Pagina 109 van 140 EersteEerste ... 9 59 99 107 108 109 110 111 119 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.081 t/m 1.090 van 1392

Discussie: Foto's "US military aircraft nostalgia and more" die ook nog thuis lagen.

  1. #1081
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Dat klopt Pim maar de naam van het draadje eindigt met "and more"
    Maar het staat wel onder het onderwerp foreign military aviation............

    En ik had altijd het idee dat de foto's uit je eigen archief kwamen maar dat kan alang niet meer het geval zijn.....

    En als je een plaatje van het internet haalt zoek dan ook de bron op......


  2. #1082
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Wat Pim Pouw van mij denkt te weten is voor mij niet meer van belang na zijn vileine plaatsing hierboven. Ik had hem anders ingeschat, jammer.

    Omdat het mijn integriteit betreft zal ik voor de rest van de bezoekers van deze site toch reageren.

    Een ieder die mijn draadjes volgt heeft kunnen constateren dat indien een afbeelding niet in mijn bezit is maar van het internet komt, wat zelden gebeurt, ik dat ook vermeld.

    De foto is gekocht op een Engelse eBay veiling (als nr
    133533176448) die op 5 oktober j.l. is geëindigd. De verkopers gebruikersnaam is steamystuff4u oftewel Kev Darling, eigenaar van de firma bigbirdaviation en tevens auteur van luchtvaartboeken. Iemand waarbij ik al jarenlang klant ben. Ook de nieuwste foto's van de Nederlandse F-35A komen daar vandaan alsmede nog zeer veel andere die soms niet zo nieuw zijn, ongeveer anderhalve schoenendoos vol tot nu toe en die nog niet gescand zijn. Over de foto's uit andere bronnen, zelfs Australië, die nog niet gescand zijn nog maar niet te spreken.

    -------------------------------

    Naam: x-59.jpg
Bekeken: 313
Grootte: 71,7 KB Naam: X59 az062.jpg
Bekeken: 329
Grootte: 15,1 KB

    Links een deel van de veilingpagina en rechts mijn naam en onderwerp (X59) op de achterzijde van de foto, geplaatst door de ontwikkelcentrale.

    Groet Ruud en "stay safe".
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 oktober 2020 om 14:47

  3. #1083

    Standaard

    Ruud, wij weten toch (bijna) allemaal dat jij integer plaatst ! Zie Algemeen / terugkeer op NLV #1...
    Groetjes, Trudy

  4. #1084
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hee Trudy.

    Slaap jij nog wel (plaatsing om 04:46)?
    In ieder geval bedankt voor je verwijzing naar "Algemeen" -> "Terugkeer op NLV", dat was al uit mijn geheugen verdwenen.

    Als je veel op een forum plaatst zijn er altijd wel, hopelijk kleine, aanvaringen met wat personen.
    Wanneer je het afzet tegen de (momenteel) 5.257 plaatsingen/reacties van mij dan valt het met 5 keer totaal met 3 personen reuze mee.
    Er zijn genoeg mensen geweest die aangaven blij met mijn aanwezigheid te zijn en het is geen verplichting om mijn draadjes/commentaren te lezen/bekijken.

    Trudy, hopelijk gaat het goed met je in deze pandemietijd.

    Groet Ruud en "stay safe", we behoren tenslotte beide tot de risicogroep.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 oktober 2020 om 17:12

  5. #1085
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Wat Pim Pouw van mij denkt te weten is voor mij niet meer van belang na zijn vileine plaatsing hierboven. Ik had hem anders ingeschat, jammer.

    Beste Ruud,
    We zijn een klein groepje mensen op dit forum, een soort vrienden clubje.
    Als zodanig mogen we toch wel eens commentaar hebben op elkaar ?

    Kennelijk zat ik er helemaal naast wat betreft plaatsen van foto's uit eigen bron, sorry daarvoor

    Maar nu ik de bron zie van jouw archief dan plaats ik toch grote bedenkingen bij de langdurige relatie die jij hebt met die Engelsman
    Ik bedoel een afdrukje kopen voor meer dan 5 engelse ponden van iets wat nog niet vliegt en waarvan je gewoon binnen 5 minuten de bron kan vinden.....

  6. #1086
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Pim.

    Dit klinkt veel beter dan de betreffende plaatsing. Ik heb geen probleem met kritiek maar daar zat een nare ondertoon in en een gebrek aan vertrouwen, vind ik tenminste. Het is tenslotte de toon die de muziek maakt.
    Een ieder kan mijn plaatsing doorlezen waar Trudy op wees nl. "Algemeen" -> "Terugkeer op NLV" #! en #9, dat zegt alles over mijn werkwijze.

    Als dit uit de weg is... "no hard feelings" van mijn kant en hoop dat de relatie tussen ons zich goed blijft ontwikkelen.

    Ik ben niet geïnteresseerd in foto's van het internet halen, als dat wel het geval was dan kon ik de hele site volgooien en ik niet alleen. Het is wat anders als een internetfoto een discussie kan opleveren maar dat is bij mij nog niet het geval geweest (geloof ik). Wel haal ik af en toe iets wat me interesseert voor eigen gebruik naar mijn computer.
    Wat betreft de relatie met de Engelsman. Hij stuurt iedere week zo'n 220-240 foto's ter veiling, waaronder ook Nederlandse (zelfs regelmatig uit NOI), waar ik dan wat uit ga kiezen. Hij heeft het gigantische archief van zijn firma er achter staan. Een aantal foto's komt niet in aanmerking omdat ik ze niet goed genoeg vind, te licht of de lucht is niet OK o.i.d. hoewel ik me ook wel eens laat overhalen en probeer dan wat te herstellen maar ik kan sowieso niet alles aanschaffen, het is mijn keuze uit een enorm aanbod.
    Het is zelden dat er iets tussen zit wat nog niet gevlogen heeft, tenzij het een mock-up is. Ik vond dit echter zoiets aparts dat ik hem toch kocht (GBP 2,11/± EUR 2,31) en hem liet voordringen bij het plaatsen.
    Zoals het er nu uitziet moet ik behoorlijk oud worden voordat alles is geplaatst maar ik heb als alleenstaande oudere ook nog andere beslommeringen.

    Groet Ruud en "stay safe".
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 oktober 2020 om 19:30

  7. #1087
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Hoi Ruud,

    De kiem van de gedachte om iets te zeggen kwam eigenlijk door deze "foto" :



    Ik ben echt een grote fan van de Valkerie en deze perfecte foto had ik nog nooit gezien.
    Wat ik nogal raar vondt aan deze foto is dat er geen Canards zichtbaar zijn, de wingtips niet naar beneden gedraaid zijn ( vliegen op hoogte ) en dat er geen scherpe schaduwen aanwezig zijn wat meestal is als je direct zonlicht ( vliegen boven de wolken )

    Het was even zoeken op het internet maar dit is een kunstwerk van Larry McManus :



    Van de kunstenaar zelf : While shooting aircraft over the years, he came to the realization that shooting air to air and getting the right angle, background and detail consistently was expensive, time consuming and impossible. So calling on his skills as a designer, he created a photo illustration technique that allows him to design and create beautiful large format detailed aircraft images just the way he envisions them.

  8. #1088
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Pim.

    Dat was me niet opgevallen, en ook niet de velen die hem nadien ook zagen.
    Zo zie je maar weer hoe je in deze digitale tijd op het verkeerde been gezet kan worden.

    Groet Ruud en "stay safe".

  9. #1089
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Blij dat dit misverstand uit de weg geruimd is en dat we kunnen blijven genieten van Ruuds giga archief en kennis, maar ook van Pims (soms) scherpe (technische) opmerkingen.

    Adri

  10. #1090

    Standaard

    Ik zie wel degelijk een canard op die XB-70. De "foto" is onder zodanige hoek dat men precies op de kop van de canard kijkt, maar het scharnierpunt is te zien.

    "So calling on his skills as a designer, he created a photo illustration technique that allows him to design and create beautiful large format detailed aircraft images just the way he envisions them."
    Tja, dat wollig taalgebruik kan van alles betekenen. Volgens mij is het gewoon een combinatie van twee echte foto's, een van de XB-70 en een andere van een wolkenpartij. Samen geeft dat dan en heel mooi plaatje.

    Ik heb het boek North American XB-70 In Color van John M. Campbell waarin op pagina 26 de XB-70 20001 op de grond staat onder vrijwel dezelfde hoek met vleugeltips horizontaal en met de canard nauwelijks zichtbaar. Een handige jongen kan op zo'n foto met Photoshop eenvoudig het landingsgestel en de achtergrond weghalen en het toestel op een mooie wolkenfoto plakken en zich vervolgens kunstenaar noemen.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •