Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: T.V prototype, Schiphol

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.299

    Standaard T.V prototype, Schiphol

    T.V prototype, Schiphol.



    Ruud.

  2. #2

    Standaard

    Hoi Ruud,

    mooie plaat! Lijkt of de dagjes mensen gewoon langs de startbaan konden lopen!

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3

    Standaard

    Alweer een hele aparte foto Ruud en wederom erg bedankt! Gebaseerd op de stand van de flaps neem ik aan de T-V op stijgt. Anders neemt die man rechts op de foto wel een heel groot risico.....

    Groet,
    Huub

  4. #4
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Er staat nog geen registratie op, dus dan kunnen we redelijk nauwkeurig vaststellen wanneer de foto is gemaakt (maar heb even geen spullen bij de hand!)

    Mooie plaat!

  5. #5
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Het verbaast me lichtelijk als ik zie dat er toch wel redelijk wat systemen en technologie aan boord van de T.5 aanwezig was. Vergeleken met de D.21 van een paar jaar eerder...

    De T.5 werd zelfs in een krantenartikel uit '37 een 'vliegend fort' genoemd...

  6. #6

    Standaard

    Daan, vergeet niet dat men al in 1934 aan het ontwerp van de D-XXI was begonnen en dat de technologie in die tijd ontzettend snel evolueerde. En dat een aantal beperkingen in het ontwerp ingegeven zijn door de eisen die er door de KNIL als klant aan werden gesteld. Het definitieve ontwerp van de T-V stamt eigenlijk pas uit 1937. En wellicht dat het gemakkelijker meer technologie in te passen in een groter toestel.

    Drie jaar lijkt misschien weinig, maar een soort gelijke periode betekende in Duitsland het verschil tussen een Heinkel He.51 en de Messerschmitt Bf109. En in in Groot-Brittannië het verschil tussen de Gloster Gladiator en de Hawker Hurricane

    Met groet,
    Huub

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Hm, dat is zeker zo. Bij de D.21 was het belangrijkste punt (althans, voor zover ik het begrepen heb), het gewicht. Vandaar het goede stijgvermogen.

    En wat je zegt over een groter toestel, lijkt me wel een zinnige gedachte. Dan heb je feitelijk wat meer ruimte.

  8. #8
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Zeer mooie foto, nog nooit gezien

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •