Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Fairy Firefly K-3, -4, -6 en -7 van 860 Sq.

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard Fairy Firefly F-3, -4, -6 en -7 van 860 Sq.

    Na plaatsing zag ik dat K-registraties niet correct is bij deze foto uit 1946. Die werden pas later ingevoerd, in Nederland op 25.08.47 en in NOI op 26.01.49. (Ook vreemd, dat verschil.)
    De kopregel van de thread moet dus zijn: Fairey Firefly F-3, -4, -6 en -7 van 860 Sq. Helaas kan ik die regel niet veranderen, althans... ik zou niet weten hoe.


    Tekst bij foto: 860 Sqn, RNethNAS (Koninklijke Marine), Fairey Firefly FR.1 PP484 '6' out of Perau, Morokrembangan 1946.





    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 februari 2015 om 14:18

  2. #2
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Mooie plaat! Als ik het goed heb begrepen hebben ze zo maar heel kort gevlogen, met die Engelse roundel

  3. #3

    Standaard

    Toch nog tot in 1948, gezien bijgaande plaat uit 1948, waar de roundel al voor twee derde is overgeschilderd.

    Hans
    Laatst gewijzigd door Dutchplanes; 18 februari 2015 om 13:35

  4. #4

    Standaard

    Toch nog tot in 1948, gezien bijgaande plaat uit 1948, waar de roundel al voor twee derde is overgeschilderd.

    Hans

    (nu met foto)
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 2 april 2016 om 17:18

  5. #5
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Volgens mij is een soortgelijke plaat vaker langsgekomen op dit forum... Daar staat de Firefly dan wel gewoon horizontaal.

  6. #6
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Hans.

    Er is iets met deze opname. De figuur rechts lijkt nu een zombie, vergroot het maar eens. Heel vreemd. Enig idee?
    Als die persoon net tijdens de opname het beeld binnenloopt zou je hem toch anders moeten zien denk ik.

    Mvg, Ruud.

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Zijn linkerbeen en -knie zijn wel duidelijk tweemaal te zien. Wellicht dat deze persoon een snelle beweging maakte, en dat resulteerde in combinatie met langere sluitertijd in een foto als deze..?

  8. #8
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Dat is de enige verklaring. Vanaf statief genomen met lange sluitertijd. Maar waarom? Te weinig licht voor een normale opname? De figuren op de achtergrond lijken trouwens wel ok te zijn.

    Ruud.

  9. #9

    Standaard

    Nee, geen idee. De veronderstelling van Kaasjager zou het kunnen verklaren.

    ... maar misschien was die man met de witte verf van de roundel bezig, toen het vliegtuig op z'n kop ging staan en hij de pot witte verf over zich kreeg?

    Hans

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •