Pagina 3 van 34 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 338

Discussie: Foto's LVA die ook nog thuis lagen.

  1. #21
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Heron.

    Komt me bekend voor. Dat krijg je als je al lang bezig bent luchtvaartboeken te verzamelen, 2015 is mijn 60e verzameljaar. Waar blijft de tijd.
    Ik moet toch maar weer meer uren boeken lezen inplannen. En een betere methode om ze te vinden, dat ook, want ik zoek me soms een slag in de rondte.

    Mvg,
    Ruud.

  2. #22
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Foto 10.
    "603". Fokker C.VI, later C.Vd.



    Ruud.

  3. #23
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Hierbij een zeer oude foto (c. 75 jaar) van de Fokker G.1 met Bristol Mercury motoren. Dit was de allereerste foto in mijn verzameling en dus een beetje vergeeld. De foto heb ik op een bijzondere manier gekregen. Het was in 1941. Ik had een verkenners hoed, die ik niet kon gebruiken, omdat onze (niet zo geliefde) bezetters de verkennerij verboden hadden. Een buurjongetjes vond het een prachtige hoed en bod aan om het te ruilen voor een heel duur microscoopje. Daar ging ik natuurlijk op in. De vader van het jongetje vond het geen goed idee en belde mij op om te vragen om de ruil ongedaan te maken. Ik zei: 'Ja' , want ik begreep dat het verschil van waarde buiten proporties was. De volgende dag belde de vader mij op en vroeg of ik eens langs wilde komen. Hij zat achter zijn bureau en haalde deze mooie foto uit de la. Hij gaf die aan mij als compensatie. Ik had er wel 5 hoeden voor willen geven. Een grote tablet chocolade maakte de deal af. (In 1941 was chocolade al op de bon)
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 januari 2024 om 20:53

  4. #24

    Standaard

    Dus het zat er al vroeg in...
    Mooi!

  5. #25
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik heb op dit moment helaas geen fotobewerkingsprogramma op mijn computer, zodat ik alleen foto's van klein formaat (in kb's) kan plaatsen.
    Dit is de 624 met wimpels. Daar waren verschillende kleuren voor, die aangaven of het ging om orientatievlucht, radioproef, etc.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 januari 2024 om 20:54

  6. #26
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Foto 11.
    Fokker C.V en tankwagen. Geen geweldige kwaliteit maar de tankwagen maakt dat weer goed.



    Ruud.

  7. #27

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Het onderstel van de tankwagen lijkt mij een Ford TT te zijn.
    Getoonde tankwagen is redelijk primitief en de opbouw zal eigen werk geweest zijn van iemand.
    Combinatie maakt de foto zeker interessant. Enig idee wanneer deze foto genomen kan zijn?

    Mvg, Boris

  8. #28
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Boris.

    Geen idee wanneer deze foto is gemaakt, sorry.
    De tankwagen maakte het voor mij interessant hem te kopen. Voor het toestel alleen zou ik het niet gedaan hebben.

    Mvg,
    Ruud.

  9. #29

    Standaard

    Hallo Boris,

    De foto is gemaakt in de tweede helft van de jaren 30.
    Als het de 618 is, die is na ombouw met RR Kestrell weer operationeel in januari 1936.
    Is het de 648 (hoewel ik neig naar de 618, gezien het type cijfers), die is na ombouw weer operationeel in oktober 1935.

    Hans

  10. #30
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dit lijkt mij de 618, inderdaad gezien het oude cijfertype. De foto is ruwweg te dateren: tussen januari 1936 (in gebruik genomen met Kestrel) en december 1938 (staartvlak overgeschilderd in camouflagegroen.)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •