Pagina 13 van 34 EersteEerste ... 3 11 12 13 14 15 23 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 340

Discussie: Foto's LVA die ook nog thuis lagen.

  1. #121

    Standaard

    Ik denk dat de '600', het toestel is dat in de expositie stond bij Soesterdal, naast het vliegveld.
    De echte 600 heeft doorgevlogen totdat onze oosterburen daar een eind aan maakten.
    De romp van de '600' heeft heel veel weg van een Fokker C.IX. Kijk naar het verloop van de romp achter de waarnemersplaats.
    De enige C.IX die daarvoor in aanmerking komt is de 663, die in juni 39 op de Harskamp in de bomen terecht kwam en in aug. formeel werd afgevoerd.

    De foto zou dan gedateerd moeten zijn in het najaar van 1939 of het voorjaar van 1940.

    Zekerheid hierover heb ik echter niet.

    Hans

  2. #122
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Hallo Hans.

    Ik volg je redenering niet omdat dit geen C.IX kan zijn, volgens mij, omdat de schokbrekers bij dat type toestel tot aan de bovenvleugel doorliepen, althans het geval (vrij brede stang noem ik het maar) waaraan lager de schokbrekers waren gemonteerd, wat op de foto niet het geval is.

    De aanduiding C.VI verviel in 1934 dus moet hij op de tentoonstelling al met C.V, beter nog C.Vd, worden aangeduid.
    Dit is volgens mij de eerste 600 en moet de foto genomen zijn tussen 1934 (toen de aanduiding C.VI verviel) en eind 1936 (toen hij in Soesterdal terecht kwam) want er staat al C.V (onder het Fokker logo) op de rompneus, ook te zien op Jan Wullink's Soesterdal foto's op blz.10 van dit forum.

    Wel is er een tweede 600 geweest, ontstaan na de ombouw van 52 toestellen (C.VI en C.Vd) met de Kestrel motor en de daaraan gekoppelde omnummering vanaf 1934.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 oktober 2015 om 15:26

  3. #123
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Ben vandaag deze mooie opname van de Fokker D.VII '266' als weervliegtuig misgelopen op een eBay-veiling. Er was één hogere bieding. Hopelijk is hij wel in Nederland terecht gekomen.
    FOK DVII BMW., AEROPLANE., PHOTOGRAPH | eBay



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 oktober 2015 om 15:30

  4. #124
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het is een "nepregistratie" en inderdaad, het is de C.V die op Soesterdal stond, samen met een tweede C.V op drijvers.

    Groeten,
    Edwin

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Hans.

    Ik volg je redenering niet omdat dit geen C.IX kan zijn, volgens mij, omdat de schokbrekers bij dat type toestel tot aan de bovenvleugel doorliepen, althans het geval (vrij brede stang noem ik het maar) waaraan lager de schokbrekers waren gemonteerd, wat op de foto niet het geval is.

    De aanduiding C.VI verviel in 1934 dus moet hij op de tentoonstelling al met C.V, beter nog C.Vd, worden aangeduid.
    Dit is volgens mij de eerste 600 en moet de foto genomen zijn tussen 1934 (toen de aanduiding C.VI verviel) en eind 1936 (toen hij in Soesterdal terecht kwam) want er staat al C.V (onder het Fokker logo) op de rompneus, ook te zien op Jan Wullink's Soesterdal foto's op blz.10 van dit forum.

    Wel is er een tweede 600 geweest, ontstaan na de ombouw van 52 toestellen (C.VI en C.Vd) met de Kestrel motor en de daaraan gekoppelde omnummering vanaf 1934.

    Groet,
    Ruud.

  5. #125
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Foto 55.
    Fokker C.V.



    Ruud.

  6. #126
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Terugkomend op de foto van p.dijkmans bij #118 op blz. 12.

    Ben het eens met dutchplanes en g-1 reaper dat deze '600' op de Theehuis Soesterdal luchtvaarttentoonstelling stond.
    Ik bleek zelf ook nog wat foto's van die tentoonstelling te hebben.
    Dat '600' een fake-registratie was, volgens g-1 reaper, is nieuw voor me. Wat was dan de originele registratie van dit toestel?
    Foto's van de Fokker F.XIV 'Watersnip' op die luchtvaarttentoonstelling zal ik binnenkort op "Foto's van vooroorlogse H-, PH-, PK- en PJ-toestellen die ook nog thuis lagen" plaatsen.

    Foto 56. '600'. Fokker C.V.

    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 oktober 2015 om 10:47

  7. #127
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Foto 57.
    Neus '600'. Fokker C.V op Soesterdal.


  8. #128
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Foto 58.
    Neus Fokker C.Vw watervliegtuig op Soesterdal.



    Groet,
    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 oktober 2015 om 10:26

  9. #129
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    De "600" was met 99% zekerheid de voormalige PH-AEU, een demonstratievliegtuig dat in Fokker eigendom bleef.

  10. #130
    Geregistreerd
    6 juli 2012
    Locatie
    Leidschendam
    Berichten
    23

    Standaard

    Hier een Belgische link met een foto van de PH-AEU:
    http://www.belgian-wings.be/webpages...-AEU_Haren.jpg

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •