Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Fokker G-1 315

  1. #1

    Standaard Fokker G-1 315

    Op bladzijde 117 van deel 1 van de Lanasta uitgave over de Fokker G-1 staat een foto van een rijtje nog niet afgeleverde toestellen.

    Als een na laatste van dit rijtje staat de 315 opgesteld. Is het mogelijk dat deze in het "hoge" schema is geschilderd? Ik vind namelijk de zandkleurige strook op de linker staartboom zo ver naar achteren zitten.

    Alvast bedankt voor het mee denken!

    Huub

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    We (de stichting Fokker G-1) hebben meerdere toestellen geidentificeerd waarbij het hoge en lage schema omgewisseld zijn. Of de 315 een daarvan is staat me niet helemaal helder meer voor de geest, ik zal dat weer eens op moeten zoeken.

  3. #3

    Standaard

    Alvast bedankt! In Deel 2 staat vermeld dat in ieder geval de 319 en 325 in het "lage" schema waren geschilderd. Dat maakte mij dan ook aan het twijfelen over de 315.

    Huub

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hallo Huub,
    Ik heb het eens nagelopen, je hebt het helemaal juist! De 315 had een "hoog" schema! Bedankt voor je opmerkzaamheid!

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor je snelle antwoord! Heel toevallig zat ik vanavond in J.H Schuurman's boek over vliegveld Bergen te bladeren en kwam daar de in juni 1940 genomen foto van de 315 weer tegen. Daar kon je zien dat het middenstuk van de linker vleugel licht geschilderd was. Toen wist ik het eigenlijk al zeker.

    Grappig dat we toch steeds weer nieuwe dingen ontdekken!

    Met groet,
    Huub

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •