Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32

Discussie: Fokker G-1 op Ebay

  1. #11
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Wat mij het meest opviel bij deze foto's is dat bij de eerste foto de 314 waarvan links de staart te zien is
    de Swastika reeds op de staart staat terwijl hij nog niet van zijn plaats is geweest.
    Als je kijkt naar het landingsgestel dan kan je zien dat er een set tijdelijke wielen onder zit ( kleine wieltjes met lange as er doorheen gestoken ). Dus misschien is het toestel wel al een keer verplaatst

  2. #12
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Pim Pouw.

    Ik had het over de bovenste foto waarop de 312 geen wielen meer had.
    Daar is de staart van de 314 nog net te zien en die heeft daar al een Swastika.
    De bovenste foto is genomen op de oorspronkelijke plaats, het drassige gedeelte van Waalhaven, en zijn de toestellen nog niet verplaatst.
    Jij hebt het over de onderste foto en die is genomen nadat de toestellen verplaatst zijn richting de haven.
    Op alle mij bekende foto's van de 314 is er geen schade aan het landingsgestel dus neem ik aan dat de onderste foto alleen van de 312 of van een andere op Waalhaven aanwezige G-1 kan zijn.
    Ik heb niet in de G-1 boeken gecheckt (tijdgebrek) of die foto daar misschien in staat en de oplossing geeft voor de onderste foto v.w.b. het originele nummer.

    Mvg, Ruud.

  3. #13
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

  4. #14
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Net binnen. Wel gereinigd.
    Ben een beetje in verwarring. In mijn antwoord op Pim Pouw hierboven schreef ik dat mij geen 314 foto's bekend waren met beschadiging aan het landingsgestel.
    Dat klopt dus niet want na nogmaals de foto's bekeken te hebben die ik van Jan van den Heuvel heb gekregen is duidelijk dat het stuurboordwiel
    van de 314 een afgelopen band heeft. Was dus uit mijn geheugen gewist.
    Ik heb ook een probleem met de posities van de 312, 314 en 354 op Waalhaven. In mijn herinnering stond links van de 312 de 314 omdat ik denk zoiets op een foto
    van Jan van den Heuvel te hebben gezien maar die opname momenteel niet kan vinden. Echter in deel 2 van de G-1 staat daar de 354 (blz. 163).
    Stond de 314 tussen de 312 en 354 en was de 314 eerder naar de havenzijde verplaatst of was de opstelling anders?




    Mvg, Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 maart 2015 om 14:23

  5. #15

    Standaard

    Mooie foto's Ruud!
    In ons SFG-1 blad zijn de vragen die ook jij stelt aan bod geweest. Er is nogal gesleept met de G-1's en fotomateriaal maakt het er niet heel gemakkelijk op. Het zou mooi zijn als we een duidelijk antwoord zouden hebben, maar vooralsnog is een heel duidelijk antwoord niet te geven. Wel kunnen er antwoorden worden gegeven op de vraag waarom juist deze G-1's op Waalhaven stonden. Zie bijvoorbeeld dl.2 of het nieuwste SFG-1 nummer.

  6. #16
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Ik ben donateur van SFG-1 maar van het lijfblad mis ik de afleveringen 18 en 19.
    Is er iemand op deze site die deze aan mij wil verkopen?
    Kopieën zijn ook een optie, uiteraard tegen vergoeding, om mijn bladen compleet te maken.

    Mvg, Ruud.

  7. #17
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Je kunt een account maken op onze site en de bladen daar downloaden!

    Dat geldt trouwens voor alle donateurs van de stichting Fokker G-1!

  8. #18
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo reaper.

    Laten nummers 18 en 19 nu net niet te downloaden zijn. Ik weet niet of dat nog gaat gebeuren dus probeerde ik het op deze manier.

    Mvg, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 maart 2015 om 18:33

  9. #19
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ruud, ik kwam gisteren nog een stapeltje met bladen nr. 19 tegen! (net als een groot aantal bladen nr 21)

    Groeten,
    Edwin

  10. #20
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo reaper.

    Heb PBtje gestuurd.

    Groet,
    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •