Pagina 3 van 11 EersteEerste 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 106

Discussie: Toegangsdeur Fokker T-V / Entrance door Fokker T-V

  1. #21

  2. #22

    Standaard

    Dag beiden,

    Het is wel dezelfde kist, daar hebben jullie gelijk in. Het is echter niet de 857, maar de 852. Het laatste cijfer is namelijk een 2, dat kan je zien aan het bochtje van de 2. Een 7 heeft een punt.

    Sterker bewijs is de bijgevoegde foto die de 857 en de 863 laat zien. Deze twee kisten hebben allebei motoren en een bijna onbeschadigde linnen bekleding. De 852 niet, die is zo lek als een zeef en mist een motor.

    Nog een sterker bewijs is het feit dat de 852 op de foto uit het Hooftman boek, is genomen langs een zandpad. Samen met de 863 was de kist daar neergezet en wachtte totdat ze naar hun uiteindelijke lot zouden verdwijnen. De 857 is daar nooit opgesteld geweest. Ook is die nooit zo heel erg beschadigd geweest als de 852.

    Vriendelijke groet,
    Jan Grisnich
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 12:35

  3. #23
    Brommer Guest

    Standaard 857, 863??

    hallo Jan

    Alweer zo'n mooie foto die ik nog niet kende. Alleen... ik zie geen '857' en ook geen '863', maar rechts de '859'. Misschien een andere foto meegestuurd?
    Jos

  4. #24
    Brommer Guest

    Standaard Groen, bruin, beige

    Mooie site Arjan

    is goed te gebruiken. Ik heb de kleur nummers ingevoerd en ze lijken inderdaad erg goed, vooral als je ze naast elkaar zet. Alleen op mijn (werk) monitor waar ik ze nu bekijk zijn ze erg donker. Overigens het 'beige' valt in dit FS syteem onder de "grijzen" (groep 6) en de kleur gaat als je goed kijkt inderdaad meer naar de grijze kant toe.

    Voor het beige heb ik geen gelijkende kleur gevonden, maar persoonlijk vind ik die ook erg wit. Deze kleur is Humbrol 72 met een flinke dosis wit zeg maar.
    Als ik je goed begrijp is het beige van de White Ensign Models set te licht?

    Overigens heb jij misschien iets te maken met de 1.JaVA? Zo ja, dan heb je mij waarschijnlijk nu ook herkend.
    Jos
    Laatst gewijzigd door Brommer; 20 augustus 2008 om 15:14

  5. #25

    Standaard

    Hoi Jos,

    Nee, dat niet, maar ik haalde twee foto's door elkaar. ER zijn namelijk verschillende T.V. kisten in Duitse handen gevallen. Daarvan waren de 857 en 859 er twee van. Deze twee staan op de foto. De twee andere kisten zijn de 852 en de 863 en die staan met zn 2en ook op 1 foto. Ik bedoelde wel de foto die ik heb gestuurd, maar heb het verhaal wat ik schreef verward met de foto van de twee andere kisten. De laatste foto met de 852 en de 863 zal ik voor je opzoeken en z.s.m. op het forum plaatsen.

    Vriendelijke groet,
    Jan Grisnich

  6. #26
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brommer Bekijk bericht
    Mooie site Arjan

    is goed te gebruiken. Ik heb de kleur nummers ingevoerd en ze lijken inderdaad erg goed, vooral als je ze naast elkaar zet. Alleen op mijn (werk) monitor waar ik ze nu bekijk zijn ze erg donker. Overigens het 'beige' valt in dit FS syteem onder de "grijzen" (groep 6) en de kleur gaat als je goed kijkt inderdaad meer naar de grijze kant toe.
    Klopt. Maar ja, grijs en grijs is twee natuurlijk. De kleur heet in RAL Olivgrau.

    Als ik je goed begrijp is het beige van de White Ensign Models set te licht?
    Ja, nogal. Als ik gewoon alle bronnen er op nasla, dan is de kleur varierend van zand achtig tot een olijfachtige kleur (licht groengrijzig), maar niet zo licht als de kleur op die potjes.
    Als ik m'n RAL kleurkaart erbij hou, dan komt het aardig in de richting van Humbrol 72. Alleen iets lichter en iets groeniger.

    Hier staan de RAL versies van de kleuren:
    http://www.simmerspaintshop.com/page...s-Holland.html
    Maar ondanks dat de omrekening van RAL zelf is (moet wel op een apparaat geijkt zijn, ik heb een algemene standaard gekozen) is de kleur wat minder groen dan de kleur op de kleurstaal.


    En dan zou het er zouiets uitzien. Kleuren vallen wat licht en fel uit hier omdat de screenshot is genomen in 3D Studio en de kleuren zijn aangepast voor IL-2 (is het model dat voor IL-2 bedoeld was)


    Hier de kleuren onder iets ander licht en daardoor wat dichter bij wat het moet zijn.

    Ik vergelijk net even de FS595 met de RAL kleuren. En dan valt het beige een stuk lichter uit dan met de RAL kleuren. De kleur van White Ensign Models is nog iets lichter dan dat. Het bruin verschilt niet veel. RAL is iets roodachtiger. Het groen van RAL is wat feller en wat blauwiger.



    Volg ik dan mijn smaak, dan zou ik op bruin en beige van de RAL kleuren uitkomen en het groen van FS595 (Mix). Maar dat is dan puur omdat ik dat het mooiste vind ogen.
    Ik zou dan ook graag eens het fabrieksmodel zien, maar tot dusver is dit alles wat ik van de echte kleuren heb kunnen zien:


    Maar voor alle getoonde kleuren geldt: Het is vertaald door de dichtstbijzijnde RAL of FS595 kleur te kiezen. Het mooiste zou zijn als de verfformules van Sikkens gevonden zouden worden en deze dan rechtstreeks te vertalen naar modelverf en RGB waarden voor de computer (met alle problemen en onzuiverheden van dien).

    Overigens heb jij misschien iets te maken met de 1.JaVA? Zo ja, dan heb je mij waarschijnlijk nu ook herkent.
    Jos
    Ik had de gelijkenis van de naam al gezien ja.
    Yep, ik hang daar rond onder de naam Serval.
    Laatst gewijzigd door Arjan; 26 augustus 2008 om 21:07

  7. #27
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hoi Jan,
    Ik geef je dit keer helaas geen gelijk over de kwestie welke T.V het nu precies is waar de staart zo kapot van is.

    Hier is nog een (slechte!) foto van de T.V nummer 852, wat valt op;

    Geen propellors, zo te zien geen bommenluiken, geen aileron, geen staartkoepel. Wat vooral opvalt is dat van de stuurboordmotor (vanuit pilotenperspectief) de dubbele luchtinlaat nog te zien is (je weet wel, die luchtinlaat die ik gespot heb op de platformfoto van Bergen waardoor het lampje "he daar staat een T.V" ging branden).
    Dat betekent dus dat de motor, of in ieder geval onderdelen van de motor, er nog zat, op de foto van de toegetakelde foto is die dubbele luchtinlaat niet te zien. Het gaat dus om een ander toestel, en aan de hand van de beige neusvlek (de vingerafdruk van elke T.V waaraan je kan zien welke het is) is te zien dat het toch echt de 857 is.

    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 12:35

  8. #28

    Standaard

    @Edwin,

    Jammer hoor . Even zonder gekheid, je hebt het nu over de foto die was upgeload en word geinspecteerd door de Duitsers? Als het namelijk daarover gaat, praten we over dezelfde kist. De kist aan het zandpad, en dat is toch echt de 852 waar jij een foto van laat zien.

    De foto die ik heb upgeload, is om te laten zien, dat de kist bij het zandpad de 857 nietis. Daarom laat ik een foto van de 857 zien en dat is de foto die ik uploade. (collectie Jan vd Heuvel)

    Als we het over die kist bij het zandpad hebben, dat is de 852. Maar die mist inderdaad ailerons en dergelijke accesoires, terwijl de 857 die nog allemaal heeft.

    Misschien is het inderdaad wel een andere kist, wie zal het zeggen.

  9. #29
    Brommer Guest

    Standaard

    Hallo Jan, Edwin en Mathieu

    Wil even snel reageren. Dit wordt steeds leuker, hoewel ik niet alles kan volgen:

    Wat vooral opvalt is dat van de stuurboordmotor (vanuit pilotenperspectief) de dubbele luchtinlaat nog te zien is

    @ Edwin. Op jouw foto van de 852 is m.i. niet de stuurboord motor maar de bakboord motor te zien. De details over de dubbele luchtinlaat kan ik niet ontdekken maar ik geloof je. Of misschien zie ik iets verkeerd.

    De positie van de 852 aan het zandpad komt zeer goed overeen met de positie van de T-V op Mathieu?s foto. Deze T-V is duidelijk dezelfde als die op jouw (Edwin?s) eerste foto. Zie de beschadigingen, gaten e.d. in de midden romp, en het gescheurde spandoek hangt min of meer op de zelfde plaatsen naar beneden. Wat me echter opvalt is dat deze T-V NIET op dezelfde plaats lijkt te staan. Geen zandweg in zicht en er staan minstens 2 andere T-Vs naast deze (neus rechts, vleugeltip links te zien).

    Ook is duidelijk op Mathieu?s foto te zien dat minstens het rechter bommenluik nog aanwezig is.

    Wat we natuurlijk niet weten is of deze foto?s ong. omstreeks hetzelfde tijdstip zijn gemaakt. Het lijkt dat men de overgebleven vliegtuigen een beetje gesorteerd heeft en zo op andere plaatsen hebben geschoven, zoals lijkt te zijn gebeurd op jouw foto, Jan. Om dezelfde reden kunnen natuurlijk ook onderdelen van toestellen zijn afgehaald en op andere toestellen gemonteerd (bommenluiken, ailerons, motoren?) het beroemde kanibaliseren dus. Wie weet probeerden de Duitsers zoveel mogelijk vliegbare T-Vs in elkaar te knutselen in de periode dat deze foto?s zijn gemaakt. M.a.w. het kan inderdaad de 852 zijn maar in verschillende toestanden en op andere tijdstippen.

    Wat denken jullie?

    Jos

  10. #30

    Standaard

    Wow,na drie keer lezen,... begrijp ik dit alles niet (meer) maar... wat ik denk....;
    Ik denk dat G1-reaper gelijk heeft.

    Ik heb een afbeelding (in een WORD bestand, (wil em graag plaatsen maar hoe vanuit mijn WORD document?)) waarop de 852 is afgebeeld in close-up en dit wel vanaf de rechterzijde, (stuurboordzijde dus).
    Afbeelding is met motor(!), registratie 852 en oranje driehoek .
    Enkele kleine motorpanelen missen en de propeller ontbreekt. Maar het verschil is duidelijk t.o.v. van onze foto op pagina 1 (waar immers de motor compleet ontbreekt).

    En ff googlen levert trouwens dit op:
    - 852 voor 95% klaar, (met motoren) op Schiphol.
    - 857 voor 85% klaar, (zonder motoren) op Schiphol.

    En dus met het fotovergelijk zal dit wel moeten kloppen.


    Gr. Rudie

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •