Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: 20jan2015 video: Saab Safir wordt "Spitfire" in Drenthe...

  1. #1

    Hmmm 20jan2015 video: Saab Safir wordt "Spitfire" in Drenthe...

    Fokker maandelijkse updates in 2024: klik op Fokkernews

  2. #2
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard

    Zal niet meevallen om daar een Spitfire van te maken.

  3. #3

    Standaard

    Wat een bezopen idee. Het zou verboden moeten worden. Doet mij een beetje denken aan die Peugeot reclame van een aantal jaar geleden:


    https://www.youtube.com/watch?v=50A9wjJ40Dk

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zo, inderdaad! Komt dus neer op een bijzondere manier van het slopen van een vliegtuig. Tsja...

    Ik denk dat een stoomtrein nog meer op een Spit lijkt dan een Safir...

    Maar het is wel leuk dat ze iets met geschiedenis in het 'straatbeeld' willen doen, natuurlijk.

  5. #5

    Standaard

    Het is mij niet helemaal duidelijk wat ze precies gaan doen om het op een Spitfire te laten lijken.
    Gezien de korte tijd die er voor dit project nog is om het af te maken kan het wel eens alleen op een schilderbeurt uitdraaien, in de stijl van een Spitfire. Dan is er weinig kwaad aangericht.
    Verder is dit vliegtuig toch al opgegeven, dus doe er dan wat leuks mee. En de gemiddelde wandelaar die daar voorbij komt heeft er toch geen oog voor.
    Je kunt namelijk niet alles bewaren in originele staat. Daar is het geld er gewoon niet voor. Steek je geld liever in iets wat een grotere waarde heeft voor de Nederlandse luchtvaart dan je druk te maken over deze kist. Mocht je echt gehecht zijn aan een Saab Safir, steek dan je geld en energie in een nog vliegend exemplaar dat we hebben in Nederland.

    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 23 januari 2015 om 22:32

  6. #6

    Standaard

    Ondertussen wordt er flink doorgewerkt aan het belevingspad.

    Op de Website van Hoogersmilde kwam ik de volgende foto tegen:


    De Saab Safir staat hier in een net nieuw jasje. (Foto is gemaakt ergens eind mei 2015.)

    PS. Verder kijkend op deze website viel mij op dat deze Safir helemaal leeg van binnen was toen hij voor dit project binnenkwam. De kist had een volledig lege motorruimte en cockpit.

    Mvg, Boris

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Over een paar jaar te zien in het draadje "Monumenten in Nederland"

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •