Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Onbegrijpelijk Russisch risico

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard Onbegrijpelijk Russisch risico

    Naam: A pair of Tu-95s passes over Sevastopol on May 9, 2014 : Пара Т&#1.jpg
Bekeken: 108
Grootte: 23,3 KB

    Zoiets als hierboven afgebeeld zou denk ik in ieder ander land als te gevaarlijk worden verboden.
    A pair of Tu-95s passes over Sevastopol on May 9, 2014 / Пара Ту-95 проходит над Севастополем 9 мая 2014 г. / Para Tu-95 prokhodit nad Sevastopolem 9 maya 2014 g.

    Groet, Ruud.

  2. #2

    Standaard

    Ziet er scary uit! Maar zou het ook niet een beetje gezichtsbedrog zijn en dat de toestellen in werkelijkheid verder van elkaar vliegen dan het lijkt?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ja, als je naar de vin kijkt van de onderste Bear, dan is die duidelijk een stuk lager en meer naar links dan de bovenste. Maar goed... zelfs al is het 20m hoogteverschil (willekeurig getal), dan nog zit er risico aan, want welke piloot heeft zicht op het andere vliegtuig? Wel een spectaculaire plaat!
    Ik heb zelf ook wel foto's van meerdere toestellen op 1 foto, waarvan het lijkt dat ze dicht bij elkaar zitten, maar in werkelijk 100m verderop vliegen. Hoe langer de telelens is van de fotograaf, des te dichter ze bij elkaar lijken te vliegen.

    Als (niet zo goed) voorbeeld een plaatje die ik op Düsseldorf maakte... beide toestellen landen tegelijk, maar op verschillende banen! Nu weet ik niet hoever de banen van EDDL van elkaar af liggen, maar 100m is het zeker wel.


    D-GXXX+I-EXMC_30mrt08EDDL2
    by Bert Visser, on Flickr

  4. #4

    Standaard

    De afstand tussen de twee Bears is ongeveer 114 m.
    Is uit te rekenen (geschat): spanwijdte is 50 m, de onderste tu 95 t.o.v. de bovenste is een verhouding van (meten van de foto) 13 cm : 12,5 cm = 0,96. Meting van de verdwijnpunt ligt ca 31 cm vanaf de onderste Tu 95, dan is met meetkunde te berekenen, dat de afstand tussen de twee is 114 m.

    Tenzij ik het verkeerd berekend heb.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •