Pagina 18 van 34 EersteEerste ... 8 16 17 18 19 20 28 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 171 t/m 180 van 339

Discussie: Foto's LVA die ook nog thuis lagen.

  1. #171

    Standaard

    Een Dreadnought is een type slagschip met zeer zwaar geschut, dus ik denk dat de typering hier meer als een compliment gezien kan worden (zwaar bewapend).

  2. #172
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Vanwege het gebouwtje links vraag ik me af of foto 73 op Haamstede is genomen.
    Iemand een idee v.w.b. de locatie?

    Groet, Ruud.
    Zeer waarschijnlijk Eindhoven.
    Het moet het rechter hoekje van Hangaar A zijn.

    Jaap Woortman

  3. #173
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Foto 74.
    Fokker C.X met gevulde bommenrekken.

    Naam: Foto 74. Fokker C.X met bommen, kopie.jpg
Bekeken: 815
Grootte: 87,7 KB

    Groet, Ruud.

  4. #174
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Foto 75.
    '620'. Fokker C.VI.

    Naam: Foto 75. '620'. Fokker C.VI, kopie 2.jpg
Bekeken: 705
Grootte: 82,9 KB

    Groet, Ruud.

  5. #175

    Standaard

    Beste Ruud,

    een mooie foto, dank je wel!
    Alleen zo jammer dat je 'Collectie Ruud van Ommeren' in het roze/paars er op zet. Het bederft de foto.
    Ik heb er begrip voor als je dat doet met een foto die zeldzaam is en voor veel geld hebt gekocht.
    Maar de vooroorlogse Fokker foto's zijn bij velen in het bezit als kopie van kopie van kopie.

    Daarom de foto nog een keer, maar nu zonder de kreet 'Collectie van mijzelf' erop.

    Hartelijke groet,
    Hans

    ps: van mij mag iedereen alles gebruiken wat ik erop zet!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Dutchplanes; 2 augustus 2016 om 10:04

  6. #176
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Hans.

    Oude LVA foto's ben ik minder bekend mee en dan kan ik maar één conclusie trekken. Ik heb dus teveel betaald voor deze foto. Leergeld dus.
    Het heeft geen nut om mijn foto nu te vervangen en opnieuw, zonder tekst, te plaatsen (of weg te halen) omdat de jouwe er nu ook staat. Dus laat ik het maar zo.
    Blijft er bij mij wel een vraag hangen. Waar blijven al die LVA foto's die "velen" schijnen te hebben? Ik zou ze hier graag zien want zo veel worden er op veilingen nu ook weer niet aangeboden.

    Overigens zijn bijna al mijn plaatsingen gewoon te gebruiken, zo veel zijn er nu ook weer niet met de tekst "collectie, etc." (10-15 schat ik op een totaal van meer dan duizend plaatsingen).
    Je merkt wel..., het prikt een beetje.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 augustus 2016 om 11:11

  7. #177

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Ik ontzeg je zeker niet de mogelijkheid om een zeldzame, dure plaat als je eigendom aan te merken. Persoonlijk vind ik het wel jammer als er iets door een mooie foto staat. En er zijn figuren die 'Copyright' op een foto zetten die vaak 2 x zo oud is als zijzelf.
    De foto van hierboven heb ik per ongeluk ook nog eens dubbel en vind hem zelf ca 1 à 2 euro waard. Meer zou ik er niet voor geven. Vroeger kon je ze gratis krijgen bij de sectie luchtmachthistorie. En vele oude hobbyisten zullen ze nog wel hebben.

    Ik vind het prachtig dat jij iedere keer een nieuwe foto op deze site zet (bij verschillende onderwerpen). Ik pluk ze ook graag er af als ik ze nog niet heb. Ik heb er niet voor gekozen om periodiek een foto te plaatsen. Dit betekent dat je consequent daarmee bezig moet zijn, maar als het onderwerp er zich voor leent, zet ik er graag een plaatje bij.
    Ik heb wel de nodige foto's, en als je iets zoekt ben ik altijd bereid iets af te staan. Tegenwoordig ben ik niet meer zo verzamelig wat betreft papieren foto's, maar digitaal vind ik prima.

    Eveneens ben ik erg gelukkig met de foto's uit Duitse bron, over de mei-dagen. Daar mag je best trots op zijn en je naam op vermelden. Mij interesseert dan niet de kwaliteit van de foto, maar de historische context.

    Maar laat je niet te veel prikkelen. Ik vond het gewoon jammer om bij een 'gewone' foto de tekst er door heen te zien.

    Hartelijke groet,
    Hans

  8. #178
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Hallo Hans.

    Zoals gezegd ken ik de LVA fotomarkt niet goed genoeg en ben met deze dus "misschien" de boot ingegaan maar ik vond het geen gewone foto vandaar. Deze heb ik gekocht in Engeland, al geruime tijd geleden.
    Als dit soort foto's zoals ik ze plaats bij dit topic voor jouw prijs te koop waren zou ik een gat in de lucht springen. Ook voor dit soort moet je tegenwoordig soms al enige tientallen euro's aftikken.

    Het is zoals je zegt, plaatsen vergt veel tijd. Gelukkig heb ik door mijn pensionering begin 2008 behoorlijk wat meer tijd maar toch loop ik flink achter met de digitalisering van de nog thuis liggende foto's en ansichtkaarten en dan heb ik het nog niet eens over mijn dia's waar ik helemaal niet aan toe kom. Toen ik begon met plaatsen was ik soms hele dagen aan het scannen/bewerken en plaatste er soms wel twintig tegelijk, tegenwoordig doe ik er nog zo'n stuk of drie tegelijk en niet eens elke dag.

    Mijn probleem is dat er mensen zijn die er oneigenlijk gebruik van maken. Voor persoonlijk gebruik is wat mij betreft geen punt maar ik kom nu al regelmatig foto's op het net tegen zonder bronvermelding waarvan ik bijna zeker ben dat ze uit mijn koker komen. Foto's waarvoor al behoorlijk betaald is. Als mensen die dan weer als "abzug" van een foto uit eigen verzameling verder verkopen... nou ja ik laat het plezier in mijn hobby niet vergallen. Foto's/ansichtkaarten zijn trouwens een zijsprong in mijn hobby, ik verzamel luchtvaartboeken vanaf 1955, ik was toen twaalf jaar.

    Bij mijn dure plaatsingen zeg ik nooit dat ik het copyright op die foto heb maar geef alleen aan dat die geplaatste foto uit mijn collectie afkomstig is en dat is mijn soort van beveiliging tegen misbruik.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 augustus 2016 om 16:29

  9. #179
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Foto 76. Waar plaats je een toestel dat nooit bij de LVA in dienst is geweest maar toch met oranje bollen is beschilderd. Ik weet geen ander topic dan toch hier.
    Fokker D.VIII. Ik waag me niet aan commentaar over de D.VIII in Nederland. Teksten zijn niet eenduidig dus laat ik dit over aan de deskundigen. Hou me aanbevolen voor literatuurverwijzingen dan wel sites.

    Naam: Foto 76. Fokker D.VIII, kopie.jpg
Bekeken: 696
Grootte: 469,0 KB

    Groet, Ruud.

  10. #180
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard

    Foto 77.
    Rumpler C.VIII. LVA.

    Naam: Foto 77. Rumpler C.VIII. LVA, kopie.jpg
Bekeken: 638
Grootte: 141,9 KB

    Groet, Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •