Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34

Discussie: de Kooy voor 1940.

  1. #11

    Standaard

    Ik geef toe dat deze site wat lastig zoekt op militaire registraties.
    Zeker omdat er ook een AVRO Anson geweest is voor de Canada Air Force die het nummer "6210" heeft gehad.
    Als je echter rechts boven in het zoekvak (met het vergrootglas erbij) de registratie intikt, krijg je wel de juiste pagina voor dit vliegtuig.

    Overigens: Het grote nummer "220" staat voor het squadron waarbij dit vliegtuig was ingedeeld, namelijk 220 Sqd RAF.

    Mvg, Boris
    Laatst gewijzigd door Boris; 8 november 2015 om 13:05

  2. #12

    Standaard de Kooy voor 1940.

    Ik ben via omwegen terecht gekomen bij RAF Sq 220.

    Dit is een onderdeel van de jacht op een foto van twee RAF crewleden.
    De K 6210 kwam er in voor, en levert ook info op over het einde van deze Anson.

    220 Squadron, Bircham Newton, ca 1937 220 Squadron ‘C’ Flight, Bircham Newton, 1937 (Guy Black collection)
    As captioned by the unknown airman. Busy sunny days, but often a chance for a photo.
    This chirpy group leaning against a 220 Squadron Anson, with aircraft letter tantalisingly obscured but serial no plain enough.
    This must be K 6210, delivered to 220 Squadron in late September 1936 and after a brief return to Avros, remaining on charge with them until 13 September 1938 when, sadly, the aircraft was destroyed in a fatal collision with K6225 at Bircham Newton.
    These men all seem to be in the old-style tunic, and for those hatted, all in the old style cap.

    Waaruit geconcludeerd mag worden dat de foto van de K 6210 is genomen vóór de oorlog...
    Maar dat wist je al.

    Maar er is wel een half jaar zoek tussen de data van hun mid-air bij jouw gegevens en de mijne.



    Bircham Newton in Norfolk heeft ook een Nederlandse geschiedenis.
    In het topic 'Nederlands door dik en dun' was ik begonnen met onderstaande verkleinde foto.
    Sinterklaastijd.
    Ik zal daar weer heen gaan om er nog een paar zaken aan toe te voegen.



    Tracker.

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker
    220 Squadron, Bircham Newton, ca 1937 220 Squadron ‘C’ Flight, Bircham Newton, 1937 (Guy Black collection)
    ... remaining on charge with them until 13 September 1938 when, sadly, the aircraft was destroyed in a fatal collision with K6225 at Bircham Newton ...

    Maar er is wel een half jaar zoek tussen de data van hun mid-air bij jouw gegevens en de mijne.
    Beste Tracker,
    Dat had ik ook gezien.
    Echter, diverse andere websites geven de genoemde datum in 1939.
    Ik heb niet verder doorgezocht hierop. Dat is misschien wel wat slordig.
    Maar het geeft wel aan dat het vliegtuig vernielt is voor 1940, wat dus jouw oorspronkelijke vraag beantwoord.

    Mvg, Boris

  4. #14

    Standaard

    K6210 Anson
    als search string, geeft bij mij als eerste hit:
    http://www.baaa-acro.com/Fiches%20d'...1939/K6210.htm

    Mvg,
    Classic

  5. #15
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Even gegoogeld op "Anson K6210" en de bovenste hit was inderdaad een hit
    http://www.baaa-acro.com/Fiches%20d'accidents/1939/K6210.htm


    edit: beetje laat, want ik had de hele 2e pagina niet gezien...
    Dit berichtje mag dus wel verwijderd worden, want overbodig.

  6. #16

    Standaard de Kooy voor 1940.

    Ik heb nog een iets lichtere Duitse versie van de Anson die De Kooy bezocht in '39

    De Focke Wulf 58 2b, Weihe.

    Ik kende alleen het succesvolle veertiger jaren zweefvliegtuig van die naam.

    In beide gevallen is de naam niet erg van toepassing, want de Weihe is een 'greifvogel', een jager die met zijn klauwen vooruit gestoken zijn prooidier van de grond ratst en hem licht gekruid verorbert.

    Het is onze Kiekendief, oftewel de Harrier.

    De zwever had als klauwen een smalle schaats, en de gemotoriseerde versie zo te zien wat moeizame hoofdpoten.

    De foto's zijn van een wat mindere kwaliteit, maar ik plaats ze toch maar in een redelijk formaat.








    Tracker.

  7. #17

    Standaard

    Weet iemand bij welke gelegenheid deze foto is gemaakt? Er zijn ook luchtfoto's van deze vlootschouw en sommige S.IX'jes moeten gloednieuw zijn, dus is dat misschien de gelegenheid?
    Link
    Laatst gewijzigd door Fogg; 21 maart 2019 om 17:14

  8. #18

    Standaard

    Link aangepast. Hoewel ik niet snap waarom hij het niet deed.
    Laatst gewijzigd door Fogg; 21 maart 2019 om 22:20

  9. #19

    Standaard

    Deze post mag ook verwijderd worden, maar zolang hij er nog staat, over copyright en bronvermeldingen:

    Het copyright van een foto ligt doorgaans bij de fotograaf en blijft daar meestal ook. Uitzondering zijn foto's die in opdracht zijn gemaakt, dat zou in het geval van Defensie/NIMH soms kunnen. Maar in het geval van zulke oude foto's meestal bij niemand. In Australië bijvoorbeeld is alles van voor 1955 publiek domein, dat is tenminste lekker duidelijk. Maar dat wil nog niet zeggen dat er geen fatsoensnormen zijn.

    De foto die ik gepost heb zit nu ook in mijn 'collectie', staat eronder. Ik heb hem gekregen van Ger van Huizen, die hem ongetwijfeld ook weer van iemand gekregen heeft enzovoorts. Hij komt volgens Ger uit de Bodo Sandberg-collectie en daarom heb ik dat vermeld. Het is zeker zeer betrekkelijk van wie zo'n foto 'is'.

    Maar als je een foto van internet haalt is het gewoon fatsoenlijk en ook informatief om erbij te zetten waar je hem vandaan hebt. Persoonlijk vraag ik de plaatser ook om toestemming om hem verder te verspreiden. Sommige mensen betalen flink geld voor afdrukken van oude foto's en als zij ze dan voor iedereen toegankelijk maken, moeten we ze dankbaar zijn en is het heel begrijpelijk dat ze gevoellig zijn op dit punt.
    Laatst gewijzigd door Fogg; 21 maart 2019 om 22:26

  10. #20
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Komt nog bij dat er van één foto destijds meerdere afdrukken gemaakt kunnen zijn geweest.

    Ik heb ook een aantal foto's ontvangen (als foto dus, niet digitaal) die ik al kende uit boeken.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •