Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 5 6 7 8 9 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 106

Discussie: Toegangsdeur Fokker T-V / Entrance door Fokker T-V

  1. #61
    Brommer Guest

    Standaard

    Lijkt me een uitstekend idee Arjan. Ik wil daar wel aan meedoen, hoewel ik waarschijnlijk niet zo veel fotomateriaal heb als veel anderen in dit forum, maar dan kan veranderen.
    Jos

  2. #62

    Standaard

    hoi,

    Zijn deze bruikbaar??

    Chris


    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 12:40

  3. #63
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Heel bruikbaar. Even de motoren en vleugels wegpoetsen en dat scheelt een boel teken werk.

  4. #64

    Standaard

    Zo beter?

    Chris



    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 12:41

  5. #65
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Wat een service

  6. #66
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Het heeft even geduurd, maar hier is de template voor het kleuren schema van de Fokker T.V's http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...va-camouflage/

  7. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brommer Bekijk bericht
    En nog iets, hoe meer je de foto bekijkt hoe meer je ziet: Wat zou deze korte 'pylon' kunnen zijn onder de rechter vleugel-tip, en vooral, wat hangt er aan? Ziet er uit als een bundeltje metalen labels of zo iets.


    Groeten
    Jos
    Hoi Jos,

    Ben er achter wat het is! Het is een gradenboog welke gebruikt werd bij reperaties etc zodat met bv de hoek van de romp of vleugel t.o.v de grond wist. Ik kanme voorstellen dat dit ook gebruikt werd om te zie of de motor goed in lijn stond met de romp/vleugel. Hiertoe zou men dan ook eengraden boog kunnen/moeten bevestigen aan de motor as.
    Dit alles weet ik nadat ik met Willen Vredeling spraak die mij vertelde dat het een gradenboog was/is.

    Groet,

    Mathieu.

  8. #68
    Brommer Guest

    Standaard

    Hoi Mathieu. Sorry voor het wat late antwoord. Leuk dat je gevonden hebt wat dit pylonnetje is. Ziet er inderdaad uit als een soort gradenboog. Dacht ook even aan een soort hulpstuk voor duikbommenwerpers om de juiste duikhoek te bepalen, maar ik geloof dat de T-Ven daar niet aan deden (hoewel??) Overigens zie je iets dergelijks soms aan (zweef)vliegtuigen die aerobatics doen. Ziet er wat anders uit, zit ook aan de vleugel tip, maar dan bovenop en heeft de vorm van een driehoek uit dik draad of buis, waar bij de hoeken van de driehoek worden gebruikt om op te lijnen met bijv de horizon.

    Bedankt dat je dit hebt uitgezocht. Weer een detail opgehelderd
    Jos

  9. #69

    Standaard

    Hier een foto van de 864 waar de deur net te zien is, hoop dat je er wat aan hebt.



    Alex

  10. #70
    Brommer Guest

    Standaard

    Bedankt voor deze interessante foto Alex. Heb je enig idee waar en wanneer deze foto gemaakt is? '864' is er naar de omstandigheden goed afgekomen; de T-Ven konden blijkbaar wel tegen een stootje. Heb je misschien nog meer foto's van T-Ven? Zonder deur mag ook.
    Jos

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •