Pagina 23 van 140 EersteEerste ... 13 21 22 23 24 25 33 73 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 t/m 230 van 1396

Discussie: Foto's "US military aircraft nostalgia and more" die ook nog thuis lagen.

  1. #221
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.935

    Standaard

    Mooi gevonden! Dan neem ik aan dat men er ook in omliggende landen zo over gedacht heeft, al kan ik me (behalve bij de Belgen met hun F-84's) niet echt foto's herinneren van kisten met zulke grote buzznumbers.

    Maar hier nog een extreem voorbeeld van verneukeratief gedrag van de Ami's.
    Deze scan is van een dia, gemaakt op Ramstein op 2 augustus 1987. Amerikanen mogen graag een zogenaamde "Commanders"-kist hebben, d.w.z. een toestel met een regi die eindigt met dezelfde cijfers als die van hun Squadron of Wing.
    Zo ook deze EF-111A 'Sparkvark', die zo te zien 66-042 als nummer heeft. In het USAF systeem is dit dan de 66-0042. Helaas... de echte 66-0042 was een F-111A die al op 12 februari 1969 is gecrashed! Op deze scan is het helaas niet goed te zien, maar op de neuswieldeur staat heel klein 67-0034 (of misschien 70034, dat weet ik niet meer).
    Dat is in dit geval de echte registratie... hoezo misleidend?

    Gelukkig voor mij had deze kist nose-art en ging ik dat van dichtbij bekijken. Toen zag ik ook het nummertje op de neuswieldeur. Overigens heet de kist 'Let 'em eat crow'.


  2. #222
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Heron.

    Na een twee weekse stilte van mijn kant pak ik het topic weer op.

    Ik had bij foto 164 niet gedacht aan een buzznummer. Ik kon het niet goed lezen en in mijn herinnering stonden buzznummers groot op de romp.
    Uit mijn jonge jaren bijv. op de Super Sabre en Delta Daggers op Soesterberg. Op deze foto lijkt een buzznummer weinig zin te hebben omdat het zo klein is.
    Dat gezegd hebbende heb ik me ook nooit erg verdiept in die nummers ondanks old Joe en een boek in mijn verzameling over deze nummers (zie hieronder).
    Daarom ben ik blij met jouw aanvullingen. Ik krijg het steeds drukker lijkt het wel en hoop dat je commentaar/aanvullingen blijft geven,
    ook over andere aspecten van de US toestellen. Ik stel je betrokkenheid bij dit topic zeer op prijs, mijn dank daarvoor.



    Met vriendelijke groet,
    Ruud.

  3. #223
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 165.
    Sikorsky CH-53.



    Ruud.

  4. #224
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.935

    Standaard

    Wanneer ik er de tijd voor heb en de gelegenheid zal ik natuurlijk aanvullingen en dergelijke blijven aanleveren. Op die manier blijven de topics in leven. Wat niet wil zeggen dat ik de andere topics, waarin ik niet reageer, niet leuk vind. Ik kijk eigenlijk dagelijks op de site en lees alle topics, hoewel de één wat aansprekender voor me is dan de andere..., maar allemaal zijn ze leerzaam.

    Voorbeeldje: Die CH-53 hierboven (vermoedelijk een CH-53E) doet niet mee aan de ridder steekspelen, maar heeft rechtsvoor een uitschuifbare tankbuis zitten voor in-flight refuelling. Dat zulks niet altijd goed gaat, laat dit filmpje op de tube zien:

    https://www.youtube.com/watch?v=VAdpKpppZiA

  5. #225
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 166.
    Ryan X-13.



    Ruud.

  6. #226
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 167.
    Bell UH-1H Iroquois (72-21482) in 1979. Virginia NG, US Army.



    Ruud.

  7. #227
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 168.
    Vought F7U Cutlass.



    Ruud.

  8. #228

    Standaard

    Buitengewoon dat zo'n Vought Cutlass gelanceerd wordt met open cockpitdak.
    Als ik het internet afstruin zie ik dat nog veel meer.
    Zie niet in waarom ze dat zouden doen. Het lijkt mij dat je het cockpitdak gesloten moet hebben wil je gebruik kunnen maken van je schietstoel.
    Erg merkwaardig allemaal weer.
    Wel een mooi plaatje zo.

    Mvg, Boris

  9. #229
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
    Buitengewoon dat zo'n Vought Cutlass gelanceerd wordt met open cockpitdak.
    Als ik het internet afstruin zie ik dat nog veel meer.
    Zie niet in waarom ze dat zouden doen. Het lijkt mij dat je het cockpitdak gesloten moet hebben wil je gebruik kunnen maken van je schietstoel.
    Erg merkwaardig allemaal weer.
    Wel een mooi plaatje zo.

    Mvg, Boris
    De Vought Cutlass kwam in dienst ongeveer in 1955 er bestonden toen nog geen schietstoelen / cockpitdak met de mogelijkheid om bij lage snelheid en geen hoogte te werken, zero-zero injection seats.

    De combinatie van WW2 piloten en vliegdekschepen met een recht platform en een crash net aan het einde kozen kennelijk veel piloten ervoor om met open cockpit dak te starten en te landen

    De USS Antietam was de eerste carrier met een hoekdek en kwam in dienst in 1952

  10. #230
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 169.
    Sikorsky UH-34.



    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •