Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24

Discussie: De Kooy 1985

  1. #11

    Standaard De Kooy 1985 en later.

    De Kooy vierde 80 jaar MLD in 1997.
    (Veel ouder zou de MLD niet meer worden.)

    Ik vond er vier foto's van, maar het zou ook kunnen dat het een familiedag was op De Kooy in dat zelfde jaar.
    Omdat er alleen Heli's op voor komen ben ik geneigd het laatste te denken.

    Ja, men dééd daar toen nog aan!














    Ik heb ze op 1400 formaat geplaatst, maar als er behoefte is aan groter, 3400 en meer, stuur dan een PB.
    (Dit geldt voor alle door mij geplaatste foto's uiteraard.)

    Tracker.

  2. #12

    Standaard

    Hoi Tracker,
    Is dat een vliegende Nederlandse AB-204 op de laatste foto? Heb je de reg voor mij?
    Leon44

  3. #13

    Standaard De Kooy 1985

    Ik moest net googlen naar AB 204.
    Zei me niets, ze heetten vroeger anders...

    Maar Voilá:






    Tracker.

  4. #14

    Standaard

    Beste Tracker,

    Dit is een Agusta Bell UH1 of AB204. Zo te zien de 220 of 228.

    Ik snap alleen het jaartal 1985 niet. Beide helicopters gingen er in 1978 uit.

    Leon

  5. #15

    Standaard

    Ik heb de data niet gechecked, maar aangehouden wat er in de inhoudsopgave van het album stond.
    Achter op de foto staan nummers geschreven die op '97 duiden, maar lastiger nog is de foto-ontwikkel print achterop die ook zegt: 9/97...

    Je hebt helemaal gelijk dat beide UH-1's in '78 werden afgevoerd.
    (het is overigens de 220 op foto.)

    Het kan zijn dat oude foto's van vóór '78 pas in '97 zijn afgedrukt en doorgegeven aan de eigenaar van het album, waar ik de foto's uit put.
    Dat kan zijn geweest op een De Kooy reunie in '97, terwijl hij de MLD al had verlaten in 1980.

    Nu nog de overige choppers op de foto's dateren...

    Het topic heeft 1985 alleen als peildatum om nieuwere foto's te onderscheiden van de oudere op De Kooy genomen. Het heeft verder geen functie.

    Sorry voor het (onwetend) verhaspelen.

    Tracker.

  6. #16

    Standaard Agusta Bell 204B

    Goedenavond heren,

    De foto van de ´220 / V´ toont de N98049, die eind jaren negentig in Nederland gebaseerd was. Ik heb ´m wel eens in Rotterdam in een hangar zien staan in MLD-kleuren, maar het toestel heeft kennelijk ook als zodanig gevlogen. Leuk!

    De N98049 was overigens een UH-1 dus geen Agusta. Ik vermoed dat Ruud Heinen de feitelijke eigenaar was, maar zeker weten doe ik niet.

    Gerben Tornij

  7. #17
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Ruud Heinen was eigenaar van de '227' en de '221'. Of hij ook eigenaar was van de '220'? Als ik het wel heb knapte hij de '221' op voor het Aviodrome.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 5 april 2015 om 23:29

  8. #18
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Volgens mijn gegevens was UH-1B "220/V" (in het echt amerikaans civiel als N98049) in gebruik bij Roy Heinen en J. Hartung. Kijk je op de FAA-site bij deze regi, dan staat er: Bogco Aviation, Wilmington, Delaware (volgens mij het vroegere Bogaerds uit Swifterbant). De heli heeft inderdaad een paar jaar gevlogen in de jaren '90, maar is blijkens de FAA-site op 9 februari 1998 uitgeschreven als zijnde verkocht in Chile.
    Roy Heinen heeft een andere UH-1B op de kop weten te tikken en die is PH-UEY geregistreerd en is in MLD-kleuren als "227/V". Op de KLu open dagen Volkel 2013 stond het toestel daar op de static show.
    Helaas was ik niet aanwezig tijdens de show, waar Tracker foto's van laat zien, dus ik heb geen datum; maar ik zie o.a. een Sea King van de Royal Navy, een Lynx van de Royal Navy en eentje van de Aeronavale... en een KLu Chinook.

  9. #19

    Standaard De Kooy 1985

    In feite De Kooy in juni 1988.

    Er was iets te vieren, 5 foto's.












    Tracker.

  10. #20

    Standaard De Kooy 1985, hier '88

    Nog een viertal foto's.











    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •