Pagina 1 van 4 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32

Discussie: Fokker G-1 op Ebay

  1. #1

  2. #2

    Standaard

    Dat zijn mooie plaatjes! Kan iemand mij vertellen waarom de 312 op zijn wiel poten staat en zijn banden zijn verwijderd?

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Omdat beide banden lek waren.

  4. #4
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    In verband met de verwerving van de door Amonhorus geplaatste G-1 foto's heb ik een vraag.

    Heeft iemand ervaring met het reinigen van originele (dus niet digitale) foto's?
    Deze foto's zijn vervuild en ik wil kijken of er op de originelen ook wat te reinigen is.
    Natuurlijk kan ik dat ook digitaal doen maar ik wil ook deze originelen wat schoner hebben,
    wel nadat ik natuurlijk eerst een scan heb gemaakt als back-up voor als het toch mis mocht gaan.
    Heb wel wat gevonden op het net maar misschien zijn er ervaringsdeskundigen/foto-vaklieden onder de bezoekers van deze site.

    Mvg, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 maart 2015 om 14:10

  5. #5

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Mooi dat het je weer gelukt is! Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat er voor wrakresten onder de rechter vleugel liggen. Is dat op de echte foto een beetje beter te zien?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    Bedoel je op de onderste foto? Ze zijn overigens nog niet binnen, de veiling was pas gisteren.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 maart 2015 om 16:31

  7. #7

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Mathieu.

    Bedoel je op de onderste foto? Ze zijn overigens nog niet binnen, de veiling was pas gisteren.

    Ruud.
    Ja, onderste foto bedoel ik.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #9
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik denk niet dat het een D.21 is, Mathieu. Maar ik ben ook benieuwd naar details, kunnen we uitsluitsel geven

    Misschien een zijspoortje, maar: wie weet hoe handig de staartkoepel van de G.1 (en T.5) in het luchtgevecht was? Het is natuurlijk iets heel anders dan de schietkoepels van de bekende, buitenlandse bommenwerpers.

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    Wat mij het meest opviel bij deze foto's is dat bij de eerste foto de 314 waarvan links de staart te zien is
    de Swastika reeds op de staart staat terwijl hij nog niet van zijn plaats is geweest.
    Ik heb tot nu toe altijd aangenomen dat de duitsers de toestellen eerst naar de havenkant hadden gesleept
    en pas daar aan de toestellen hadden gewerkt en duitse kentekens aangebracht.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 maart 2015 om 22:37

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •