Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: Schade van droptanks - Damage done by drop tanks

  1. #1
    Geregistreerd
    13 november 2007
    Berichten
    680
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Schade van droptanks - Damage done by drop tanks

    Een jaar of acht geleden bestond het vermoedden dat onder het huis waar een nicht van me woonde een bom of granaat lag. Iemand bezocht de stad na vele jaren en herinnerde zich dat een bom of granaat dwars door het dak van het huis was gegaan en niet ontploft was.
    Een lijst met schades uit de oorlog bevestigde het verhaal.
    Ook was in de grond structuur een krater onder de vloer te herkennen. Gevolg m'n nicht moest het huis uit en er werd naar de bom gezocht, maar deze bleek al geruimd te zijn.

    Het stukje van de lijst met al die schades als gevolg van de oorlog heb ik toen gezien. Wat me opviel was dat de andere meldingen schade meldingen waren van de droptanks. Bij een huis in de straat van mijn ouders was er een door het dak van de keuken gevallen en had brand veroorzaakt bijvoorbeeld.
    Heeft iemand anders van incidenten met droptanks gehoord?
    Daar ben ik wel eens nieuwsgierig naar.

    ==

    About eight years ago there was a suspicion that during ww2 the house where my cousin lived was hit by a bomb or shel which did not explode. Someone visiting the town remembered the event. Research showed records of a claim and the ground under the floor showed traces of a crater. After searching it appeared that the bomb was allready removed.

    I saw the page of the list with damage claims and I remember that the other claims all handled about damage done by drop tanks. For example a house in my parents street was hit by a drop tank, which set fire to the kitchen.
    I am curious if someone knows about incidents with drop tanks.

  2. #2
    Geregistreerd
    28 juli 2008
    Locatie
    Numansdorp
    Berichten
    174

    Standaard Schade van droptanks

    Heb wel verhalen gehoord, dat ze deze tanks doormidden sneden en er dan een soort van kano van maakten. Ook ken ik de verhalen, dat de Duitsers best tuk waren op deze dingen, omdat er nog benzine in kon zitten. Op de Duitse droptanks van b.v. de Me109 stond met grote letters "keine bombe" en kreeg men een beloning bij inlevering.
    Het risico van getroffen te worden door een droptank was in een Nedeland, wat stukke minder mensen en aanzienlijk minder huizen (ook meer mensen per huisgezin) bevatte, dan ook een stuk minder dan nu.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •