Pagina 12 van 140 EersteEerste ... 2 10 11 12 13 14 22 62 112 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 1392

Discussie: Foto's "US military aircraft nostalgia and more" die ook nog thuis lagen.

  1. #111
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 90.
    Douglas C-124 Globemaster (0-21012). US Air Force, MATS.



    Ruud.

  2. #112
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 91.
    North American Sabre (210150). New Hampshire Air National Guard.



    Ruud.

  3. #113
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 92.
    Curtiss C-46D-10-CU Commando (44-77622). To JASDF as 71-1132, delivered Aug 24, 1957. Returned to US DoD Sep 27, 1972.



    Ruud.

  4. #114
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 93.
    Piasecki HRP-1 Rescuer (821/1821), ex BuNo 111821.



    Ruud.

  5. #115
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard hulp gevraagd.

    HULP GEVRAAGD.
    Weet iemand (een) goede site(s) met serialnumbers van de Amerikaanse luchtmacht, marine, Coast Guard, etc.?

    Ik gebruik nu de lijsten van ene Joe Baugher maar ik loop regelmatig vast bij het zoeken.
    Vooral de serienummers 0-, dus die met de registratie die aangeeft dat het toestel minstens 10 jaar in dienst is geven problemen maar ook bij de andere gebeurt het met enige regelmaat.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 19 maart 2015 om 16:09

  6. #116
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 94.
    North American YF-107A (55118, c/n 212-1).



    Ruud.

  7. #117
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 95.
    North American RB-45C Tornado (s/n 48-031).



    Ruud.

  8. #118
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 96.
    North American RA-5C Vigilante.



    Ruud.

  9. #119
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    HULP GEVRAAGD.
    Weet iemand (een) goede site(s) met serialnumbers van de Amerikaanse luchtmacht, marine, Coast Guard, etc.?

    Ik gebruik nu de lijsten van ene Joe Baugher maar ik loop regelmatig vast bij het zoeken.
    Vooral de serienummers 0-, dus die met de registratie die aangeeft dat het toestel minstens 10 jaar in dienst is geven problemen maar ook bij de andere gebeurt het met enige regelmaat.

    Groet,
    Ruud.
    De site van Joe Baugher heeft anders wel een goede naam. Op Scramble is ook wel spul terug te vinden, maar die database is heel gevoelig voor de juiste invoer van serial, type enzovoort. Ook weet ik niet tot hoever terug die site betrouwbaar is.
    Bij de "O"-regi's (O = obsolete), moet je iets anders gaan zoeken.
    B.v. O-21504 is een EB-57B Canberra. Dan moet je zoeken op 52-1504. (Fiscal Year 42 is onmogelijk bij een Canberra en FY 62 is te laat voor het toestel).
    O-92111 (een C-47A Skytrain) moet worden gezocht onder 92111 en dan een oorlogsjaar ervoor. Dan is het gewoon zoeken bij 41, 42, 43, 44 of 45. (In dit geval is het FY42, maar het is een voorbeeld).
    Het probleem is dat de Amerikanen wel een systeem hebben, maar er regelmatig van afwijken. Normaal is het een systeem met Fiscal Year en daarna de laatste 3 cijfers van de regi, maar hoe verder je terug gaat in de tijd, hoe lastiger het wordt. Vooral als je gaat zoeken bij b.v. de UH-1. Die is lange tijd in produktie geweest en ze zijn allemaal meer dan 10 jaar oud. Ook bij Herculessen is de nodige voorzichtigheid geboden.

    Ik wil wel helpen zoeken
    Overigens is de scrambledatabase hier bereikbaar: Data - Scramble


    Bert

  10. #120
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Heron.

    Je slaat de spijker op de kop, hoe vind je het juiste jaartal van het fiscale jaar van een toestel met de 0-registratie,
    het is echt een nul, de term obsolete gingen mensen in de loop der tijd gebruiken (de volksmond) maar het stond echt niet
    voor obsolete maar alleen om te voorkomen dat er dubbele registraties zouden ontstaan ging men over tot deze registraties
    bij toestellen vanaf 10 jaar in dienst. Het zoeken gaat me in sommige gevallen niet goed af, misschien geef ik het te snel op
    omdat het tijdrovend is, dat is ook mogelijk.
    Ik hoopte dat er een site was die alle 0-registraties bij elkaar had staan.

    Natuurlijk weet ik dat ook zonder dat ik het vermeld mensen zelf op internet op zoek kunnen gaan maar als het niet te veel tijd kost
    zet ik het er liever meteen bij. Ook voor mezelf een leermomentje omdat ik regelmatig op zoek ga naar het onderdeel van een toestel
    op een foto om over de geschiedenis daarvan wat te lezen.

    Helpen zou je ook achteraf kunnen doen wanneer de foto al geplaatst is en je aanvullende informatie vind.
    Anders zou ik je vooraf de info of de foto moeten sturen, ook tamelijk omslachtig. Wel bedankt voor het aanbod.

    Groet en bedankt voor je commentaar,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 maart 2015 om 17:43

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •