Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15

Discussie: Defensie wil sloop van QRA Zulu-hangar Soesterberg...

  1. #11

    Standaard

    Misschien dat ik hier alleen in sta, maar ik kan me wel in de conclusie vinden dat het geen monument is. In mijn ogen is het een spuuglelijk industriële hal die misschien wel meer deel uit maakt van de Amerikaanse historie dan van die van de Klu.

    Ik ben jaren gelegerd geweest op Soesterberg tijdens de vroege nadagen van de koude oorlog, maar de "Zulu-hangar" was een puur Amerikaanse aangelegenheid en maakte zeker geen deel uit van de Nederlandse Luchtmacht. Als Klu-er kwam je er nog niet eens in de buurt!

    Als je iets wilt bewaren wat de herinnering aan 32TFS bewaard moet er toch iets beter te bedenken zijn dan deze roestige dertien in een dozijn kolos. Is een in Indo-China schema geschilderde Phantom niet veel meer een symbool voor de Amerikaanse aanwezigheid tijdens de koude oorlog?

    Gewoon mijn mening,
    Huub

  2. #12
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    daar heb je wel gelijk in huub

  3. #13

    Standaard

    In ieder geval geeft Gerrit te
    Scramble Messageboard • Information
    nog niet op.
    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  4. #14
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Locatie
    Nijkerk
    Berichten
    9

    Standaard

    GOED NIEUWS TE MELDEN:
    Bezwaarschriften tegen de sloop van de Zulu hangar zijn door mij en St. Menno van Coehoorn bij de gemeente Zeist destijds ingediend. De monumentencommissie heeft deze brieven zwaar gewogen en hebben bijgedragen tot het behoud van dit unieke symbool uit de 'Koude Oorlog', hieronder de officiële berichtgeving: (als de bezwaartermijn is verstreken (bijna) is het definitief...):

    Op 7 oktober heeft het B&W van Zeist het volgende besloten:
    Voornemen tot aanwijzing gemeentelijk monument, Dolderseweg 34, gebouw A38 te Huis ter Heide
    In gevolge artikel 3 van de Erfgoedverordening Zeist 2010 maken burgemeester en wethouders van de gemeente Zeist bekend dat zij, gehoord hebbende de monumentencommissie, een ontwerpbesluit hebben genomen tot het plaatsen van de ZULU-hangar (Dolderseweg 34, gebouw A38, 3712 BR te Huis ter Heide) op de gemeentelijke monumentenlijst.
    Het ontwerpbesluit ligt vanaf heden gedurende een periode van zes weken tijdens openingstijden ter inzage bij de publieksbalie van het gemeentehuis. Met de publicatie van dit voornemen is de voorbeschermingsprocedure voor het object van kracht geworden, een en ander zoals bepaald is in de artikelen 4, 6, 10 en 11 van de Erfgoedverordening Zeist 2010.

    In gevolge het bepaalde in Afdeling 3:4 van de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden bij dit ontwerpbesluit binnen zes weken na publicatie ervan, naar keuze schriftelijk of mondeling, hun zienswijze naar voren brengen.

  5. #15
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    mooi nu nog soesterberg weer een bruikbaar vliegveld maken

    we gaan het nodig hebben

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •