.
    Dit is zijn kantoor als hij moet vliegen. Maar dan wel eerst de besturing van de eerste bestuurder hydraulisch ontkoppelen...!



    En dit was zijn uitzicht! Ook wel een beetje eng als je in een luchtgevecht zit, lijkt me...


  5. #275

    Standaard

    Gewoon je ogen dicht dan
    Prachtig Daan, kan me wel voorstellen dat de bovenkant van de rompconstructie, daar waar de beglazing begint, op een of andere
    manier is afgewerkt (longeron/langsverstijver) om de constructie steviger te maken.
    Overigens, blijft jouw hele bestand beschikbaar als referentie voor toekomstige onderzoekers (en wie weet bouwers)?
    Cees

  6. #276
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ha Cees, dankjewel! Eerlijk gezegd bleef ik altijd tegen dit gedeelte opzien, omdat er eigenlijk geen goede foto's beschikbaar zijn vanuit de hoeken die je op bovenstaande plaatjes ziet. Gok- en giswerk dus. Dit gedeelte is overigens van hout. Overigens vermoed ik dat de spanten hol waren, niet massief.

    Mijn bestand als referentie, nog nooit zo over nagedacht. Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten vormgeven, maar ik vind het een interessant idee. Zouden de screenshots al voldoende zijn? Het is in principe de bedoeling dat de T.5 wordt gereleased voor FSX, maar om hem dan te bekijken heb je FSX nodig. Overigens vind ik het altijd wel belangrijk om te noemen dat wat je hier ziet, mijn interpretatie is van de beschikbare informatie. Tot op grote hoogte is het wel geverifieerd, maar ik merk wel dat ik hier en daar vraagtekens heb die kennelijk niemand kan oplossen. Niet dat dat erg is, maar het geeft even aan in hoeverre er soms wat fantasie of inlegkunde nodig is om een bepaald gat op te vullen.

    Ik kan je wel vertellen dat het me enorm goed doet als ik merk dat mensen mijn werk waarderen. Op de andere fora is dat ook het geval en dat is erg prettig. En mocht er iemand info nodig hebben over de T.5, dan ben ik zeker beschikbaar.

    Daan

  7. #277

    Standaard

    Hoi Daan,
    Altijd leuk om te zien hoe je streeft naar verbetering.
    Overigens zie ik in jouw post #272 dat het gedeelte van de overgang van romp naar canopy wel is voorzien van een afwerking. Viel me net pas op.
    Kan het zijn dat bepaalde informatie niet is overgevoerd van het ene bestand naar het andere?
    Cees

  8. #278
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik snap even niet meer wat je precies bedoelt, Cees. Kun je het uitduiden met pijltjes misschien?

    Edit: ook je PB-tje lijkt niet helemaal lekker binnengekomen te zijn, iets misgegaan met versturen?

    Daan
    Laatst gewijzigd door Kaasjager; 2 januari 2017 om 12:20

  9. #279

    Standaard

    Hoi Daan,
    Ik ben geen techneut maar als je naar # 274 kijkt dan zie je dat de bovenkant van de rompspanten tot waar de canopy begint niet is afgewerkt met een
    deklijst. In # 272 zie je echter dat de bovenkant van de spanten niet meer te zien is doordat er wel een horizontale afwerklijst aanwezig is.
    PB was inderdaad niet soepel gegaan, zodra ik het antwoord heb op je vraag stuur ik je wel een e-mail.
    Gr
    Cees

  10. #280
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ah, ik vat 'm!
    Nou, allereerst is de post van #274 van het rompmiddenstuk. Dat was open, en werd afgedicht door een schuifluik en klapraam (beiden open). De rand daaromheen is in mijn post inderdaad redelijk barbaars afgewerkt (lees: niet). Inmiddels ben ik erachter hoe dit er wel uitgezien heeft. Dat zal ik een dezer dagen nog posten.
    Maar goed, dit was lang voor mij een vaag stukje, en eindelijk heb ik 't voor elkaar. Dus daar ben ik wel blij mee.

    Daan

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •