Pagina 5 van 11 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 106

Discussie: Toegangsdeur Fokker T-V / Entrance door Fokker T-V

  1. #41

    Standaard

    852:
    Diverse bronnen hebben het over; "Stond voor onderhoud op 10 mei bij Fokker op Schiphol en werd bij de Duitse inval beschadigd en is beschadigd in Duitse handen gevallen."

    857:
    Het rode omcirkelde is een restant van de oranje driehoek.
    Foto hieronder: mischien m.b.v. camo-patroon te herkennen, (ik zie het trouwens niet)?
    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:37

  2. #42
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er is heel wat afgesleept met die T.V's op Schiphol, vandaar lijkt het dat het steeds om andere toestellen gaat. Zo zijn er foto's van de 863 en 859 bij elkaar, maar deze toestellen zijn ook weer elders gefotografeerd, en nog een keer met een groepje van drie of vier toestellen kris kras door elkaar heen geparkeerd.

  3. #43
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Hier nog een foto van de 857 in beter tijden (herkenbaar aan de beige vlek)
    uit: Hooftman T.V/T.IX

    Bovendien nog een kiek van de 850 met een blik op de deur (daar ging het ten slotte om ) Ook uit Hooftman



    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:37

  4. #44
    Brommer Guest

    Standaard alles voor een deur...

    Mooie foto's weer Edwin. Vooral die 2e, lijkt wel of je onder een Manchester hangt. Ja en dat alles voor een deurtje. Maar er zijn toch weer zeer leerzame discussies uit ontstaan. Die Hugo Hooftman boeken zijn waarschijnlijk alleen nog maar via antiquariaten te krijgen, neem ik aan? Moet maar eens gaan googlen.
    Hopelijk gaat deze discussie nog een stukje verder. Er is nog wat onduidelijkheid over de individuele camouflage patronen. (Zie de post van Rudie). Misschien kunnen we die vraag ook nog een beetje ophelderen, heren.
    Jos

  5. #45

    Standaard

    Jazeker kan dat. Er zijn namelijk best grote onderlinge verschillen in de camouflagepatronen van de verschillende kisten. Het mooiste zou zijn als je een boek had waar per toestel het camo schema in stond. Helaas is die er niet, dus moeten we (iedereen die daar interesse voor heeft) het zelf doen.

    Ik weet niet of het een ideetje is?

    Groet,
    Jan

  6. #46
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Ik wil wel daarbij helpen. Die informatie kan voor mij weer handig zijn voor het tekenen van profielen.

  7. #47
    Brommer Guest

    Standaard T-V Camo's

    Lijkt met een leuk idee. Ik denk er nu ook over na, nu steeds meer foto's en informatie beschikbaar komt, om mijn model ook zo werkelijkheidsgetrouw te bouwen met het juiste camo schema. Misschien wel de langzamerhand door deze discussie legendarisch geworden '857'. De vorm van de beige vlek op de bakboord zijde van de neus is alvast goed vastgelegd door de hier geplaatste foto's. Misschien kan ik zelf in de toekomst ook nog wat bijdragen, en het is ook niet zo'n groot aantal vliegtuigen, dus moet dat mogelijk zijn.

    Goed idee dus!
    Groeten
    Jos

  8. #48
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat is een interessante uitdaging waar ik graag aan meewerk!
    Het basisschema is bekend, maar de schema's werden uit de losse hand geplaatst dus verschilden onderling erg sterk.
    Ik heb toen ik een model maakte van de 850 dat schema ook helemaal uitgetekend, en ook op die manier geschilderd. Ik zal er eens foto's van plaatsen!
    Wat we nodig hebben is een drie aanzichtstekening waarbij boven, linker en rechterzijde op te zien zijn, zodat we aan de slag kunnen. Ik verwacht dat niet alle toestellen haalbaar zijn, gezien het toch wel beperkte aantal foto's maar we moeten een heel eind kunnen komen!
    hetzelfde project kunnen we herhalen voor de D.XXI!

  9. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brommer Bekijk bericht

    Wat jij rood hebt omcirkelt is voor mij de vervormde zwarte omranding van de oranje driehoek. Je kunt zelfs het onderste puntje zien aan de onderkant links van de hand van de Duitser.
    Hoi Jos,

    Je hebt helemaal gelijk! Lekker suf mijn mij.
    Dat idee van vind ik prachtig, kan er weinig aan aan bij dragen maar ben benieuwd naar het resultaat!! Had PHantasy in blue geen T.V? Ik dacht het wel maar kan de kist niet vinden op hun site.

    Groet,

    Mathieu.

  10. Standaard Fokker T.V

    Phantasy had inderdaad een T.V.
    Zie PH-XMA op m'n site.
    www.hdekker.info

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •