Pagina 8 van 11 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 106

Discussie: Toegangsdeur Fokker T-V / Entrance door Fokker T-V

  1. #71

    Standaard

    14 april 1940 noodlanding in de haarlemmermeer.
    Zie ook: Nederlandse luchtmacht in mei 1940.

    Er zijn links en rechts wel meer afbeeldingen van dit incident in omloop.

    Gr. Rudie



    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 september 2008 om 09:45

  2. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brommer Bekijk bericht
    Bedankt voor deze interessante foto Alex. Heb je enig idee waar en wanneer deze foto gemaakt is? '864' is er naar de omstandigheden goed afgekomen; de T-Ven konden blijkbaar wel tegen een stootje. Heb je misschien nog meer foto's van T-Ven? Zonder deur mag ook.
    Jos

    De 864 maakte op 14 april 1940 een noodlanding in de Haarlemmermeer en kwam niet meer in actie


    bron: Nederlandse luchtmacht in mei 1940

  3. #73
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het toestel moest een noodlanding maken omdat men vergeten was de klampen van het hoogteroer te verwijderen...

  4. #74
    Brommer Guest

    Standaard

    Bedankt Rudie, Bertjan, Reaper.. Toch wel een stevig kistje zo'n T-V. En je ziet maar weer NOOOIT je startchecks verwaarlozen...
    Jos

  5. #75

    Standaard

    Heren,

    Twee foto's van de Fokker T.V. 852. Nogal beschadigd, maar nog wel heel genoeg om er te staan. Bij de tweede foto staat een andere T.V. op de achtergrond. Registratie is onbekend.

    Groet,
    Jan

  6. #76

    Standaard

    Dat zijn prachtige foto's Jan.
    Betere kwaliteit als getoond op pagina 3 en 4. En daarmee duidelijk bewijs over de toestand van 852 na de mei dagen.

    De tweede op de achtergrond maakt me nieuwschierig. De achterzijde van dat toestel lijkt er beschadigd uit te zien, (toch niet de 857 van pagina 2 he?).

    Gezien de fotoseries in G1 topic,s, zou je hier ook een fotoserie van kunnen voorstellen.
    Het is mooi weer. je loopt langs de toestellen en neemt van elk een foto.
    Die oude (prive) foto's komen nu b.v. via eBay enzv. beschikbaar.
    En dat is voor ons prachtig materiaal tbv analyse, discussie en reconstructie.

    Dus jongens blijf zoeken naar materiaal waarmee we de ontbrekende stukjes bij elkaar kunnen puzzelen.

    gr. Rudie
    Laatst gewijzigd door Rudie; 1 oktober 2008 om 22:08

  7. #77

    Standaard

    Hey Rudie,

    Ik denk wel dat het de 857 is. alleen al het openstaande luik en het gescheurde linnen wat je ziet flapperen is al bijna een doorslaggevend bewijs. En over die foto's; ik blijf bezig .

    Binnenkort post ik weer wat foto's, ben nu ff druk met de website. Misschien ook wel wat voor jou om te kijken...

    Groet,
    Jan

  8. #78

    Standaard Fokker T V

    Misschien heb je hier iets aan

    CS

    Laatst gewijzigd door Arjan; 8 februari 2009 om 19:20

  9. #79

    Standaard

    Hoi Jos,

    Deze thread begon met een vraag voor informatie om een model zo correct mogelijk te bouwen. Heb je inmiddels iets kunnen doen aan het model? Ben erg benieuwd of het een beetje lukt.

    Groet,

    Mathieu.

  10. #80
    Brommer Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Hoi Jos,......Heb je inmiddels iets kunnen doen aan het model? Ben erg benieuwd of het een beetje lukt.Groet,Mathieu.
    Hallo Mathieu

    Bedankt voor je belangstelling. Zoals je hebt gezien ben ik een tijdje niet op deze site geweest. Helaas heb ik nog niet veel te melden wat de TV betreft. De belangrijkste reden hiervoor is het feit dat ik door de weeks geen tijd heb. Ik moet dus alles in het weekend doen en dat betekent al het andere ook, dus schiet het bouwen er dikwijls bij in; weekends zijn gewoon te kort. Een andere reden is dat ik nog geen ervaring met vacform heb en ten derde, sinds dat ik toch relatief veel informatie over de TV heb gekregen via deze thread, er is niet zoveel over deze kist bekend, wil ik hem nu steeds mooier maken, ook binnen in. Overigens bedankt voor die gave tekening met de cockpit en zo Cees Stuursma; hier heb ik inderdaad wat aan. Heb ook begrepen dat de TV werd gestart en geland via die secundaire 'open dak' cockpit op de romprug, vanachter het dan opgeklapte windscherm. Dat intrigeert me ook en ik wil nog wat meer over al deze details te weten zien te komen. De plaats van de deur is nu bekend zou ik zeggen en de juiste verf heb ik ook al dus ik kan eigenlijk al een beetje aan de slag.

    Tot spoedig dus
    Jos

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •