Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: Wie weet meer....?

  1. #1

    Standaard Wie weet meer....?

    Hoi,

    We weet meer over dit toestel op deze foto?
    FOTO - Flugtag "SILVOLDE" (Oude IJsselstreek, HOLLAND) 1931 - G. RESCH- FLUGZEUG | eBay

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Dit is een foto die afkomstig is uit de nalatenschap van Georg Resch een bekende Duitse (zweef)vlieger en later piloot bij de Luftwaffe.
    In mei 2014 zijn er 16 foto-albums geveild met zo'n 3 tot 4.000 foto's, niet alleen vliegtuigen.
    Hij fotografeerde op elke luchtvaartdag waar hij aan deelnam of bezocht dus het hoeft niet een toestel te zijn waarmee hij vloog.
    Ik heb al even gezocht maar heb nog niets kunnen vinden. Het windmolentje intrigeert me.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 15 januari 2015 om 22:06

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Dat zou kunnen betekenen dat er radio was ingebouwd.

    Wat voor type vliegtuig is het? Ik dacht even een Udet, maar dat lijkt me niet te kloppen.

  4. #4

    Standaard Resch collectie

    Er worden door deze Ebay aanbieder (Engelbubu-fotos) nog meer foto's uit de Resch-collectie aangeboden. Mogelijk dat er in de toekomst nog meer foto's worden aangeboden door deze aanbieder?

    Huib

  5. #5

    Standaard

    rechts lijkt mij hetzelfde toestel , helaas registratie is niet goed te zien , maar ik denk de D-1516

    een : Raab Katzenstein Kl Ib Schwalbe

    Raab-Katzenstein-Flugzeugwerke GmbH ? Wikipedia


    FOTO - Flughafen "ROTTERDAM" (HOLLAND) am 14.9.1931 - "G. RESCH"- FLUGZEUGE !!!! | eBay


    registratie / eigenaar te vinden : http://www.airhistory.org.uk/gy/reg_D-5.html
    Laatst gewijzigd door eric7325; 16 januari 2015 om 21:04

  6. #6

    Standaard

    nog een foto , ander forum



    Not a D.VII... but... - Part 2
    Laatst gewijzigd door eric7325; 16 januari 2015 om 21:23

  7. #7

    Standaard

    Heren,

    Zie hier een krantenartikel. Reisch heeft door het hele land demonstraties gegeven als parachutespringer. Ik heb het idee dat de foto's die wordne aangeboden allemaal afkomstig zijn uit Nederlandse bron, weggegeven als ansichtkaart. Zoek op Resch op Ebay.de en er zijn verschillende foto's te vinden. Het is dus een stukje Nederlands erfgoed m.b.t. de kleine of civiele luchtvaart in het Interbellum.

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  8. #8

    Standaard

    Aanvulling:

    Er zijn in 1931 een aantal vliegfeesten georganiseerd: t.w. bij Arnhem, te Silvolde (plaats bestaat echt) en op Hemelvaartsdag 1932 te Wassenaar. De vliegtuigen landden voordat zij op weg gingen naar Wassenaar op Waalhaven:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •