Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Tracker 160 die niet meer is.

  1. #1

    Standaard Tracker 160 die niet meer is.

    Ik heb een intrigerende foto van Tracker 160 op de kop getikt.



    Intrigerend omdat ik niet goed kan duiden wat er hier met deze kist gebeurt.
    Als vorm van 'groot onderhoud' lijkt het me wel héél ver gaan wanneer de centersectie van de romp wordt getild.

    De buitenvleugels er af snap ik nog; de motoren er af ook, maar waarom ook de achterkant van de motorgondels verwijderd?
    Het stabilo, OK, maar waarom ook het kielvlak?

    Hopelijk zijn de wielpoten goed gelocked binnen de nacelles.
    Ze zouden er zomaar uit kunnen kletteren.
    Een wielblok ligt er nog voor het geval dat...

    Nee, het kan haast geen groot onderhoud zijn.
    Het zou in deze vorm op De Kooy -want daar is dit- , ook nooit in de buitenlucht gebeuren.
    Daar had ik nog niet eens aan gedacht.

    Kortom, er is iets anders gaande.
    De 160 had een mooie MLD plek in het oude MLM verworven.
    Het zouden hier dus ook de voorbereidingen kunnen zijn voor het vervoer naar Soesterberg.
    Het jaartal waarin dat gebeurde weet ik niet.

    Maar dan stel ik me zo voor dat je de Tracker in zijn geheel op een trailer laadt.
    De vleugels keurig gevouwen en vast gezet met de daartoe bestemde 'jury struts'.
    En dan 's nachts over de weg naar S'berg.

    Of de boel op een dekschuit geladen, want daar houdt de Marine van, en dan als trekschuit die kant op.
    Maar nou heb ik lang in Soest gewoond, en mijn honden uit gelaten bij de Vlasakkers en Soesterberg, en ik móet zeggen dat daar verdomd weinig dekschuiten langs varen...

    Blijft de vraag dus of iemand weet hoe de 160 is aangeleverd bij het MLM destijds.
    Mogelijk in een geheel.
    Of, naar de foto te oordelen, als tot handzaam formaat gereduceerde pakjes pakketpost.

    Wie kan hier meer over zeggen?







    Tracker.

  2. #2
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Het enige dat ik vinden kan is dat de 160 op 7 januari 1976 buiten dienst gesteld is en toen naar het MLM gegaan is.
    Zie: Maritime-sar | Militaire Luchtvaart Nederland

  3. #3

    Standaard

    Een foto van november 2006, gemaakt in het MLM...............



    Als je een vliegtuig over de weg wilt vervoeren dan moet je niet te breed zijn. Daar is men een aantal jaren geleden met een Dakota op de A-44 achtergekomen. Met andere woorden ik neem aan dat de 160 klaar gemaakt wordt voor (weg)transport.

    Groet,
    Huub
    Laatst gewijzigd door huub vink; 23 januari 2015 om 22:50

  4. #4

    Standaard

    En wanneer is die foto genomen? Mogelijk gaat het om vervanging van de middensectie nadat het vliegtuig een heel harde landing op de Karel Doorman heeft gemaakt waardoor er mogelijk delen van de constructie zijn krom getrokken of dat er haarscheurtjes in gekomen zijn?

  5. #5
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Hadden ze de 153 niet meer op stal staan ?Of mocht Theo v Eyk hem houden na zijn straf ?

  6. #6

    Standaard

    Vandaag, in de opslag bij het NMM:


  7. #7
    Geregistreerd
    8 mei 2011
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    174

    Standaard

    Foto is gemaakt voor afgaande het transport naar Kamp Zeist, uitgevoerd door de bergingsdienst van de Koninklijke Luchtmacht. Dus in een aantal hapklare brokken over de weg op een konvooi van trekkers met diepladers.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •