Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Luftwaffe commerciële kaarten e.d.

  1. #1
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Luftwaffe commerciële kaarten e.d.

    Hier wat kaarten die officieel werden verspreid en verkocht. In sommige gevallen vraag ik me af of uitgeverijen na de oorlog nog werden vervolgd. 'n Blad zoals Vliegwereld b.v. bleef tussen 1940-45 gewoon doorgaan. Maar dit terzijde. De volgende kaart werd kunstmatig oud gemaakt met het oud Duitse lettertype en later ingekleurd. Hij werd in 1970 verzonden. Het zijn Focke Wulf FW-190 toestellen.De beschadigingen werden door mij weggeretoucheerd:



    Deze veldpost postzegel toont een Junkers JU-52. Ik vermoed dat de opdruk 'Freiwillige fur Luftwaffe 1944' op een klein deel van de oplage werd gedrukt en door Luchtmacht militairen werd gebruikt.



    Deze kaart van de Dornier DO17F-1 werd uitgegeven in Nederland door Vanel. Een bron vermeld het toestel als van 9 Staffel KG255



    De volgende kaart is ook een 'Echte fotografie' van Vanel, 'n echte JU-88


  2. #2
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Hier zijn weer een paar kaarten die al jaren in mijn bezit zijn. Op de achterkanten nog de bruine resten van de albums waaruit ze getrokken zijn.



    Volgens mijn informatie is deze opname gemaakt op 12-11-1942. Het betreft hier Focke Wulf FW-200K Kurier II (Condor) SG + KS van 1. Gruppe KG40.



    Volgens het Duitse boekje "Kriegsflugzeuge' uit 1943 is dit een Messerschmitt ME-110. Volgens andere bronnen is dit fout en is het een Bf-110. Ook de naam Messerschmitt wordt veel met 'dt' geschreven. Deze Bf 110 is van het ZG76 Haifischgeschwader.

  3. #3
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Hierbij nog 2 kaarten uit mijn collectie:



    Op kaart staat 'Messerschmidt Me-109 éénpersoons jager' en daar moeten we het mee doen.



    Heinkel He 115 (werkfoto Heinkel)

  4. #4
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    MK 41 Sea King - Such- und Rettungshubschrauber des Marinefliegergeschaders 5 in Kiel-Holtenau

    Naam: img551.jpg
Bekeken: 228
Grootte: 472,6 KB

    Schilderij van Günther Todt. En daar istie wel even mee bezig geweest. JanJr.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •