Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23

Discussie: Moerdijkbrug

  1. #11
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik weet nu dat aanval is uitgevoerd, later dus weer met 2 G1's. Ik kan het ook met 2 G1's bouwen maar ik heb er maar 1 en het is moeilijk om aan een 2e G1 te komen. Ik denk dat ik ga voor de 856 en 2 DXXI. Mocht het niet lukken dan hou ik het bij 2 of 3 startende DXXI Fokkers met electro motoren die zich dan zogenaamd later bij de 856 en 850 gaan voegen. Aan een 2e en 3e DXXI is nog wel te komen denk ik. Het moet dan wel de nieuwe versie zijn.

  2. #12
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Dan klopt de schilderij van Thijs Postma dus ook? 1 T5 tussen 2 G1's boven de bruggen.

  3. #13

    Standaard

    Ja, dat klopt in zoverre, dat er twee G-1's en een T.V boven de bruggen zijn geweest. De 315 registratie klopt niet.
    In eerdere posts zijn een aantal registraties naar voren gekomen. We hebben drie onbekende G-1's, t.w. 320, 324 en 326. De SFG-1 weet inmiddels na lang naspeuren meer over deze kisten, maar pas bij absolute zekerheid zal er iets aan het verhaal wat er nu is worden veranderd. Dat betekend ook dat we nog even moeten wachten met de registratie van de tweede G-1 van de missie naar de Moerdijkbruggen.

    In de twee boeken over de G-1 staat ook iets beschreven over de crash bij Badhoevedorp en NIeuw-Lekkerland, vreemd genoeg twee missies waarvan we niet erg veel weten. Ook niet na het onderzoek ter plaatse in 2001. Verder onderzoek is daarom nodig. Helaas is het allemaal vrije tijds werk en duut het daarom langer dan (soms) gewenst. Niet getreurt, eenmaal zullen we alles weten!

  4. #14

    Standaard

    Voor alle duidelijkheid, de Maasbruggen zijn andere bruggen dan de Moerdijkbruggen. De eerste liggen in het centrum van Rotterdam en de laatste over het Hollands Diep, ten zuiden van Dordrecht, of ten Noorden van Moerdijk.

    Over het nummer van de tweede G-1 bij de missie op 13 mei zal nog wel wat gediscussieerd blijven worden. Zoals ik al eerder schreef gaat Dhr. Schuurman er in zijn boek over vliegveld Bergen er vanuit dat het de 304 of de 305 is geweest. Maar de G-1 stichting gaat er vanuit dat deze toestellen op Bergen vernietigd zijn.
    Voor zover ik me kan herinneren heb ik voor beide aannames geen bewijzen gezien. Maar ik ken ook het onderzoek niet wat beide gedaan hebben, dus ga ik er vanuit dat ze het allebei bij het rechte eind zouden kunnen hebben.

    Groet,
    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 10 december 2014 om 22:17

  5. #15
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/48

    Ik denk dat ik het dan hou bij de DXXI, of het worden nu 3 opstijgende 1/48 DXXI jagers of een TV begeleid door 2 DXXI's wat iets lastiger word om te maken. Heb ik nog 1 vraag, zijn de 3 DXXI jagers van de Moerdijkbrug aanval van 1 vliegveld gekomen of zijn ze in de lucht samen gekomen want het moet wel kloppen als ik het ga bouwen😄

  6. #16

    Standaard

    Henry,

    Dat probeerde ik in mijn vorige e-mail te zeggen. er zijn geen D-XXI jagers betrokken geweest bij de aanval op de Moerdijkbruggen, maar alleen bij de aanvallen op de Maasbruggen.

    UIt mijn hoofd zeg ik dat alle D-XXI jagers bij beide vluchten afkomstig waren van Buiksloot.

    Groet,
    Huub

  7. #17
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Ik doe dit alles met een smartphone en zit niet achter een computer misschien dat ik dan soms iets mis, nadeel met een telefoon is dat ik elke keer weer moet inloggen. Xal ik eens op zoek gaan naar 2 DXXI's, 1 heb ik al.

  8. #18

    Standaard

    Er is nu een beetje verwarring over wat-waar-wanneer:

    12 mei 13.10-13.40 aanval Willemsbrug (Maasbrug, centrum Rotterdam)
    3 D-21's van Buiksloot (213,229,242)
    2 T-5's van Schiphol (850,856)
    213,229 en 850 neergeschoten door Bf110's 1. en 3./ZG1

    13 mei 05.20-06.00 aanval Moerdijkbrug
    2 G-1's van Schiphol (308, 3xx)
    1 T-5 van Schiphol (856)
    3xx en 856 neergeschoten door Bf109's 4./JG26

    Groeten, Pieter

  9. #19

    Standaard

    De aanval op Moerdijk

  10. #20

    Standaard

    Een betere versie van het schilderij van Postma laat de 315 zien.

    Klopt het plaatje toch niet helemaal.

    Leon44

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •