Pagina 14 van 34 EersteEerste ... 4 12 13 14 15 16 24 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 339

Discussie: Foto's LVA die ook nog thuis lagen.

  1. #131
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo g-1 reaper.

    Dat de Fokker C.Ve 'PH-AEU' de '600' op Soesterdal was is door mij (nog) niet te vinden bij Herman Dekker. Ik ben benieuwd waar je die informatie hebt opgedoken.

    Hier wat Herman schrijft:
    PH-AEU Fokker C.Ve 5088
    23 H-NAEU
    28.02.1929 NV Nederlandsche Vliegtuigenfabriek, Amsterdam/*Schiphol.
    15.10.1933 Bewijs van Inschrijving verlopen.
    28.09.1934 Inschrijving doorgehaald. "BvI waarschijnlijk bij brand verloren geraakt"
    Er wordt -waarschijnlijk ten onrechte- beweerd dat dit toestel naar Nederlands-Indië ging als FC-416.
    Terwijl ook gesuggereerd is dat de FC-432, met afwijkend onderstel, de vroegere PH-AEU is!
    Dat is niet waarschijnlijk, de FC-432 was gewoon onderdeel (de negende) van de seriebestelling van LA-KNIL en conclusies
    trekken uit de aanwezigheid van een (simpel verwisselbaar) afwijkend onderstel is nogal riskant.

    Groet,
    Ruud.

  2. #132

    Standaard

    Ik heb in het Nationaal Archief een leuke correspondentie over deze kist gevonden. Aangezien Edwin zijn C.V boeken met succes heeft uitgebracht en hij deze informatie kon gebruiken, heb ik dit uiteraard aan hem doorgespeeld. Op basis van die nieuwe informatie kan deze conclusie worden getrokken. In een toekomstige Luchtvaartkennis zal hier in een artikel van Edwins' hand aandacht aan worden besteed.
    Tenslotte heeft Herman Dekker geen monopolie op informatie, evenmin dat Hooftman dat destijds had met zijn publicatie over de FK.51 (bijvoorbeeld). Historie is een doorgaand proces van onderzoek, wat bij het opduiken van informatie soms in detail, soms in hoofdlijnen wijzigt. Dat neemt niet weg dat een Herman Dekker, Hugo Hooftman en vele anderen die historie schrijven- waarvoor uiteraard ook mijn hartelijke dank.

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  3. #133
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Jan.

    Bedankt voor deze aanvulling.
    Tot nu toe heb ik ervaren dat Herman Dekker de meest betrouwbare bron was wanneer ik iets zocht.
    Ik neem aan dat hij zoiets wel de moeite waard vind om in zijn registers op te nemen.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 29 oktober 2015 om 20:44

  4. #134
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het onderzoek naar de voormalige PH-AEU hangt van toevalligheden aan elkaar. Ik vond een aantal foto's online, en kon nog een foto en advertentie kopen op een veilingsite. Daarmee kwam ik een "French connection" op het spoor, en dankzij een vondst van Jan - hij is een geweldige speurneus! - kon de levensloop van PH-AEU nog weer *VEEL* verder ingevuld worden.
    Ruud, jouw foto's van de "600" zijn ook weer zeer de moeite waard. Het toont de machine in weer een ander perspectief - fotoperspectief wel te verstaan.

    Mijn artikel hoop ik binnenkort af te ronden en zal in Luchtvaartkennis te lezen zijn. Jan maakt de terechte opmerking dat historisch onderzoek een doorgaand proces is. Dat niet alleen. Onderzoek doe je samen. Zonder zijn inbreng kon ik mijn artikel niet zo compleet maken!
    Groeten,
    Edwin

  5. #135
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Foto 59.
    ’548'. Fokker C.I.

    In de werkplaatsen van de LVA werden in 1922 vijf toestellen uit bij Fokker gekochte onderdelen geassembleerd (545-549), dit was er dus één van.

    Naam: Foto 59. '548'. Fokker C.I. 400 kopie.jpg
Bekeken: 797
Grootte: 102,3 KB

    Ruud.

  6. #136
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Foto 60.
    FK-51's, o.a. '406', en Fokkertjes.

    Naam: Foto 60. FK-51's, o.a. '406', en Fokkertjes kopie.jpg
Bekeken: 733
Grootte: 107,2 KB

    Groet,
    Ruud.

  7. #137

    Standaard Foto's LVA die ook nog thuis lagen.

    Ruud,

    Ik denk dat ik hier een foto heb van de zelfde grasweide en tenten op De Kooy.
    Andere hoek, andere opstelling, maar wel met de 435 zichtbaar.

    Naam: Burger FK51 met D VII  435  De Kooy.jpg
Bekeken: 724
Grootte: 129,3 KB

    Naam: FK51 De Kooy detail.jpg
Bekeken: 716
Grootte: 120,4 KB

    Tracker.

  8. #138
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Je zou best eens gelijk kunnen hebben Tracker. Alleen vraag ik me af of je op mijn foto achter de tenten dan niet iets van de hangars zou moeten zien?

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 februari 2016 om 17:08

  9. #139
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Tracker.

    Geloof je nog steeds dat het de '435' is?

    Groet,
    Ruud.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    @ Tracker.
    Tip-probleem: kijkend naar je uitvergroting denk ik dat het toestel dat jij aanziet voor de '435' de '495' is, een Fokker C.I.

    Naam: De Kooy, aanbouw hangar.jpg
Bekeken: 701
Grootte: 145,4 KB
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 februari 2016 om 21:42

  10. #140

    Standaard

    Ik vond het altijd al een raar drietje...

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •