Pagina 113 van 140 EersteEerste ... 13 63 103 111 112 113 114 115 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1.121 t/m 1.130 van 1392

Discussie: Foto's "US military aircraft nostalgia and more" die ook nog thuis lagen.

  1. #1121

    Standaard

    Ruud, dit is een A-29A. De naam Hudson werd door de Amerikanen niet gebruikt, puur Engels.

    Hans

  2. #1122

    Standaard

    Hoi Ruud
    Die Lockheed foto (764) kwam mij op de een of andere manier bekend voor. Dus maar eens op mijn harde schijf gekeken, maar hij was toch niet helemaal het zelfde:

    Naam: Lockheed A-29A (10).jpg
Bekeken: 311
Grootte: 121,4 KB

    Ik zou zeggen zoek de verschillen.

    Groet, Rik

    P.s. Van de KLM wisten we al dat ze foto's hergebruikte

  3. #1123
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Hans.

    Je commentaar is zeer welkom zoals altijd maar ik weet dat er een A-29 was. Net zoals een AT-18 en A-28. Maar dit is een groot formaat uitgave van de Lockheed fabriek zelf en dan is het gemakkelijker om hun tekst(en) te volgen.
    Op de onderzijde van de voorkant staat "Lockheed Hudson" en op de achterzijde de naam van de uitgever van de foto "Lockheed Aircraft Corporation, Burbank". Dus heeft het voor mij geen zin om me in details/namen te verdiepen,
    de bezoekers mogen dat doen, ik heb daar geen tijd voor.
    Zie hieronder de teksten van de foto.


    Naam: Foto. Hudson, uitsnede voorzijde.jpg
Bekeken: 317
Grootte: 95,2 KB

    Naam: Foto. Hudson, az.jpg
Bekeken: 305
Grootte: 97,2 KB

    @ Angel.
    Er is een klein verschil tussen de opnames maar kijk eens naar de wolkenpartij op de achtergrond. Exact hetzelfde. Twee foto's, één toestel.

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 8 februari 2021 om 13:38

  4. #1124
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Je zou inderdaad zeggen zelfde plek, zelfde toestel en misschien paar seconden verschil. Maar dan moet er toch iemand aan het retoucheren zijn geweest.
    De Amerikaanse onderscheidingstekens zijn verschillend; het tot 1941 gebruikte type en het vanaf 1943 gebruikte soort.
    Zal wel door de fabriek gedaan zijn voor publicatiedoeleinden?

    Groeten Stef

  5. #1125
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: Foto 765. Lockheed PV-1 Ventura. (USAAF B-34).jpg
Bekeken: 258
Grootte: 145,4 KB

    Foto 765.
    Lockheed PV-1 Ventura. (USAAF B-34).

    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.

  6. #1126
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    535

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stef Bekijk bericht
    Je zou inderdaad zeggen zelfde plek, zelfde toestel en misschien paar seconden verschil
    .Een paar s verschil geeft met een “Hudson” vliegsnelheid heel wat meer verschil.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stef Bekijk bericht
    Maar dan moet er toch iemand aan het retoucheren zijn geweest.
    Dit lijkt me de enige juiste conclusie.

    Adri

  7. #1127
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Naam: Foto 766. 144272. Grumman (Model G-99) F9F-8 (F-9J) Cougar. 1100 breed.jpg
Bekeken: 264
Grootte: 49,5 KB

    Foto 766.
    144272. Grumman (Model G-99) F9F-8 Cougar. Redesignated F-9J in 1962. To QF-9J, later to TAF-9J.
    SOC Dec 20, 1973.


    Groet Ruud en "stay safe", we zijn er nog lang niet van af.

  8. #1128
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Grappig!
    Deze F-9J Cougar is QF-9J geworden, dus een drone: een op afstand bestuurbaar vliegtuig, dat normaal gesproken tot doel had doel te zijn :-)
    Dus een vliegend 'target' om afgeschoten te worden. Normaal gesproken is ombouwen tot "Q" dus het laatste wat er met zo'n kist gebeurd.
    Deze is echter daarna nog omgebouwd tot TAF-9J. De "T" staat hier voor trainer en de "A" moest ik opzoeken. Blijkt 'atomic' te zijn.
    De Cougar kon worden omgebouwd tot AF-9J, dus het kon atoomwapens afwerpen... om dat te trainen kreeg je dus de TAF-9J.

  9. #1129

    Standaard

    Of die Amerikanen konden niet goed schieten, of het vliegrtuig had een eigen beschermengel, dat het door mocht leven. Merkwaardig, dat de Amerikaanse ster vooraan is geschilderd. Meestel zit die toch achterop de romp? Maar de romp is wat kort bij dit type.
    De vleugelvoorrand is over een groot gedeelte van de spanwijdte lager gekromd, dan het kleine deel binnen het vleugelschot, net naast de luchtinlaat. Ik neem aan om de overtrek aan de binnenkant van de vleugel te verkrijgen. Normaal doe je dat met een klein driehoekig stripje daar aan te brengen. Deze configuratie lijkt me extra weerstand op te leveren in cruise.

  10. #1130

    Standaard

    Via http://www.amarcexperience.com/ui/in...=30&Itemid=220is het mogelijk via het serial van een toestel dat op Davis Monthan is terechtgekomen wat meer te weten te komen.
    Laatst gewijzigd door Henk Schakelaar; 11 februari 2021 om 11:50

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •