Pagina 2 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 62

Discussie: de Connie in Aviodrome

  1. #11
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Als we dan toch ook foto's gaan plaatsen (aan de quiz waag ik me niet), dan zijn hier een paar van de deliveryflight naar Lelystad op 28 september 2002:

    1



    2



    3



  2. #12
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    De verzekeringen maaken het zeer duur hier in Nederland
    naar wat ik heb begrepen zijn dat sort verzekeringen in de rest van de wereld een ongelovelijke hoeveelheid goedkoper

  3. #13

    Standaard

    Tsjonge, wat heb ik er toch een spijt van dat ik er niet bij was in 2002. Mooie foto's! (misschien voelt de heer Weel zich in het buitenland waar alles goedkoper is en bijna alles mag nog gelukkiger? bedoel het niet flauw maar als knipoog naar "de constante" in de berichtjes; er waren eerder meerdere hints, wellicht wat te subtiel :-)
    Die € 60.000,- voor zo'n vlucht zal toch wel wat goedkoper kunnen met lagere brandstofprijs en geen volle tanks?
    Zo'n bedrag(je) is natuurlijk wel te relateren aan de enorme PR/PA-goodwill (personeel, klanten, NL- en KLM-imago) en de video kan wereldwijd jaren mee in reclame-uitingen (een beetje commercial a la Heineken kost zo 5-9 ton). En diverse toeleveranciers van KLM kunnen vast wel "indringend uitgenodigd" worden tot sponsoring waarbij ze de video mogen gebruiken (verf van Akzo, gratis kerosine, duurzaamheid door Lockheed, enz.). Uiteraard betalen "partners" zoals Schiphol ook mee. Kortom: het glas is halfvol en met veel optimisme en drive is bijna alles mogelijk.
    De quiz antwoorden volgen zoals beloofd de 26e.
    Mvg
    Hans

  4. #14
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    dan zit je denk ik altijd nog met de regel dat in oude vliegtuigen geen pasasiers meer meemogen wat ook de DDA vrijwel genekt heefd
    Ik denk nog vaak met weemoed terug aan de tijd dat er regelmatig een DC3 van de DDA bij ons over vloog

    Ik wil niet negatief zijn hoor
    maar waarom word er in Nederland moeilijker gedaan als in de rest van de wereld
    in een aantal landen is de DC3 bijvoorbeeld nog een allerdaags toestel
    gewoon omdat moderner materieel daar niet voldoet

    en wat crassen betreft
    de laatste tijd klappen er wel heel wat modern vliegtuigen naar beneden
    Laatst gewijzigd door j.weel; 19 januari 2015 om 15:39

  5. #15
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik kan me wel vinden in je redenering Hans

    Ik heb overigens de Connie Comeback docu van het Aviodrome destijds gekocht. Mooi om te zien hoor!

  6. #16
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik ook wel hoor
    Maar snappen jullie dat ik het gewoon heel erg jammer vind
    als ik wil meevliegen in een DC3 die dagelijks gebruikt word dan moet ik naar antartica
    voor meevliegen met een museumstuk naar veel landen om ons heen die er 1 hebben

    Maar niet hier
    Niet in Nederland
    In amerika vloog er een schiterende Fokker F 7 3m
    staat nu in een museum
    was een replica maar dat zou hier nooit Mogen vliegen

    Ik vind het dus jammer dat het voor ons nederlanders vrijwel onmogelijk is
    Ik heb grote bewondering voor wat de heren van het G1 project van plan zijn
    Maar onder de huidige regels kunnen ze het wel vergeten ben ik bang voor
    Hoop dat ze het gaat lukken natuurlijk
    ze zijn er al langer mee bezich als het ontwikelen van de echte

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hans023 Bekijk bericht
    Die € 60.000,- voor zo'n vlucht zal toch wel wat goedkoper kunnen met lagere brandstofprijs en geen volle tanks?
    Zo'n bedrag(je) is natuurlijk wel te relateren aan de enorme PR/PA-goodwill (personeel, klanten, NL- en KLM-imago) en de video kan wereldwijd jaren mee in reclame-uitingen (een beetje commercial a la Heineken kost zo 5-9 ton). En diverse toeleveranciers van KLM kunnen vast wel "indringend uitgenodigd" worden tot sponsoring waarbij ze de video mogen gebruiken (verf van Akzo, gratis kerosine, duurzaamheid door Lockheed, enz.). Uiteraard betalen "partners" zoals Schiphol ook mee. Kortom: het glas is halfvol en met veel optimisme en drive is bijna alles mogelijk.
    Mvg
    Hans
    Hans, ik had het toch even anders begrepen van de vrijwilliger.
    De kosten voor brandstof waren € 50.000 en de kosten voor verzekeren € 60.000. Dus bij elkaar € 110.000.
    Misschien dat ik het indertijd verkeerd had begrepen, maar ik dacht toen toch echt dat het in totaal meer dan een ton ging kosten om er eens mee te gaan vliegen.

    En je kunt er vergif op innemen dat er door de mensen rond de Constellation van alles aan gedaan is om de kist in de lucht te houden. Er is in het voortraject zoveel moeite gedaan om het vliegtuig hierheen te krijgen, dat er zeker hard gewerkt is om sponsorgelden te verkrijgen. Op wat voor manier dan ook. De door jou genoemde opties zijn echt niet nieuw.
    Ik had begrepen dat toen de KLM als sponsor afhaakte het echt gedaan was. Kosten voor zo'n vliegtuig zijn buitengewoon hoog.

    Mvg, Boris

  8. #18

    Standaard

    @ j.weel

    Als je met een Dakota van de DDA van de DDA wil meevliegen kan je hier boeken:

    https://www.dutchdakota.nl/nl/boek-e.../plan-en-boek/

    De Fokker F VII 3m vloog niet in Amerika maar in Australië en ze zijn van plan om er weer mee te gaan vliegen.

    Wordt op dit moment gerestaureerd

    Southern Cross Wing Progress - Historical Aircraft Restoration Society

    Bij ATN op Hoogeveen wordt een vliegwaardige Fokker D XXI gebouwd.
    Toestemming van IL&T om er mee te gaan vliegen hebben ze al.
    DE registratie PH-XXI is gereserveerd.
    Zou in 2018 klaar moeten zijn.
    (Bron: Logboek december 2014 een uitgave van de DDA)

    Groeten Geert

  9. #19

    Standaard

    @ Boris: dus niet 50+10 maar 60 mille bovenop de 50..; dan wordt het wel zeer veel.. (uiteraard liet ik maar eenvoudige ballonnetjes op, ik geloof het direct dat na vele vele serieuze pogingen en studie werd afgehaakt; jammer).

    @ Geert: dat zijn mooie berichten (ik was even bezorgd een NLV-lid te verliezen met emigratie naar Antarctica :-)

    Nu maar keep dreaming in full colour over nieuwe positieve ontwikkelingen rond KLM (Etihad?) en 100 jaar KLM promotie (en/of een mecenas die een vermogen schenkt - Martin?), waardoor o.a. de Connie weer kan vliegen.
    Mvg, Hans


  10. #20
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Goed bericht Geert!

    Maar eerst eens afwachten wat de uitslag van de quiz is

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •