Pagina 10 van 11 EersteEerste ... 8 9 10 11 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 100 van 106

Discussie: Toegangsdeur Fokker T-V / Entrance door Fokker T-V

  1. #91

    Standaard

    Beste Mathieu,

    Het is in eerste instantie de bedoeling dit model te restaureren. Hel zal wel zo hersteld worden dat ermee gevlogen zou kunnen worden, maar ik heb niet de ambitie om ermee te gaan vliegen. Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat de bouwer van dit toestel Jan Vet heet en uit Helmond kwam. Hij is in 2005 overleden op 83 jarige leeftijd. Verder weet ik niets van hem. Wat ik wel weet is dat hij uiterst precies kon werken. Alle delen van dit model sluiten zo strak op elkaar aan, dat wil je niet weten.

    Groeten,

    Ronald.

  2. #92

    Standaard

    Hoi Ronald,

    Leuk dat je erachter bent wie het toestel gebouwd heeft, misschien heeft de man nog familie die er meer van weet of foto's heeft. Jammer dat zulk vakmanschap uitsterft, is het overigens geheel van hout gebouwd?
    Ik heb een copie van het handboek van de T.V, als je belangstelling hebt ben je altijd welkom om dat eens door te kijken of copien te maken.

    Groet,

    Mathieu.

  3. #93

    Standaard

    Zat ik gisteravond even te googlelen kwam ik deze site tegen:

    Plexiglas Aircraft display model bomber twin-engine Fokker T V 1937

    Helaas een beetje prijzig en zijn de kleuren niet geheel zoals het hoort.( volgens mij ). Het is een iedergeval positief dat bedrijven er nog brood in zien om zulke modelen aan te bieden.

    Chris

  4. #94

    Standaard

    Beste Allemaal,

    Ik heb toch maar een start gemaakt met het herstel en hier kan je zien wat de vorderingen zijn:
    www.fokkert5.webs.com
    Wat een beetje plamuur al niet kan doen.
    Ook heb ik wat gegevens van de bouwer weten te achterhalen!

  5. #95

    Standaard

    Hoi Ronald,

    Prachtig werk Ook leuk dat je meer over de bouwer te weet gekomen bent. Weet je ook of het model veel gevlogen heeft?


    groet,

    Mathieu.

  6. #96
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik volg deze restauratie met spanning.

  7. #97
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hier trouwens nog een T.V model:
    Fokker T-5, schaal 1:5 - Modelbouwforum.nl

  8. #98

    Standaard

    Het model was nog niet af. De polyester romp was nog "kaal". Het hele toestel was nog niet geverfd, dus heeft het ook nog niet gevlogen.

  9. #99
    Geregistreerd
    2 februari 2008
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    20

    Standaard

    Toevallig kwam ik bij het opruimen van een kast een tekening tegen die ik een aantal jaren geleden bij de NVM besteld heb (en daarna ben kwijtgeraakt). Volgens de datum oorspronkelijk getekend in 1939 dus misschien is het model hierop gebaseerd?

    Met vriendelijke groet,

    Roland Peters

  10. #100

    Standaard

    Roland,

    Is er een mogelijkheid om een kopie (digitaal en/of een op een) te krijgen
    kosten geen probleem

    Cees

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •