Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: het leven van Frits Koolhoven

  1. #1

    Standaard het leven van Frits Koolhoven

    Voor de leden die de Koolhoven documentaire (51 minuten VPRO 2001) nog niet gezien hebben:
    De vliegmensch Frits Koolhoven (1886-1946): een vergeten legende

    http://www.npogeschiedenis.nl/speler.WO_VPRO_041637.html

    Mooi dat deze video tenminste nog gemaakt is en erg fijn dat je nog enkele mensen kunt horen/zien die met hem werkten. Maar wat een triest verhaal toch hoe het Frits Koolhoven met al die bijna-mega-up's, up's en downs uiteindelijk vergaan is… Veel ander materiaal (bewijs) zal er wel niet meer komen (belangrijk aanvullend materiaal, uitspraken vind je in boeken).

    (bij deze NPO ook veel belangrijke oude films over Fokker)

  2. #2

    Standaard

    Bedankt voor de link hans. Ik had de documentaire nog niet gezien. Ik heb wel het boek van Theo Wesselink en Thijs Postma gelezen.

    Groet,
    Huub

  3. #3
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Even een klein weetje.
    Theo Wesselink en Thijs Postma zijn niet de enigen die over Koolhoven een boek hebben geschreven.
    In mijn bezit is:
    "Frits Koolhoven en zijn vliegtuigproductie" van Dik Top met medewerking van Jan den Das.
    Een uitgave van de auteur in samenwerking met Repro-Holland B.V. Alphen aan den Rijn.
    1996, 179 blz.

    Ruud.

  4. #4

    Standaard

    Dank tip Ruud; is het een erg lezenswaardig aanbevolen boek of gaat het "alleen" maar over de vliegtuigen? (wil je het aan me verkopen? anders zoek ik op marktplaats :-)
    Ik lees nu het boek "De Vliegmensch" en heb het bekende groene boek (meerdere op Marktplaats voor een tientje): "Koolhoven, NL vl.t.bouwer in schaduw Fokker" (enorm veel info en foto's) en het oude dunboek "Vliegtuigbouw in Fokkers schaduw".
    Het zal wel aan mij liggen maar die documentaire ga ik nog eens afspelen, dan zie/hoor je altijd meer. Als Frits of Anthony in USA leefden was hun levensverhaal allang een spannende bioscoopfilm geworden.
    Mvg
    Hans

  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Hans023.

    Een verzamelaar vragen zijn boek te verkopen.... are you out of your mind!!!

    Ruud.

    P.S. Persoonlijk vind ik deze minder bekende titel het beste boek tot nu toe verschenen. Niet alleen vliegtuigen maar ook over het leven van hemzelf.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 januari 2015 om 11:06

  6. #6

    Standaard

    Hans, het boek is nog te koop (Er is in de jaren wel 1 extra pagina bij gekomen ):

    Frits Koolhoven en zijn vliegtuigproductie - Geromy BV

    Met groet,
    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 11 januari 2015 om 14:19

  7. #7
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Huub.

    Die is er niet bijgekomen hoor, ik heb hem niet meegeteld omdat de laatste pagina helaal leeg is. Dan telt hij voor mij niet mee.

    Mvg,
    Ruud.

  8. #8

    Standaard

    Sorry Ruud, ik zal dan voortaan liever van je "lenen" :-) Dank aanbeveling, ik ga er achter aan dankzij Huub.
    Mijn collectie begint nu al aardig te groeien, en nieuwe erg oude boeken onderweg.
    Mvg
    Hans

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huub vink Bekijk bericht
    Hans, het boek is nog te koop (Er is in de jaren wel 1 extra pagina bij gekomen ):

    Frits Koolhoven en zijn vliegtuigproductie - Geromy BV
    Die staat hier ook in de kast, ooit bij de LHS op de kop getikt. Best een aardig boekje voor het geld.

  10. #10

    Standaard

    Er is ook nog een recent boek over Koolhoven van Theo Wesselink ISBN 978-90-818510-2-2, het bij Theo : Dutchavia.nl of via email theo.wesselink@hetnet.nl
    Het is een update van het 1982 boek.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •