Pagina 51 van 140 EersteEerste ... 41 49 50 51 52 53 61 101 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 501 t/m 510 van 1392

Discussie: Foto's "US military aircraft nostalgia and more" die ook nog thuis lagen.

  1. #501

    Standaard

    Foto 368. Martin XB-26H. Qua landingsgestel een Harrier avant la lettre.
    Werd ook wel de "Middle River Stump Jumper" genoemd.

    Mvg, Boris

  2. #502

    Standaard

    Door het landingsgestel voor- en achteraan de romp te plaatsen werd die kennelijk zo zwaar op buiging belast, dat er vele uitwendige langs-versterkingen moesten worden aangebracht. Weet iemand waarom deze proef (ik neem aan dat het dat was) werd gedaan? Het was aan de roundel te zien tijdens de 2e wereldoorlog, dus een proef t.b.v. de B-47 lijkt niet waarschijnlijk.

  3. #503
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo washout.

    Toch wel het geval:
    The final Marauder variant was the XB-26H. It was actually a TB-26G-25-MA (44-68221) that had its original tricycle landing gear replaced by a set of tandem mainwheels that retracted into the fuselage. In addition, a set of outrigger legs were added for lateral balance. The fuselage had to be externally stiffened to take the additional landing loads of this tandem undercarriage.

    The XB-26H was known colloquially as the "Middle River Stump Jumper" and was part of a experimental project to test the installation of the landing gear proposed for the Boeing XB-47 Stratojet and Martin XB-48 bombers, which were then on the drawing boards. Flight tests were carried out in May/June of 1945 at the Martin field.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 oktober 2016 om 12:19

  4. #504

    Standaard

    Opmerkelijk.
    Hadden de Amerikanen tijdens de oorlog al weet van de voordelen van een pijlvleugel? Ik heb altijd gedacht, dat de Duitsers daar veel -geheim- onderzoek aan hadden gedaan, en de geallieerdsen in het duister tasten hieromtrent. Dus het XB-47 ontwerp tijdens de oorlog met pijlvleugels is toch opmerkelijk, nietwaar?
    Wacht, ik zie dat de testen in mei-juni '45 werden gedaan. Dan hadden ze wel van pijlstelling geweten, en dan is de oorlogsroundel nog gewoon niet aangepast, zou dat kunnen?

  5. #505

    Standaard

    De B-47 was oorspronkelijk een ontwerp met een rechte vleugel en vier straalmotoren. Pas toen de Duitse documenten werden bestudeerd, werd het ontwerp met een pijlvleugel uitgerust. En dat was later dan mei 1945, toen hadden ze nog lang niet alles verzameld.
    De zgn 'oorlogsroundel' werd pas in 1948 gewijzigd in dat wat we nu nog kennen. De air force werd toen zelfstandig en veranderde van USAAF in USAF.

    Hans

  6. #506
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 369.
    Martin XB-51.
    In het eerste youtube filmpje hieronder niet alleen de Martin XB-51 maar ook de Republic-Ford JB-2, ook bekend als de KGW en LTV-N-2 Loon, (Amerikaanse V-1) lancering vanaf een onderzeeboot. Het tweede filmpje laat de XB-51 met starthulp zien.
    https://www.youtube.com/watch?v=mnuz7H0HRNY
    https://www.youtube.com/watch?v=QISo7sIPZzw

    Naam: Foto 369. Martin XB-51, kopie -1-.jpg
Bekeken: 658
Grootte: 260,5 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 oktober 2016 om 12:32

  7. Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Door het landingsgestel voor- en achteraan de romp te plaatsen werd die kennelijk zo zwaar op buiging belast, dat er vele uitwendige langs-versterkingen moesten worden aangebracht. Weet iemand waarom deze proef (ik neem aan dat het dat was) werd gedaan? Het was aan de roundel te zien tijdens de 2e wereldoorlog, dus een proef t.b.v. de B-47 lijkt niet waarschijnlijk.

    Voor de geschiedenis van de USA roundels mag ik naar deze website verwijzen

    http://www.drareg.nl/Markeringen/index.html

  8. #508
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Hadden de Amerikanen tijdens de oorlog al weet van de voordelen van een pijlvleugel? Ik heb altijd gedacht, dat de Duitsers daar veel -geheim- onderzoek aan hadden gedaan, en de geallieerdsen in het duister tasten hieromtrent. Dus het XB-47 ontwerp tijdens de oorlog met pijlvleugels is toch opmerkelijk, nietwaar?
    Ik meen dat er in 1936 tijdens een conferentie in Rome al gesproken werd over het idee van pijlvleugels. De wetenschappers waren dus al op de hoogte (theorie in ieder geval).

  9. #509

    Standaard

    Weer wat geleerd.
    Een B-47 ontwerp met rechte vleugels, hoe zou dat eruit gezien hebben? Heeft iemand een afbeelding daarvan? Als er maar vier i.p.v. zes aan zaten, zal die dus -gezien het vermogen van motoren in die dagen- wel kleiner zijn geweest dan het uiteindelijke ontwerp met zes motoren.

  10. #510

    Standaard

    Bijgaand

    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)      

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •