Pagina 4 van 11 EersteEerste ... 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 106

Discussie: Toegangsdeur Fokker T-V / Entrance door Fokker T-V

  1. #31

    Standaard

    Waarom heeft de 852 dan motoren zonder motorkappen en de 857 wel? Is de kist die naast de 859 staat dan de 857 wel? Ik begin zelfs te denken dat het weleens een andere kist zou zijn. Als de 857 namelijk geen motoren had, maar wel met motoren op Schiphol word geshowed, dan is er of iets met de bron fout, of iets met de foto. En die laatste, die liegt nooit... Bronnen soms (of van Internet) meestal wel. Overigens met alle respect voor gegevens op Internet!

    Vriendelijke groet,
    Jan Grisnich

  2. #32
    Brommer Guest

    Standaard Welkom bij de T-V puzzle

    Hallo Rudie

    Kun je die foto niet uit je word doc copieren en dan in je bericht uploaden? Misschien weten andere Ned Luchtvaarders hoe dit kan werken?
    Jos

  3. #33
    Brommer Guest

    Standaard

    Hallo Arjan

    Hartelijk dank voor de uitgebreide uitleg en de kleur samples. Je hebt blijkbaar veel kennis van kleuren en standaards etc. Werk jij veel met kleuren? Zoals ik al eerder zei is een indruk van kleur afhankleijk van vele faktoren en je laat dat ook een beetje zien op de 2 afbeeldingen van de D-21s. Afhankelijk van de lichtinval lijken ze lichter en donkerder etc. Wat voor mij belangrijk is, is dat de totaal indruk klopt en je hebt me een heel eind op weg geholpen om dit te kunnen bereiken. Met de kleur nummmers van Humbrol en de RAL kleurenkaart heb ik genoeg vergelijkings materiaal. Wat direct opvalt is ook dat de kleuren veel minder fel moeten zijn als je zou denken, en met de kleinere schaal (1/72) moet je er nog meer op letten dat ze niet te fel worden. Een voorbeeld is bijv het eindresultaat van het T-V model gebouwd door Peter Neinhuis, zie http://modelingmadness.com/reviews/allies/neintv.htm Zonder overigens Peter Neinhuis te kort te willen doen, het model is op zich niet slecht gebouwd, is ook geen makkleijk model, maar het had er m.i. veel mooier uit kunnen zien met de juiste tinten en natuurlijk ook een nauwkeuriger camouflage patroon. De foto's zijn wel ingeflitst waardoor ze nog feller oplichten maar het zijn naar mijn mening toch gewoon niet de juiste kleuren.

    Als ik die D-21s zie is het toch erg jammer dat die tot nu toe niet voor IL-2 ter beschikking gekomen zijn. Het zou toch te gek zijn hiermee in IL-2 of bij de 1.JaVA te vliegen. Denk je dat Maddox ze toch nog eens zal uit brengen of zijn de vaderlandse luchtvaarders een te kleine groep? Had jij, of anderen van de 1.JaVA geen connecties met Maddox?

    Nog even terug naar de RAL en FS 595 standaards. Zijn deze kleuren in principe te koop of moeten de minder gangbare kleuren, zoals deze worden aangemaakt?

    Groeten en tot ziens bij de 1.JaVA
    Jos

  4. #34
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik heb wat kennis over kleuren op computers opgedaan nadat ik textures/skins ben gaan maken (zie 1java.org bij downloads). De site http://www.simmerspaintshop.com is daar ook een voortvloeisel van.

    Ik neem aan of je kleurenstalen kunt kopen?
    Ja dat kan zeker. Ik heb van RAL software gekocht en daar zaten kleurstalen bij. RAL classic, waar het hier om gaat wordt ook veel gebruikt in de bouw om kleuren aan te geven, bijvoorbeeld voor kunststof materialen (Trespa, Rabbat etc.) Dus de lokale verfhandels kennen de RAL kleuren ook. Ik denk dat het het eenvoudigst is om te proberen via zo'n winkel RAL kleurstalen te kopen. Ze zullen misschien raar kijken, maar ze kunnen er wel aankomen. Ze hebben ze immers voor eigen gebruik.
    Via RAL bestellen kan natuurlijk ook:
    http://www.ral.de/de/ral_farben/farb...al_classic.php

    Dit is de site om FS stalen te bestellen: http://www.fed-std-595.com/
    Er zullen vast andere zijn, misschienn in Nederland, maar dan moet je even wat zoeken.

    Wat het model betreft. Zo op het eerste gezicht doen de kleuren van het model denken aan de kleuren zoals ze gebruikt zijn op de replica's van het MLM. Volgens D.XXI Danish and Dutch service FS34138, 30257 en 20100.
    Maar heb je al goed naar de voorste D.XXI gekeken? Dat lijken me de kleuren van White Ensign Models.

  5. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brommer Bekijk bericht
    Hallo Rudie

    Kun je die foto niet uit je word doc copieren en dan in je bericht uploaden? Misschien weten andere Ned Luchtvaarders hoe dit kan werken?
    Jos
    Jazeker kan dat! Haal de foto uit Word en plak die in een fotoprogramma (Paint o.i.d. kan ook) Sla de foto dan op als .jpg of .gif of .bmp of whatever en upload dan via Beheer bijlagen wat je kan vinden onder het tekstscherm als je ene reactie schrijft.

    Groet,
    Jan Grisnich

  6. #36

    Standaard 852 versus 857

    Jos en Jan bedankt.
    De kwaliteit van de afbeelding lijkt slechter te zijn geworden maar een vergelijk is nu mooi te zien.

    Hieronder waar het allemaal mee begon de 857 van pagina 1 en daaronder de 852. De 857 zonder motor. De 852 met motor, (en in de toestand zoals G1-reaper beschreef).



    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 12:36

  7. #37

    Standaard

    Ook weer opgelost!! Prachtig, nog even en alles is weer bekend!


    Chris.

  8. #38
    Brommer Guest

    Standaard 852 geidentificeerd

    Bedankt Rudie

    Jouw foto heeft de 852, en de toestand waarin deze kist verkeerde, geidentificeerd. De 852 is op veel officiele foto's te zien. o.a. de formatie foto's met de 2 D-XXI's. Enig idee waarom de 852 er zo verloren bij staat op deze foto's, zo zonder propellors en panelen? Groot onderhoud of toch weer de Duitsers die onderdelen afmonteren om andere T-Vs vliegbaar te krijgen? Overigens kan ik nog steeds geen spoor van het nummer '857' op de geposte foto's ontdekken. Ik neem aan dat de originelen van (nog) betere kwaliteit zijn.
    Groeten
    Jos

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brommer Bekijk bericht

    Overigens kan ik nog steeds geen spoor van het nummer '857' op de geposte foto's ontdekken.
    Hoi Jos,

    Ik heb het maar even rood omcirkeld voor je!

    Groet,

    Mathieu.

    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 12:36

  10. #40
    Brommer Guest

    Standaard Nummer of driehoek?

    Hoi Mathieu

    Wat jij rood hebt omcirkelt is voor mij de vervormde zwarte omranding van de oranje driehoek. Je kunt zelfs het onderste puntje zien aan de onderkant links van de hand van de Duitser. Ik dacht ook dat de nummers normaal in wit waren geschilderd, hoewel er ook zwarte nummers bestonden. Ik heb de hele tijd naar een (kleiner) wit nummer gezocht.
    Groeten
    Jos

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •